  • 11. Data: 2014-01-10 13:43:20
    Temat: Re: Diesel, co mogło nawalić?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 12:31, Trybun pisze:
    > Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
    > auto spala. Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeździłem z przyczepą,
    > na przyczepce co prawda tylko łódź, ale zawsze i to jest jakieś
    > obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
    > szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
    > obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów, a spalanie prawie
    > się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.

    krótki trasy i duza róznica temperatur miedzy dniami testów i róznica
    moze byc spora. U mnie w Sprinterze róznica w roku jest cos kolo 9:15.
    9l/100 w czasie upałów 15l/100 w czasie mrozów. Na bardzo krótkich
    trasach i brak klimy ofc.

    --
    @foe_pl

  • 12. Data: 2014-01-10 14:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

    > Nie wiem, ale to właśnie teraz, przy ostatnim tankowaniu z jakichś
    > powodów nalewanie paliwa co chwilę było przerywane, odbijało tak jakby
    > zbiornik już był pełen.. Być to wywołało jakieś błędne odczyty.

    Błedne odczyty?
    To znaczy to spalanie bierzesz skąd?
    Obliczas ilosc km i wplane paliwo czy jakos z komputera?
    A skoro ci odbijało, to jasne jest, ze pomiar na lwane paliwo jest
    niewiarygodny.

    > Tak z pewnoścoą teraz jest sporo chłodniej, nawet przez większość
    > użytkowania na tym tankowaniu to jazda w minusowa temperaturze, ale to
    > chyba nie przyczyna żeby niezwykle łagodnie traktowany silniczek
    > diesla o pojemności 1.5 litra spalał 7 litrów na sto?

    Oczywiście, ze to moze być przyczyna, ze silnik wiecej pali.

    > No, Vectra pali 8, 8,5 litra gazu, plus oczywiście trochę benzyny, ale
    > to przecie silnik benzynowy kontra podobno bardzo oszczędny w apetycie
    > na paliwo diesel...

    To i tak bardzo mało, skoro mówimy o jezdzie po miescie i to dodatkowo dośc
    ostrym a nie eko.

  • 13. Data: 2014-01-10 16:13:50
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 14:00, Budzik pisze:

> [...]
    > Obliczas ilosc km i wplane paliwo czy jakos z komputera?
    > A skoro ci odbijało, to jasne jest, ze pomiar na lwane paliwo jest

    Błędny w sensie że mógł przekłamać że aż tyle tego paliwa weszło. Mało
    prawdopodobne, ale jednak możliwe.
    Obliczam wg wlanego paliwa i przejechanych na takim zatankowaniu
    kilometrach. Niczym innym nie mogę się sugerować bo wskaźnik ilości
    paliwa w tym aucie nie jest mierzony w litrach. A komputer pokładowy nie
    pokazuje chwilowego spalania, tylko ile kilometrów mogę zrobić przy
    jeździe z aktualną prędkością.

    > Oczywiście, ze to moze być przyczyna, ze silnik wiecej pali.

    Ale aż taką ilość przy tak małym silniku i tak delikatnym traktowaniu
    pedału gazu?

    > To i tak bardzo mało, skoro mówimy o jezdzie po miescie i to dodatkowo dośc
    > ostrym a nie eko.

    Jazda tak pół na pół miejska - poza miejska, no o co być może warte
    uwagi - Konin, Gniezno, Września czy Słupca nie są to miasta z gatunku
    Poznań, z tymi jego korkami.
    A co do skromności w apetycie na paliwo to sąsiad nie dawał wiary że
    moja Vectra 2.0L spala mniej o litr od jego Astry 1.6.. Ale było to
    faktem. Było bo często się zapominam że już od miesiąca tej Vectry już
    nie mam.

  • 14. Data: 2014-01-10 16:14:37
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 13:43, the_foe pisze:

> [...]
    > moze byc spora. U mnie w Sprinterze róznica w roku jest cos kolo 9:15.
    > 9l/100 w czasie upałów 15l/100 w czasie mrozów. Na bardzo krótkich

    Chyba tylko diesle maja taką cechę, diesle albo Polonez, który to latem
    zadowalał się 9-10 litrów paliwa a zimą 17stoma. Natomiast nie
    zauważyłem jakiejś dużej różnicy w spalaniu zima-lato w silnikach
    benzynowych normalnych aut (nie Polonezów). No, niechlubnym wyjątkiem
    jest tu II model Golfa z silnikiem 1.6, ten potrafił w spalaniu zimowym
    przebić nawet Poloneza.

  • 15. Data: 2014-01-10 17:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

> [...]
    > paliwa w tym aucie nie jest mierzony w litrach. A komputer pokładowy nie
    > pokazuje chwilowego spalania, tylko ile kilometrów mogę zrobić przy

    Wystarczy ze jak ci odbijało to dolałes na maksa i weszło kilka litrów
    wiecej.

    > Ale aż taką ilość przy tak małym silniku i tak delikatnym traktowaniu
    > pedału gazu?

    Do tego troche wieksze spalanie przez zimno i masz wynik.

    Sprawdz nastepne tankowanie i bedziesz miał wieksza próbkę.

    Jak ja jezdziłem yarisem 1,4TD czy Corsa 1,4TD (pomijam specyficzne
    oznaczenia) to potrafiły spalic 4 l na setke ale i 8 tez sie zdarzało.
    Ale fakt ze 7 to na pewno nie przy ostrożnej jezdzie.
    Sprawdz przy nastepnym tankowaniu.

  • 16. Data: 2014-01-10 17:06:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > niedawno kupione, może było jakoś specjalnie przygotowane do sprzedaży a
    > teraz po zakupie okaże się że będzie wymagało jakiejś poważnej naprawy

    Musiałeś pomylić się w obliczeniach przy pierwszym tankowaniu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2014-01-10 18:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

> [...]
    > benzynowych normalnych aut (nie Polonezów). No, niechlubnym wyjątkiem
    > jest tu II model Golfa z silnikiem 1.6, ten potrafił w spalaniu zimowym

    Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
    Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8 czasami
    jak bardzo krotkie trasy robie.

  • 18. Data: 2014-01-10 18:24:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Musiałeś pomylić się w obliczeniach przy pierwszym tankowaniu.

    Dlaczego przy pierwszym?
    Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje spalanie 5,5
    niż 7...

  • 19. Data: 2014-01-10 18:30:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 10.01.2014 o 12:31 Trybun <Y...@y...com> pisze:

    > Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeździłem z przyczepą, na przyczepce
    > co prawda tylko łódź, ale zawsze i to jest jakieś obciążanie, spalanie
    > wyniosło 5,5 litra.

    Coś ci się pozajączkowało - chyba, że łódź miała podniesione żagle i
    jechałeś z wiatrem

    a spalanie prawie
    > się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której
    > często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiągają 5000.

    Mi kiedyś taka Vectra paliła 12-15 gazu w kapeluszniczej jeździe miejskiej.

    TG

  • 20. Data: 2014-01-10 18:30:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA2B1B7F5F91C8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Dlaczego przy pierwszym?
    > Taki diesel i ostrozna jazda to zdecydowanie bardziej pasuje spalanie 5,5
    > niż 7...

    To w takim razie ja nie umiem jeździć dieslem. W trasie nie udało mi się
    zejść poniżej 5 i to jadąc bez przyczepy z łódką. Normalnie wychodzi mi 6,5.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba