  • 1. Data: 2009-04-16 16:54:13
    Temat: D-Link DIR-300 - siec w domu
    Od: s...@g...pl

    Witam!
    Zakupilem router D-Link 300 i z tego co widze to tylko przez panel
    administracyjny mozna wylaczyc WiFi. Szkoda ze producenci sprzetu nie
    robia jakiegos przycisku do wylaczenia szczegolnie w sprzecie domowego
    uzytku.

    Czy moze orientuje sie ktos do czego sluzy przycisk "Push Button" na
    obudowie routera i co powinienem jeszcze ustawic procz zalozenia hasla
    admina, nazwy sieci i hasla dostepu do niej oraz podania metody
    dostepu do sieci wraz z wklepaniem mac adresu karty sieciowej - co
    okazalo sie o dziwo konieczne (internet z kablowki
    UPC)?
    Jestem srednio zorientowany w temacie sieci ale wiem ze wczesniej
    mialem widoczne chocby spod wlasciwosci podlaczenia internetowego w
    Windows swoje zewnetrzne IP (bardzo rzadko zmieniane) i nie wiem pod
    jakim numerem teraz jestem identyfikowany w globalnej sieci
    korzystajac z komputera stacjonarnego badz laptopa i czy przez to nie
    bede mial jakis trudnosci w przyszlosci.
    Na razie nie narzekam ale wczesniej www, @, e-mule, torrent i
    komunikatory lacznie z wysylaniem plikow dzialaly perfekcynie i nie
    mialem problemu z wirusami oraz robakami no i chronil mnie firewall
    systemowy lub ew. inna aplikacja.
    Opcji w oprogramowaniu routera jest cala masa i nie wiem co tam warto
    zmienic w moim przypadku.

    Ostatnia sprawa to jak uzyskac dostep przez siec z jednego komputera
    do drugiego?

  • 2. Data: 2009-04-16 19:06:48
    Temat: Re: D-Link DIR-300 - siec w domu
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.04.2009 18:54, s...@g...pl pisze:
> [...]
    > administracyjny mozna wylaczyc WiFi. Szkoda ze producenci sprzetu nie
    > robia jakiegos przycisku do wylaczenia szczegolnie w sprzecie domowego

    Po co?

> [...]
    > korzystajac z komputera stacjonarnego badz laptopa i czy przez to nie
    > bede mial jakis trudnosci w przyszlosci.

    pl.comp.sieci

    > Ostatnia sprawa to jak uzyskac dostep przez siec z jednego komputera
    > do drugiego?

    pl.comp.os.*

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-16 19:29:23
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    [...]
    Uzytkownik <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    [...]
> [...]
    > administracyjny mozna wylaczyc WiFi. Szkoda ze producenci sprzetu nie
    > robia jakiegos przycisku do wylaczenia szczegolnie w sprzecie domowego
    [...]

    1. Twój post trafil na grupe nieodpowiednia tematycznie. A powinien na:
    pl.comp.sieci lub na pl.comp.sieci.bezprzewodowe.
    2. Twój router posiada odlaczalna antene. Wystarczy zamiast anteny wkrecic
    sztuczne obciazenie - rezystor 50 ohm w obudowie wtyku SMA.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 4. Data: 2009-04-16 21:26:54
    Od: s...@g...pl

    On 16 Kwi, 21:29, "Krzysztof Kucharski"
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    > 2. Twój router posiada odlaczalna antene. Wystarczy zamiast anteny wkrecic
    > sztuczne obciazenie - rezystor 50 ohm w obudowie wtyku SMA.

    Jak cos takiego wyglada i czy na pewno bedzie pasowac na ten "gwint"?
    Samo odpiecie anteny chyba duzo nie zmieni.

    Swoja droga widze ze jest Pan w temacie wiec mozna prosic o jakies
    wsparcie w sprawie konfiguracji i stworzenia dostepu miedy komputerami
    w domu bo nie wiem zbytnio jak za to sie zabrac :)?

  • 5. Data: 2009-04-16 21:30:10
    Od: s...@g...pl

    On 16 Kwi, 21:06, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > Po co?

    Router mam postawiony obok monitora komputera stacjonarnego a z wifi
    korzystam sporadycznie. Metr przed glowa pracuje non stop nadajnik a
    nie mamy 100% przeslanek ze to jest zdrowe dla organizmu a skoro
    jakies tam ograniczenia mocy sygnalu i okreslenie bezpiecznej
    odleglosci istnieja to pewnie nie dla picu.

  • 6. Data: 2009-04-16 21:54:17
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Jak cos takiego wyglada i czy na pewno bedzie pasowac na ten "gwint"?
    Samo odpiecie anteny chyba duzo nie zmieni.

    N.p.

    http://www.cyfronika.com.pl/wtyki_bnc.htm
    i z tej strony: WSMA-GBNC (Przejsciówka gniazdo BNC gniazdo SMA) z zapietym
    na koncu TBNC (Terminator BNC)

    albo

    http://parts.digikey.com/1/parts/360853-plug-sma-mal
    e-terminator-4286.html

    albo

    https://www.testpath.com/Items/SMA-Terminator-Plug-M
    ale-50-Ohm-1W-18GHz-115-230.htm

    Podalem zarówno fabryczne gotowce (drogie!) jak i skladanki, znacznie
    tansze. Sama emisja nadajnika WiFi nie jest w zadnej mierze szkodliwa dla
    ludzi.O wiele bardziej szkodliwe - wieksze moce i mniejsze czestotliwosci
    (glebsze wnikanie w organizm) sa terminale GSM, zwane popularnie telefonami
    komórkowymi.
    Z powodu totalnego NTG koncze swoja aktywnosc w tym watku.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 7. Data: 2009-04-16 22:12:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > jakies tam ograniczenia mocy sygnalu i okreslenie bezpiecznej
    > odleglosci istnieja to pewnie nie dla picu.

    Pozostają takie względy jak energooszczędność oraz, a może przede wszystkim
    bezpieczeństwo sieci i poziom zakłóceń.
    Podsumowując - po co "siać" w promieniu 100 m., jak wystarczy mniejszą 20x
    mocą w promieniu np. 5 metrów. Co wpływa na zmniejszenie zużycia energii
    elektrycznej oraz poprawę wydajności okolicznych sieci.

  • 8. Data: 2009-04-25 09:05:51
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    s...@g...pl pisze:
    > Router mam postawiony obok monitora komputera stacjonarnego a z wifi

    To go przestaw.

> [...]
    > jakies tam ograniczenia mocy sygnalu i okreslenie bezpiecznej
    > odleglosci istnieja to pewnie nie dla picu.

    Ograniczenia mocy akurat istnieją, by nie zagłuszać wszyst-
    kiego wokół na własną rękę.

    Zgadzam się, że nie należy raczej bez powodu dawać sobie
    blisko ciała jakiegoś nadajnika fal. Ale ponieważ nie znaj-
    dziesz modelu z prosto wyłączanym WiFi, musisz zastosować
    rozwiązanie najprostsze i *najsensowniejsze*: przemieścić
    gdzieś router. Na przykład powiesić go na ścianie w kory-
    tarzu lub nawet tym samym pokoju.

    Ja swój AP umieściłem w korytarzu na podwieszanym suficie.
    10 m do najbliższego dłużej przebywającego człowieka, w
    ogóle nie widać urządzenia. Jest super.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-04-25 09:06:38
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Podsumowując - po co "siać" w promieniu 100 m., jak wystarczy mniejszą
    > 20x mocą w promieniu np. 5 metrów. Co wpływa na zmniejszenie zużycia
    > energii elektrycznej oraz poprawę wydajności okolicznych sieci.

    I wiele dobrych AP ma wbudowaną opcję regulacji mocy nadawania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-04-25 09:55:28
    Od: Milczący Ponurak <a...@i...pl>

    Radosław Sokół wrote:
    > I wiele dobrych AP ma wbudowaną opcję regulacji mocy nadawania.

    I ten też ma. Znaczy dobry?

    A.