  • 1. Data: 2009-04-16 11:38:40
    Temat: Reklamacja na dysk bezpodstawnie odrzucona. Ale .... PILNE!
    Od: "Piotr Przekota" <p...@N...gazeta.pl>

    Dysk trzymano w serwsie ponad miesiac i dopiero kiedy zadzwonilem to sie
    okazalo, ze reklamacje odrzucono z abstrakcyjnych wzgledow (uszkodzenie dysku
    jest spowodowane upuszczeniem, podczas gdy zaczal sie psuc kiedy byl
    zainstalowany, po jakims czasie, a do domu byl dostarczony w pudelku i na
    pewno mi nie upadl).
    Z tego co sie orientuje, brak reakcji w czasie dozwolonego terminu (sklep
    zastrzega sobie termin do 28 dni!) moge zarzadac zwrotu pieniedzy. Jak to
    wyglada?
    Tylko przypomne, ze w ciagu 28 dniu NIKT sie nie odezwal, nie zmieniono
    statusu sprawy na stronie sklepu (zgloszenie) itd.

    PP

  • 2. Data: 2009-04-16 11:43:21
    Od: "Mirek" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Przekota" <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:gs75c0$bgn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Tylko przypomne, ze w ciagu 28 dniu NIKT sie nie odezwal, nie zmieniono
    > statusu sprawy na stronie sklepu (zgloszenie) itd.

    Jesli nie ma śladów fizycznego uszkodzenia to nie maja podstaw bo nie da się
    tego udowodnić. ktoś w serwisie dał ciała i tyle, zadzwoń porozmawiaj z
    właścicielem/kierownikiem.

    Mirek

  • 3. Data: 2009-04-16 11:45:29
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr Przekota"
    >Z tego co sie orientuje, brak reakcji w czasie dozwolonego terminu (sklep
    >zastrzega sobie termin do 28 dni!) moge zarzadac zwrotu pieniedzy. Jak to
    >wyglada?

    Jeśli była to reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową,
    sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź. W przeciwnym wypadku uznaje się, że
    sprzedawca reklamację zaakceptował.
    Po szczegóły odsyłam do ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Q: What's a polar bear? A: A rectangular
    `b K...@e...eu.org d' bear after a coordinate transform.

  • 4. Data: 2009-04-16 11:51:02
    Od: "Piotr Przekota" <p...@g...pl>

    Mirek <a...@w...pl> napisał(a):

    > Jesli nie ma śladów fizycznego uszkodzenia to nie maja podstaw bo nie da się
    > tego udowodnić. ktoś w serwisie dał ciała i tyle, zadzwoń porozmawiaj z
    > właścicielem/kierownikiem.

    Wiesz, problem polega nie tylko na tym, ze dysk nie nosi sladow uszkodzenia,
    ale takze to, ze nikt mnie nie powiadomil o fakcie odrzucenia w serwisie tzw
    ZEWNETRZNYM. Jezeli firma olala mnie, to juz ich problem. Kwestia tylko, co
    mam zrobic, zeby odzyskac pieniadze, poniewaz firma NIE dotrzymala warunkow
    gwarancji. A zawsze moga powiedziec, ze to firma zewnetrzna zdiagnozowala
    problem i oni nie maja nic do tego.
    Po prostu juz mnie wkurzyli na MAXa. Juz ile razy firmy przetrzymywaly moj
    sprzet przez maksymalny okres, tylko po to, zeby wydac nowy sprzet?! A podobno
    klient jest najwazniejszy...

    PP

  • 5. Data: 2009-04-16 11:57:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Przekota napisał(a):

    > klient jest najwazniejszy...

    Jak mówi stara zasada: Klient ma zawsze rację - dopóki nie zapłaci...
    Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem. Jej warunki powinny być z góry
    określone. Jeśli w tej, z której skrozystałeś jest napisane, że mogą jej
    nie uznać bo "coś" to w zasadzie masz marne realnie szanse żeby to
    obalić. Metoda zadzwonienia i konkretnego argumentowania z kierownikiem
    serwisu faktycznie moze czasem zdziałać cuda ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-04-16 12:45:38
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Piotr Przekota" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gs7635$eqi$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Po prostu juz mnie wkurzyli na MAXa. Juz ile razy firmy przetrzymywaly moj
    > sprzet przez maksymalny okres, tylko po to, zeby wydac nowy sprzet?! A

    Przetrzymywanie sprzetu (a wlasciwie zapominanie o zgloszonej reklamacji) to
    dosc czeste zjawisko. Niestety trzeba sie tutaj upominac o swoje, dzwonic,
    pytac... Szczegolnie, ze sprzedajacy do takiej reklamacji doplaca i nei moze
    tego z ciebie sciagnac.

    Jesli decyzja jest negatywna, nalezy domagac sie pisemnego potwierdzenia
    odmowy wraz z uzasadnieniem. W razie pytan, odpowiadac, ze do przekazania
    sprawy rzecznikowi ds konsumentow.

    Dysk mozna probowac oddac bezposrednio do producenta (a wlasciwie jego biura
    w Polsce). Kiedys z Samsungiem tak zalatwilem sprawe.

    A sprzedawce... no coz... mozesz go obsmarowac z imienia i nazwiska (a
    wlasciwie z nazwy firmy i lokalizacji) w internecie, chociazby na tej
    grupie, przy okazji opisywania problemow...
    Przynajmniej ostrzezesz innych :)
    Oczywiscie jak najbardziej mozesz to zglosic do miejskiego/powiatowego
    rzecznika konsumentow (www.uokik.gov.pl) i prowadzic cala procedure...
    Sprawa jest do zalatwienia, bo maja niezlych prawnikow i male firmy
    generalnie czesto wymiekaja, jesli rzeczywiscie problem jest po ich stronie.
    Ale do tego trzeba troche samozaparcia (sam nigdy nie korzystalem, ale
    kolezanka korzysta dosc regularnie :) )

    Pozdrawiam
    Michal

  • 7. Data: 2009-04-16 15:45:25
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Piotr Przekota pisze:

> [...]
    > gwarancji. A zawsze moga powiedziec, ze to firma zewnetrzna zdiagnozowala

    A napisz jaki to sklep robi takie wałki?
    Będziemy unikać.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 8. Data: 2009-04-16 16:12:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > obalić. Metoda zadzwonienia i konkretnego argumentowania z kierownikiem
    > serwisu faktycznie moze czasem zdziałać cuda ;)

    pytanie po cóz korzystac w takiej sytuacji z gwarancji, skoro nie odobaja
    nam sie jej zapisy.

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 9. Data: 2009-04-16 17:10:01
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
> [...]
    > sprzedawca reklamację zaakceptował.
    > Po szczegóły odsyłam do ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży

    wałki ciśniesz.
    1 reklamacja - i z tego skorzystał
    2 odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności.

    1 wyklucza 2. i odwrotnie. to 2 rózne sprawy, i powinno tak być( nie
    jest) ze 2 załatwia sprzedawca a 1 producent, lub jego serwis lub
    sprzedawca o ile ma na to umowe, a 99% niema.

    TERAZ to już jest musztarda po obiedzie. Radziłbym grzecznie porozmawiać
    z kierownikiem serwisu, wytłumaczyć sprawe, Twój punkt widzenia.
    Kierownik też człowiek, powinien zrozumieć.
    Jeśli jednak będziesz "darł ryja" ( tak miedzy nami masz powód) to Twój
    dysk rzeczywiście upanie, i każda ekspertyza potwierdzi to co wykazał
    serwis.
    Co do czasu naprawy, to jest powiedziane ze serwis ma sie zmieścić w
    tyle a tyle dni, ale nie jest powiedziane ze w tym czasie musi Ci go
    dostarczyć. JAkbyś w ostatnim dniu _zażądał_ odpowiedzi i wydania towaru
    - to nie było by 2 zdań. W opisanej przez Ciebie sytuacji.. czarno to widze.

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-04-16 21:38:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ToMasz"
    >wałki ciśniesz.

    Co takiego? Ja rozumiem, że dzisiejsza młodzież ma swoją grypserę, ale
    w "miejscu publicznym" mógłbyś się wyrażać zrozumiale.

> [...]
    >jest) ze 2 załatwia sprzedawca a 1 producent, lub jego serwis lub
    >sprzedawca o ile ma na to umowe, a 99% niema.

    A w życiu. Mylisz reklamację z gwarancją. Gwarancja jest dobrowolnym
    zobowiązaniem gwaranta. Reklamacja to potoczne określenie żądania
    wymiany rzeczy wadliwej, bądź przywrócenia tej rzeczy do stanu zgodnego
    z umową.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb ADDING "JUST KIDDING" DOESN'T MAKE IT OKAY
    `b K...@e...eu.org d' TO INSULT THE PRINCIPAL (Bart Simpson on