    From: " Krawat" <a...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Demontaż maszyny hydraulicznej
    Date: Wed, 10 Nov 2010 12:50:40 +0000 (UTC)

    Witam,

    Jestem raczej zielony z hydrauliki a mam pewną sprawę odnośnie hydrauliki właśnie.

    Sprawa polega na wymianie maszyny hydraulicznej podłączonej do rozległej
    instalacji, moim zadaniem jest opisać proces wymiany tej maszyny.

    Mój problem polega na tym że do maszyny dochodzą 3 przewody:
    -zasilanie
    -odpływ
    -dren

    Żeby odłączyć maszynę oczywiście trzeba zamknąć zawory - na zasilaniu oraz
    odpływie - po stronie instalacji oraz maszyny (na linii drenu jest tylko zawór
    zwrotny), jednakże w takim przypadku pozostaje nam pewien odcinek rurociągu
    zasilającego z olejem teoretycznie pod ciśnieniem ok 200 bar, a rozkręcanie
    węży z olejem pod ciśnieniem nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem.

    1. Pytanie moje dotyczy głównie linii drenu, jaki jest w zasadzie cel takiej
    linii w maszynach hydraulicznych?

    2. Czy słuszne jest moje przypuszczenie że służy ta linia do spuszczenia oleju
    z maszyny?

    3. Czy linia ta może być użyta do zredukowania ciśnienia w maszynie po
    zakręceniu zaworów na zasilaniu i odpływie?

    Oto link do schematu hydraulicznego:
    http://zapodaj.net/f869c3babfbf.jpg.html

    Mam jeszcze kilka pytań ale to może potem :)

    Pozdrawiam
    Adam