  • Data: 2024-02-07 00:09:27
    Temat: Diagnozowanie RPi
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Miałem serwerek na RPi 4, działał sobie kilka lat 24/7
    Ale powoli się degradował, najpierw zaczął zanikać sygnał na jednym
    złączu HDMI potem na drugim na koniec przestał się uruchamiać kernel.
    Ale całkiem sporo w tym RPi "działa".
    W tym bootloaderze z EEPROMu włączyłem debugowanie i przetestowałem
    rożne tryby.
    - Boot z karty SD, bootloader widzi kartę SD i partycje na niej oraz
    pliki konfiguracyjne
    - Boot z dysku USB HDD, bootloader widzi dysk HDD i partycje na nim oraz
    pliki konfiguracyjne
    - Boot z sieci, bootloader dostaje IP z DHCP oraz dane serwera, usiłuje
    łączyć się z serwerem tftp (nie chciało się mi go już stawiać).

    Wszystkie komunikaty bootloadera są ok. tak jak powinny być, żadnych
    błędów i wszystko się zatrzymuje w miejscu gdzie powinny się pojawić
    komunikaty z kernela ale nic się nie dzieje.

    Próbowałem różnych kart SD, różnych systemów operacyjnych, koniec zawsze
    jest taki sam.

    --
    AWa.