  • 1. Data: 2017-05-07 20:19:33
    Temat: Dedykowane ogniwo Li-Ion
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Witajcie,

    do budowanego urządzenia potrzebuję jakieś źródło zasilania a
    konkretniej akumulator litowo-jonowy z jednym ogniwem :) Mam w obudowie
    miejsce na baterię o maksymalnych wymiarach 55x40x10. Celuję w jakiś
    akumulator od telefonu albo aparatu fotograficznego typu "kompakt".
    Wybór jest bez liku, oryginały, zamienniki i cała masa szajsu o
    kosmicznych pojemnościach na etykietach. Co proponujecie o pojemności
    znamionowej w okolicach 1000-1100 mAh i wymiarach jak wyżej? Czy
    Duracell robi w miarę solidne zamienniki? Mam na oku kilka typów baterii
    właśnie tej firmy.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2017-05-07 21:02:08
    Temat: Re: Dedykowane ogniwo Li-Ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    KDnia Sun, 7 May 2017 20:19:33 +0200, badworm napisał(a):
    > do budowanego urządzenia potrzebuję jakieś źródło zasilania a
    > konkretniej akumulator litowo-jonowy z jednym ogniwem :) Mam w obudowie
    > miejsce na baterię o maksymalnych wymiarach 55x40x10. Celuję w jakiś

    Zmiesci sie kilka AAA

> [...]
    > znamionowej w okolicach 1000-1100 mAh i wymiarach jak wyżej? Czy
    > Duracell robi w miarę solidne zamienniki? Mam na oku kilka typów baterii

    Akurat jesli chodzi o li-ion, to wiekszosc IMO jest przyzwoita.
    Tylko Panasonica bym omijal, bo mi podpadl.

    A Duracell ... robi li-ion ?

    Raczej bym sie skupil na poszukaniu jakegos popularnego typu, zeby za
    pare lat byl dostepny. Nokia wydaje sie popularna ... i wiecej firm je
    wykorzystuje, moga przetrwac dluzej niz telefony :-)
    BL-5C np. I pewnie latwiej bedzie o zlacze.

    Albo zajrzyj do Batimexu czy Wamtechnik -
    pelno tam maja roznych, tylko wybrac takie zeby bylo pare mniejszych
    na wypadek zakonczenia produkcji :-)
    I wlutowac.

    J.

  • 3. Data: 2017-05-07 22:11:14
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 21:02:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > Zmiesci sie kilka AAA

    Odpada, elektronika jest już przygotowana pod Li-Ion (układ kontrolera
    ładowania, pomiar napięcia aku przez procka).
    > A Duracell ... robi li-ion ?

    A nie wiem, ale firma tak ogólnie raczej z tych bardziej przyzwoitych.
> [...]
    > wykorzystuje, moga przetrwac dluzej niz telefony :-)
    > BL-5C np. I pewnie latwiej bedzie o zlacze.

    BL-5C miałem, ale z tego co tu ktoś ostatnio pisał to oryginały nie są
    już produkowane. O złącze się nie martwię - podlutuję się kabelkami do
    styków aku, na PCB będzie złącze typu goldpin.

    Ok, dzięki.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 4. Data: 2017-05-07 22:39:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/7/2017 8:19 PM, badworm wrote:
> [...]
    > miejsce na baterię o maksymalnych wymiarach 55x40x10. Celuję w jakiś
    > akumulator od telefonu albo aparatu fotograficznego typu "kompakt".

    Sprawdz najpierw najtańsze chyba ogniwa firmowe - Nokia BL-5C
    (53x33.3x5.1). Sa jak widzisz mniejsze niż opisałeś, mają około 1000mAh
    i nawet najtańsze zamienniki zbliżają się do tego wyniku. Ogniw jest
    zatrzesienie i ciągle widuje pojedyncze nowe zabawki kompatybilne z nimi
    więc z dostepem teraz i kiedyś problemu nie będzie.

    Jesli chcesz więcej pojemności w tym rozmiarze to sugeruje wziąć dwa
    ogniwa BL-4C i połaczyć równolegle. Są cieńsze niż 5C wiec po złożeniu
    kanapki wyjdzie koło 10mm.