eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Debil roku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 210

  • 191. Data: 2010-09-03 07:18:09
    Temat: Re: Debil roku
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4c802bd7$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2010-09-02 17:16, Jurand pisze:
    >> A to może odwołaj się jednak do tego co napisałeś powyżej. Bo narysowałeś
    >> tam jakąś krzywą o paranoicznym kształcie, jak na opisywany przypadek, na
    >> bazie jej zacząłeś udowadniać teorię, która oczywiście ma rację bytu,
    >> gdyby nie fakt, że krzywa jest z dupy wzięta i NIE MOŻE mieć takiego
    >> kształtu w tym przypadku. Co za tym idzie cały dowód można sobie w buty
    >> wsadzić, bo wyszedłeś ze złych założeń, panie fizyku od siedmiu boleści.
    >
    > http://img683.imageshack.us/img683/5107/drugaszansa2
    .gif
    >
    > Masz teraz śliczny obrazek. Wyszło mi, że dla auta z rozstawem
    > osi 2,5 m i rozstawem kół 1,6 m, można skrócić drogę hamowania
    > z 40 metrów do 30,7 metra.

    Aham, tylko że znowu krzywe masz wyjęte z butów.
    Mógłbyś zacząć zagadnienie od policzenia prostego zadania, które Ci
    napisałem kilka wątków wcześniej?

    >>Ja tam tylko jakąś nędzną
    >> polibudę skończyłem i kilka lat zajmowałem się różnymi zagadnieniami z
    >> pogranicza metamatyki, fizyki i robotyki.
    >
    > Tak samo ciężko wycisnąć z Ciebie cokolwiek więcej,
    > jak i wycisnąć zrozumienie naprawdę banalnych rzeczy. :)
    > Jaką polibudę i jaki kierunek? Pytam tak z ciekawości,
    > bo branża raczej wskazywałaby na jakąś informatykę/mechatronikę.

    Automatykę. Mieliśmy i fizykę i matematykę.

    > Może masz po prostu jakieś totalnie abstrakcyjne spojrzenie na temat.

    Może ta abstrakcja to się nazywa prawa fizyki.

    > Znam kilka osób które pokończyły Administrację na PW...
    > i ani nie wiedzą za wiele z administracji, ani nie mają
    > pojęcia o podstawowych sprawach, o których po ukończonej
    > uczelni wydawałoby się, że pojęcie mieć powinny.

    Co nie zmienia faktu, że naprawdę naginasz prawa fizyki jak tylko się da.
    Policz zadanie.

    Jurand.


  • 192. Data: 2010-09-03 08:02:48
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-03 00:57, *Rychu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    >
    > http://img683.imageshack.us/img683/5107/drugaszansa2
    .gif
    >
    > Masz teraz śliczny obrazek. Wyszło mi, że dla auta z rozstawem
    > osi 2,5 m i rozstawem kół 1,6 m, można skrócić drogę hamowania
    > z 40 metrów do 30,7 metra.

    To jeszcze napisz jak zrobic Aaltonena z wciśniętym w podłogę hamulcem
    to pozostanie nam tylko zastanowić się, czy ABS nie będzie na niektórych
    nawierzchniach lepszy od zablokowanych kół :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 193. Data: 2010-09-03 09:33:43
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-09-03 08:02, Mirek Ptak pisze:
    > To jeszcze napisz jak zrobic Aaltonena z wciśniętym w podłogę hamulcem
    > to pozostanie nam tylko zastanowić się, czy ABS nie będzie na niektórych
    > nawierzchniach lepszy od zablokowanych kół :)

    Na mokrym asfalcie, gdzie przy 100% zablokowaniu kół współczynnik
    tarcia spada o 35% i na lodzie gdzie spada o jakieś 60% na pewno
    ABS, będzie lepszy. Na suchym spada jedynie o 5%, a w przypadku
    śniegu lub żwiru może nawet wzrosnąć o około 30%. W tych przypadkach
    jest szansa, że Aaltonenem będzie skuteczniej.

    Co do wykonania tego manewru, to chyba jest jedyna niepewność,
    która pozostała. Czyli ile z drogi hamowania trzeba poświęcić
    na wykonanie tego manewru. Swoim autem tego robić nie będę, tym
    bardziej, że mam nieodparte (złudne) wrażenie, że ono chce się
    przewrócić na bok. Szukałem wielu filmików na YouTubie, niestety
    każdy stara się zrobić tak, żeby po obrocie jechać dalej. :]

    Najbliższy zadanemu przypadkowi jest taki filmik
    <http://www.youtube.com/watch?v=YapCNF8yMLo>, jednak to dalej
    za mało, bo nie ma próby normalnego zahamowania. Podobnie tutaj
    <http://www.youtube.com/watch?v=K8fd2vEhJx4>. Poza tym to
    nie były celowo wykonane manewry i chyba w większości przypadków
    były wywołane przyspieszaniem, a nie hamowaniem.

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)


  • 194. Data: 2010-09-03 10:07:09
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-03 09:33, *Rychu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Co do wykonania tego manewru, to chyba jest jedyna niepewność,
    > która pozostała. Czyli ile z drogi hamowania trzeba poświęcić
    > na wykonanie tego manewru.

    Z tego co wiem (mogę się mylić) to żeby wykonać aaltonena trzeba mieć
    cały czas "luźne" przednie koła. Najpierw muszą być skręcone w kierunku
    obrotu, a kiedy samochód jest ustawiony tyłem do kierunku manewru
    szybciutko trzeba skręcić koła w przeciwnym kierunku tak, żeby jakby
    "pomagały" się obrócić a na dodatek przy około 270° obrotu trzeba
    jeszcze raz "przerzucić" koła w przeciwnym kierunku i kontrolując skręt
    wyjść na prostą.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nauka-jazdy-Aaltonen
    -1950143.html
    Przy zablokowanych kołach to będzie tylko jakiś bączek z kompletnym
    brakiem kontroli nad autem - ja bym tak raczej nie hamował :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 195. Data: 2010-09-03 11:11:58
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Sep 2010 23:29:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > On Thu, 02 Sep 2010 22:29:38 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >>On 2010-09-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>>>>>> *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też
    >>>>>>>> co wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z
    >>>>>>>> lepszych przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).
    >>> Czy tam jest jakis specjalny sliski asfalt, czy kamera dodaje jakis
    >>> skrot ? Bo na oko to niezbyt szybko jedzie i dawno by sie zatrzymal
    >>> zwyczajnie hamujac.
    >>Może zacznicie od tego, że on tam wcale nie chciał sie zatrzymać i się
    >>nie zatrzymał?
    >
    > Ale kolka mu czasem stoja, a auto jakby wcale nie zwalnialo.

    Przez chwilę nawet kręcą się do tyłu...
    Może po prostu obroty kół się zsynchronizowały przez chwilę z fps kamery?

    --
    Yakhub


  • 196. Data: 2010-09-03 11:19:46
    Temat: Re: Debil roku
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4c80a4d7$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2010-09-03 08:02, Mirek Ptak pisze:
    >> To jeszcze napisz jak zrobic Aaltonena z wciśniętym w podłogę hamulcem
    >> to pozostanie nam tylko zastanowić się, czy ABS nie będzie na niektórych
    >> nawierzchniach lepszy od zablokowanych kół :)
    >
    > Na mokrym asfalcie, gdzie przy 100% zablokowaniu kół współczynnik
    > tarcia spada o 35% i na lodzie gdzie spada o jakieś 60% na pewno
    > ABS, będzie lepszy. Na suchym spada jedynie o 5%, a w przypadku
    > śniegu lub żwiru może nawet wzrosnąć o około 30%. W tych przypadkach
    > jest szansa, że Aaltonenem będzie skuteczniej.
    >
    > Co do wykonania tego manewru, to chyba jest jedyna niepewność,
    > która pozostała. Czyli ile z drogi hamowania trzeba poświęcić
    > na wykonanie tego manewru. Swoim autem tego robić nie będę, tym
    > bardziej, że mam nieodparte (złudne) wrażenie, że ono chce się
    > przewrócić na bok. Szukałem wielu filmików na YouTubie, niestety
    > każdy stara się zrobić tak, żeby po obrocie jechać dalej. :]
    >

    Zamiast pieprzyć trzy po trzy, wylicz zadanie, które Ci napisałem. To będzie
    dobry wstęp na temat rozważania w temacie "niepewności, która pozostała".

    Jurand.


  • 197. Data: 2010-09-03 11:21:03
    Temat: Re: Debil roku
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i5q322$37s$1@news.onet.pl...
    > Dnia 2010-09-03 00:57, *Rychu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>
    >> http://img683.imageshack.us/img683/5107/drugaszansa2
    .gif
    >>
    >> Masz teraz śliczny obrazek. Wyszło mi, że dla auta z rozstawem
    >> osi 2,5 m i rozstawem kół 1,6 m, można skrócić drogę hamowania
    >> z 40 metrów do 30,7 metra.
    >
    > To jeszcze napisz jak zrobic Aaltonena z wciśniętym w podłogę hamulcem to
    > pozostanie nam tylko zastanowić się, czy ABS nie będzie na niektórych
    > nawierzchniach lepszy od zablokowanych kół :)

    No nie psuj mi zabawy, ej...

    Jurand.


  • 198. Data: 2010-09-03 11:36:38
    Temat: Re: Debil roku
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    marjan pisze:
    > W dniu 01.09.2010 23:29, Jurand pisze:
    >>
    >> Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w
    >> wiadomości news:i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl...
    >>> W dniu 01.09.2010 09:28, Jurand pisze:
    >>>
    >>>>> No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam
    >>>>> nie uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co
    >>>>> udowadniasz w poniższej dyskusji z Rychem.
    >>>>
    >>>> Praktyka ciekawsza powiadasz? Ok. Umówisz się ze mną na pokazy
    >>>> praktyczne, jak szybciej wyhamujesz Aaltonenem? Możemy jechać na
    >>>> dowolnie duży plac. Ja będę hamował tradycyjnie.
    >>>
    >>> Niestety, nie mam takich umiejętności aby Ci to udowodnić, poza tym
    >>> szkoda mi opon na ćwiczenie Aaltonena na asfalcie/betonie.
    >>> W zimie natomiast bez problemu potrafię Aaltonena zrobić (nie jest to
    >>> w końcu nic trudnego). Jak chcesz pokaz praktyczny to zapraszam na
    >>> krakowskie Czyżyny gdy spadnie śnieg.
    >>
    >> Super - trzymam za słowo. Akurat z Krakowa jestem, to nie będzie
    >> problemu ze spotkaniem.
    >
    > Nie ma problemu. Aczkolwiek zauważ, co napisałem - "Niestety, nie mam
    > takich umiejętności aby Ci to udowodnić". Mogę Ci tylko pokazać jak
    > Puntem robię Aaltonena, co nie oznacza, że wyhamuję w ten sposób
    > szybciej auto niż Ty hamując klasycznie. Pisząc o możliwości skrócenia w
    > ten sposób drogi hamowania zakładałem, że za sterami siedzi dobry
    > kierowca, a ja niestety takim nie jestem.
    >
    >>> No właśnie, i rozpraszając energię również na ruch obrotowy pojazdu
    >>> skracamy jego drogę hamowania (licząc po prostej). Ty twierdzisz, że
    >>> obracanie samochodu nie "zabiera" żadnej energii, a samochód wyhamuje
    >>> na co najmniej tak samo długim odcinku.
    >>
    >> Ja twierdzę, że NIE DA SIĘ zahamować na krótszej drodze, robiąc takie
    >> cyrki, jakie proponujecie.
    >
    > Ja twierdzę, że się da, ale żeby to udowodnić w praktyce potrzeba
    > dobrego kierowcy, więc niestety nie jestem w stanie Ci tego pokazać
    > (choć bardzo chciałbym mieć takie umiejętności).
    >
    >> Jedno - to rozpraszanie energii, drugie - rzeczywista tego skuteczność.
    >> JEśli jesteś mi w stanie wyliczyć, bazując na jakichkolwiek wzorach, że
    >> skrócisz drogę hamowania poniżej tego, co ograniczone jest przez siłę
    >> tarcia - to zapraszam do przedstawienia takich wyliczeń.
    >
    > Niestety - fizykę na studiach zdałem w trzecim terminie na 3.0 i sam nie
    > podejmę się tego wyzwania. Może znajdę jakiegoś znajomego, który mi w
    > tym pomoże, to się odezwę.


    nie znajdziesz.. ;)

    --
    Pozdrawiam
    michał


  • 199. Data: 2010-09-03 17:17:29
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-09-03 11:19, Jurand pisze:
    > Zamiast pieprzyć trzy po trzy, wylicz zadanie, które Ci napisałem. To
    > będzie dobry wstęp na temat rozważania w temacie "niepewności, która
    > pozostała".

    Wyszło, że u=1,12... więc musisz trochę dane poprawić. :)
    Z tym minimalnym promieniem, to trochę dłuższe i też trochę mało
    danych. Łatwiej jakąś prędkość graniczną dla, której auto trzyma
    się drogi przy pełnym skręcie kół. Powyżej tej granicznej już ciężej,
    bo dochodzą różne poślizgi inne dla każdego z kół.

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)


  • 200. Data: 2010-09-03 17:39:10
    Temat: Re: Debil roku
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4c811197$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2010-09-03 11:19, Jurand pisze:
    >> Zamiast pieprzyć trzy po trzy, wylicz zadanie, które Ci napisałem. To
    >> będzie dobry wstęp na temat rozważania w temacie "niepewności, która
    >> pozostała".
    >
    > Wyszło, że u=1,12... więc musisz trochę dane poprawić. :)
    > Z tym minimalnym promieniem, to trochę dłuższe i też trochę mało
    > danych. Łatwiej jakąś prędkość graniczną dla, której auto trzyma
    > się drogi przy pełnym skręcie kół. Powyżej tej granicznej już ciężej,
    > bo dochodzą różne poślizgi inne dla każdego z kół.

    Za mało danych? Kpisz???? I Ty masz coś do mojej wiedzy na temat fizyki?

    Jurand.

strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: