  • 31. Data: 2017-11-12 21:59:12
    Temat: Re: Darlington sie nie chce nasycić...
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pszemol wrote:

    > Używam układu Fairchild HCPL-3700 do wykrywania napięcia sieciowego i w
    > izolowany sposób sterowania dalszą logiką...

    Ja tego układu nie używałem, choć rozważałem, więc co do istoty problemu
    nie umiem pomóc, ale na wyższym poziomie przepowiadam Ci problemy z
    wykrywaniem zakłóceń w okolicach progu zadziałania tego układu. Z tego
    powodu zresztą pomysł nie dożył fazy realizacji układowej. Odpowiednie
    odfiltrowanie tego, by logika sterowana nie zgłupiała, jest wysoce
    nietrywialne, a efekt finalny i tak kiepski. Chcesz mieć pewność
    zadziałania i poniewiera Ci się tam kawałek FPGA albo masz wolne cykle,
    zrób cyfrową pętlę PLL i z niej pobieraj informacje o fazie sygnału.
    I w ogóle popatrz sobie na AD7403 (jak masz na czym zrobić filtr
    rekonstrukcyjny 3. rzędu) albo ADE7912/13 jak chcesz gotowca (ale
    wtedy pasmo masz 20x gorsze, choć może Ci te kilka kilosampli na sekundę
    wystarczy, nie znam zastosowania, ale duże pasmo pozwala skonstruować
    szybki bezpiecznik elektroniczny i ja sobie z tego powodu próbkuję sieć
    na 100ksps).

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2017-11-12 22:03:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    MiSter wrote:

    > Masz przy okazji wykrywanie przejścia przez zero, ze stałym opóźnieniem.

    Po włączeniu kątówki tych przejść przez zero wykryjesz na sekundę
    kilkaset. :-)

    Jeśli to nie jest problemem, to w porządku, ale na PLL nawet rząd
    wielkości większy poziom zakłóceń wrażenia nie robi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2017-11-12 22:10:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Żeby jeszcze nie ta cena ;)

    I nie ta optyka... Jak już koniecznie kombinować w tę stronę,
    to lepiej dać mostek Graetza, LND150 i Si8711.

    Pozdrawiam, Piotr