  • 21. Data: 2017-11-03 19:30:27
    Temat: Re: Darlington sie nie chce nasy cić...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:oti2om$k5$...@d...me...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >6.1VAC mierzę po stronie sieci, miernikiem ustawionym na zakres AC.
    >Na wyjsciu (kolektorze) ma byc poziom LOGICZNY (stale DC).

    Dales kondensator na wejsciu ?
    to podlacz jednak oscyloskop na wyjsciu.

    albo podlacz jakas bateryjke na wejsciu i wtedy zmierz wyjscie.

    J.

  • 22. Data: 2017-11-04 11:02:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 16:42, Pszemol pisze:

    > A zauważyłeś wewnątrz układu mostek prostowniczy Graetza?

    Ale ten mostek masz na zasilaniu diody, ona nadal dostaje impulsy, na
    wyjściu masz
    zniekształcony trapez i dlatego średnie napięcie dc masz takie wysokie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2017-11-04 20:07:21
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > ale na wejsciu tego ukladu sa diody zenera.
    > bedzie trapez.

    Czy wręcz prawie prostokąt.
    No i o to mi chodzi. Więc de facto może się okazać, że miernik pokazuje
    więcej, niż jest i dlatego nie ma prawidłowej reakcji układu. Podbić
    czułość, albo dać większe diody, np. zamiast tych 6.1 (czy ile wyniknie z
    przeliczenia), dać np. 7.1, czy 7.5, co wtedy...?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 24. Data: 2017-11-04 20:38:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Ale ten mostek masz na zasilaniu diody, ona nadal dostaje impulsy, na
    > wyjściu masz
    > zniekształcony trapez i dlatego średnie napięcie dc masz takie wysokie.

    Obejrze oscyloskopem w poniedziałek.

    Możesz mieć rację, ale sądzę, że tam jest bardziej złożony układ zasilania
    tego leda - w datasheet była wzmianka że układ ma histerezę realizowaną na
    wejściu.

    Nie bardzo sobie wyobrażam aby zrobili take dziadostwo aby wyjście
    pulsowało...

  • 25. Data: 2017-11-04 22:57:18
    Od: MiSter <U...@w...pl>

> [...]
    > wejściu.
    >
    > Nie bardzo sobie wyobrażam aby zrobili take dziadostwo aby wyjście

    A jak sobie to wyobrażasz inaczej?

    Przecież nie włożyli tam kondensatora/ elektrolita do środka. :)
    Masz przy okazji wykrywanie przejścia przez zero, ze stałym opóźnieniem.

    MiSter

  • 26. Data: 2017-11-06 18:21:27
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    MiSter <U...@w...pl> wrote:

    > A jak sobie to wyobrażasz inaczej?
    >
    > Przecież nie włożyli tam kondensatora/ elektrolita do środka. :)
    > Masz przy okazji wykrywanie przejścia przez zero, ze stałym opóźnieniem.

    Ok, rzeczywiście magii nie ma :)

    Na piny 1-4 podanie 60Hz AC przez rezystor skutkuje falą 120Hz wyprostowaną
    dwupołówkowo na pinach 2-3.

    Wyjście otwarty kolektor pracuje zgodnie z oczekiwaniem więc załącza się i
    wyłącza w takt 120Hz. Tak tego nie można oczywiście zostawić bo będzie to
    sterować pulsacyjnie bramką p-mosa a to nie o to chodzi :)

    Dałem kondensator 1,5uF 250V foliowy (taki był pod ręką) wpięty w piny 2-3.
    Uzyskuje teraz prawidłowe włączenie tranzystora na stałe. Napięcie <0.4V -
    zgadza się teraz z datasheetem, o dziwo ;)

    Pozostaje dobrać opornik aby uzyskać odpowiedni zakres wahań napięcia
    wejściowego i szafa gra.

    Dzięki za pomoc - za dużo oczekiwałem po tym dosyć prymitywnym układzie
    scalonym, który okazał się tylko mostkiem prostowniczym zasilającym
    opto-coupler z tranzystorem na wyjściu.

    No ale przynajmniej wiem teraz z czym mam do czynienia.

  • 27. Data: 2017-11-07 11:44:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    MiSter <U...@w...pl> wrote:

> [...]

    >układzie
    >scalonym, który okazał się tylko mostkiem prostowniczym zasilającym

    Albo calkiem fajny uklad, tylko nie sluzy do prymitywnego wykrywania
    napiecia AC :-)

    Trzeba by notki aplikacyjne poczytac, do czego oni proponuja to
    uzyc...

    J.

  • 28. Data: 2017-11-07 13:10:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-11-07 o 11:44, J.F. pisze:

    > Albo calkiem fajny uklad, tylko nie sluzy do prymitywnego wykrywania
    > napiecia AC :-)
    >
    > Trzeba by notki aplikacyjne poczytac, do czego oni proponuja to uzyc...

    E tam, zaraz notki. Jak masz do 4kHz to całkiem fajne rzeczy można z nim
    robić (choćby sterowanie fazowe z uC), a po zwykłym dodaniu małego
    kondensatora zrobić z tego można zwykły prymitywny układ wykrywania AC.
    Tym bardziej, że ma ładny komparator z dobrze określoną histerezą. Żeby
    jeszcze nie ta cena ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 29. Data: 2017-11-07 13:28:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >E tam, zaraz notki. Jak masz do 4kHz to całkiem fajne rzeczy można z
    >nim
    >robić (choćby sterowanie fazowe z uC),

    Tak umiarkowanie. Histereza moze przeszkadzac, straty mocy dosc duze -
    wykrywanie przejscia przez zero mozna lepiej zrobic.

    J.

  • 30. Data: 2017-11-07 13:44:08
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-11-07 o 13:28, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tak umiarkowanie. Histereza moze przeszkadzac, straty mocy dosc duze -
    > wykrywanie przejscia przez zero mozna lepiej zrobic.

    Ale tu masz wpływ na moment w którym nastąpi przełączenie - poprzez
    dołączenie układu RC (takiego czy innego) czy czegoś innego. Inna sprawa
    że akurat do uC to za bardzo nie ma sensu - jak dla mnie to postawili na
    uniwersalność - jest z czym kombinować.

    Pozdrawiam

    DD