  • 201. Data: 2010-09-03 18:16:40
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    krzysiek82 wrote:

    > Ładnie tak używać wulgaryzmów? To oznaka ludzi słabych i znerwicowanych.

    Ładnie to tak pisać "Polak" celowo z małej litery?
    Ładnie to obrażać wszystkich równo (odpowiedzialność zbiorowa)?

    To oznaka ludzi słabych i znerwicowanych. Albo zwykłych dzieciaków.
    "Dzieciak" to stan umysłu, nieżależny od wieku -- dorośnij

    \SK

  • 202. Data: 2010-09-03 18:20:17
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    krzysiek82 wrote:
    > i znowu popis prostactwa i braku kultury :)

    A bo to obrażanie wszystkich (w tym zapewne 99% rozmówców) to popis
    erudycji i wyższej kultury. ROTFL!

    Otrzymałeś odpowiedzi stosowane do poziomu twoich wypowiedzi. :)

    \SK

  • 203. Data: 2010-09-03 18:23:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    krzysiek82 wrote:

    > a kogo wróżki :)? W polsce na drogach codziennie ginie masa ludzi ale
    > oczywiście to nie ich wina to wina ponadziemskiej mocy tak? Głupi ludzie
    > zawsze zwalają wszystko na wszystkich a nie potrafią postrzegać
    > błędów w swoich zachowaniu. Dla takiego pirata drogowego droga jest zła,
    > ale ona sam nie widzi nic złego w swoich zachowaniu. O czym to świadczy?

    A o czym świadczy twoje bezsensowne ugólnianie i ogólne obrażanie?

    Zaprezentowany tok rozumowania jak i poziom wypowiedzi wskazuje
    jednoznacznie, że jesteś co najmniej nie lepszy od tych których obrażasz...

    \SK

  • 204. Data: 2010-09-04 22:08:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 3 Sep 2010 07:15:03 +0200, Jurand napisał(a):

    > A policz sobie ile trwa hamowanie ze 100 km/h.

    Więcej, niż 2 sekundy.

    --
    ___________ (R)

  • 205. Data: 2010-09-06 09:50:44
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Rychu wrote:
    > Pewnie w szkole też tak z kumplami gadałeś o tym co fizyk mówił.
    > Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać. Choćby dlatego, że powołujesz
    > się bez przerwy, na zasadę zachowania pędu. Spróbuj sobie policzyć
    > pęd samochodu ważącego tonę hamującego prosto i pęd takiego który
    > obraca się wokół własnej osi (załóżmy 100 razy na sekundę) przy
    > prędkości 72 km/h ;) Dla ułatwienia powiem Ci, że w drugim przypadku
    > wyjdzie 20 000 kg*m/s. Teraz, krótko. Zmiana pędu to siła razy czas.
    > Jeżeli w przypadku Althonena siła jest większa załóżmy o połowę,

    Siła większa? Że co?

    > to czas hamowania będzie krótszy o 1/3. Jeżeli czas hamowania
    > z tej samej prędkości jest mniejszy o 1/3, to jego droga hamowania
    > też będzie o ok. 1/3 krótsza. Jeżeli to dalej do Ciebie nie dociera,
    > to ja już nie widzę dalszej możliwości tłumaczenia. Chyba musiałbyś
    > to po prostu zobaczyć, żeby uwierzyć.

    Zakręciłeś się we własnym (błędnym zresztą, o czym niżej) tłumaczeniu.
    Wg twojego tłumaczenia to droga jest większa a nie siła.

    A dlaczego to tłumaczenie jest błędne? Bo nie uwzględnia, że podczas
    obrotów pojazdu wokół środka masy koła poruszają się z większą
    prędkością niż ten środek masy (suma wektorów). Uwzględnij ten fakt w
    swoich obliczeniach.

    A co do praw fizyki, ich rozumienia itp, to kręcenie pojazdem ma
    generalnie sens, jeśli chcesz wyjechać z manewru z określoną niezerową
    prędkością o innym kierunku niż początkowa.

    Acha, rozważanie pojazdu jak bryły sztywnej podpartej na czterech
    punktach o idelanym tarciu żadnych Aaltonenów nie wyjaśni.

    pzdr
    \SK

  • 206. Data: 2010-09-06 09:59:07
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Rychu wrote:

    > http://img683.imageshack.us/img683/5107/drugaszansa2
    .gif

    > Masz teraz śliczny obrazek. Wyszło mi, że dla auta z rozstawem
    > osi 2,5 m i rozstawem kół 1,6 m, można skrócić drogę hamowania
    > z 40 metrów do 30,7 metra.

    Guzik wyszło, bo nie uwzględniłeś faktu, że prędkość punktów poza
    środkiem ciężkości w obracającej się wokół tego środka ciężkości bryle
    (sztywnej) różni się (istotonie!) od prędkości samego środka ciężkości.

    > Tak samo ciężko wycisnąć z Ciebie cokolwiek więcej,
    > jak i wycisnąć zrozumienie naprawdę banalnych rzeczy. :)

    No właśnie -- powinineś jako (przyszły?) inżynier wiedzieć, że w realnym
    świecie, nie można ot tak sobie wyjąć jednego parametru i go podmienić
    bez zmiany innych (tu zmieniłeś drogę i tor tylko zniknąłeś zmianę
    prędkości za tym idącą). Zapisz te równania ruchu pożądnie!

    > Jaką polibudę i jaki kierunek? Pytam tak z ciekawości,
    > bo branża raczej wskazywałaby na jakąś informatykę/mechatronikę.
    >
    > Może masz po prostu jakieś totalnie abstrakcyjne spojrzenie na temat.

    Twoje też wykazuję błąd "abstrakcyjnego spojrzenia" i pry tym zbytniego
    uproszenia.

    pzdr
    \SK

  • 207. Data: 2010-09-06 10:45:58
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-09-06 09:59, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Twoje też wykazuję błąd "abstrakcyjnego spojrzenia" i pry tym zbytniego
    > uproszenia.

    Prawdopodobnie tak. Dzięki za celne uwagi. Tematu nie zostawiam. :)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 208. Data: 2010-09-17 17:53:38
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MY7Yp$IpU@mike.oldfield.org.pl...

    > Więcej, niż 2 sekundy.

    Tak, zasadniczo więcej, bo jakieś 2.5 sekundy. Potężna różnica. Więc możesz
    próbować auto obrócić o 360 stopni w 2.5 sekundy.

    Jurand.

  • 209. Data: 2010-09-19 03:15:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-06, Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    wrote:

    > Guzik wyszło, bo nie uwzględniłeś faktu, że prędkość punktów poza
    > środkiem ciężkości w obracającej się wokół tego środka ciężkości bryle
    > (sztywnej) różni się (istotonie!) od prędkości samego środka ciężkości.

    Zdajesz sobie sprawę jak istonie różni się przyczepność opony w kierunku
    jazdy od kierunku prostopadłego?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 210. Data: 2010-09-19 11:20:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 03 Sep 2010 00:57:27 +0200, Rychu wrote:
> [...]
    >
    >Masz teraz śliczny obrazek. Wyszło mi, że dla auta z rozstawem
    >osi 2,5 m i rozstawem kół 1,6 m, można skrócić drogę hamowania

    po pierwsze - cos ci podejrzanie duza zmiana odleglosci wyszla, ale tu
    sie opieram na intucji.

    Po drugie - wektory sa bezwgledne [w sensie spolecznym :-)] - tylko
    skladowa sily w interesujacym nas kierunku zmienia ped w tym kierunku,
    wiec dostepnej sily tercia lepiej "nie rozpraszac na boki".

    Po trzecie - hamowanie na wprost daje szanse utrzymac kola bez
    poslizgu i zapewnia maksymalna sile hamowania. Postawienie bokiem to
    przejscie w tarcie dynamiczne - z reguly mniejsze niz statyczne.

    J.