  • 21. Data: 2012-06-03 22:02:00
    Temat: Re: Detekcja zniszczonego narzędzia
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Irek N. <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

    > zeby
    > nego kontrola
    > =BFonym przez
    > br=F3bki
    > eby samo z
    > =EA albo opierdol
    >
    > A jak pope=B3ni=EA b=B3=B1d i przy =B3=B1czeniu =B6cie=BFek ubij=EA freza=
    > , albo =BCle wejd=EA=20
    > w materia=B3 i u=B3ami=EA, to dalej ma frezowa=E6 powietrze m=F3wisz. Zas=
    > =B3u=BFy=B3em=20
    > wtedy, tak?
    >
    > Mi=B3ego.
    > Irek.N.
    Zrób detektor błędów zamiast detektora urwanego frezu. I co się stanie jak się
    urwie frez. Krótszy się zrobi i nie będzie skrawał.

  • 22. Data: 2012-06-03 22:03:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-06-2012 o 19:27:04 Irek N. <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

    > A jak popełnię błąd i przy łączeniu ścieżek ubiję freza, albo źle wejdę
    > w materiał i ułamię, to dalej ma frezować powietrze mówisz. Zasłużyłem
    > wtedy, tak?
    Irek nie zauważyłeś że z troll-em dyskutujesz :) on się tak udziela na
    kilku
    grupach i wszędzie daje takie same rady tzn do d..y.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2012-06-03 22:32:03
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mam inny pomysł. Poleżeć zamiast przeciążać sobie głowę i zawracać innym
    > dupę
    > problemem który nie istnieje. Przy pełnosprawnej obrabiarce właściwym
    > narzędziu i ustawieniu parametrów obróbki poniżej wytrzymałości narzędzia
    > problem nie istnieje.

    Ale widziałeś kiedyś frezarkę?

    --
    Desoft

  • 24. Data: 2012-06-03 22:33:59
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    > Od dłuższego czasu chcę zrobić detekcję urwanego przykładowo wiertła czy
    > freza. Oczywiście mocowanego w uchwycie frezarki - dużej frezarki.

    A tak jak robią we frezarkach?
    Nie napisałeś co to za maszyna. Ma magazyn narzędzi?

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2012-06-03 22:53:05
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale widziałeś kiedyś frezarkę?

    Nie. Możesz opisać własnymi słowami dlaczego mylę się twierdząc to co zacytowałeś?

  • 26. Data: 2012-06-03 23:13:17
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    > Więcej, mogę zaprogramować co jakiś czas cykl pomiarowy i jak różnica
    > długości narzędzia wyjdzie większa niż dopuszczę, to przerwać.
    > Kłopot w tym, że to wymaga zabawy, a ja szukam rozwiązania prostego, nie
    > wymagającego za każdym razem dłubania w kodzie.
    > Nie mam też gwarancji, że na sondzie pomiarowej będzie czysto.

    No to pofantazjujmy:
    - mini wykrywacz metalu przy narzędziu
    - na przemian paski biały i czarny na narzędziu + oświetlenie (np laser) +
    detektor
    - detektor drgan podpięty do obrabianego kawałka metalu + obróbka sygnału
    - pomiar oporu: narzędzie - obrabiany przedmiot
    - wajcha od małego wyłącznika opierająca się na frezie w kierunku
    przeciwbieżnym do obrotów - tak żeby jej nie sfrezowało.
    - detekcja rozbryzgów strumienia chłodziwa. Jak detektor wyschnie to jest
    coś nie tak.
    - cieć obserwujący narzędzie i w razie czego wzywający obsługę. Zaleta -
    cieć może obserwować kilka maszyn na raz. Wada -
    konieczność stałego płacenia pensji i ZUS

    MaW

  • 27. Data: 2012-06-04 01:08:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.06.2012 13:48, Irek N. wrote:

    > Stół, konstrukcja, uchwyt i narzędzie wraz z detalem tworzą coś w
    > rodzaju jednego zwoju. Jest duży, niekształtny, więc kiepsko z
    > sprzężeniem innego zwoju i detekcją w ten sposób przerwy

    Można próbować założyć jakiś toroid albo rdzeń pierścieniowy na uchwyt
    wrzeciona albo na samo narzędzie.

    Mirek.

  • 28. Data: 2012-06-04 02:08:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Irek N. napisał:
    [..]

    > Przeczytaj wcześniejsze. Obciążenie bez szans, a chłodziwo... jakie ma
    > szanse 200 litrów w zetknięciu z frezem 2mm?

    Ale stołem chyba trzeba przesuwać, tam raczej nie masz 20kW silników,
    brak oporów - brak freza.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 29. Data: 2012-06-04 06:06:05
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > ...jak narzędzie jest dostosowane do
    > obrabiarki i obróbki konkretnego materiału i jest sprawne technicznie.
    > To nie ma wafla żeby samo z siebie się urwało. Jak łamią Ci się frezy to
    > sprawdź maszynę albo opierdol frezera.

    Frezuje rozne materialy i mozesz mi dowolnie dlugo pociskac
    takie optymistyczne bajki o niezlomnych frezach ;)

    Frez 0.8mm pracujacy w aluminium zlamie wior materialu jesli
    wejdzie pomiedzy frez a material.

    Frezy 1.6mm tnace laminat szklano-epoksydowy tepia sie po
    godzinie pracy i moga strzelic spokojnie po godzinie albo trzech.

    Kazdy frez traci idealne parametry, nawet jesli pracuje w
    intensywnym strumieniu chlodziwa. Kwestia czasu.

  • 30. Data: 2012-06-04 08:42:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Są precyzyjne czujniki odległości zakończone światłowodami. Światłowód
    ustawiasz na wirujący frez, jednym przyciskiem uczysz czujnik że ta
    odległość jest gut. Gdy frez się ułamie to czujnik zasygnalizuje zmianę
    odległości. Gdyby miał się ułamać w materiale to od czasu do czasu
    obrabiarka go musi unieść do góry i wtedy zostanie wykryty błąd.

    Marek