  • 1. Data: 2014-01-08 19:05:36
    Temat: "Walka" z nietrzeźwymi
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
    http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,d
    ok.html
    Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.
    Coś mi się wydaje, że politycy chcą tu raczej poprawić swoje własne
    notowania a nie bezpieczeństwo. Może też nie ma już jakiejś "mamy Madzi"
    i potrzebny jest nowy temat do odwrócenia uwagi.
    Ciekawe są też statystyki wypadków gdzie ofiarą jest pijany pieszy:
    56,4% - nieostrożne wejście na jezdnię 12,4% przejście w miejscu
    niedozwolonym, 10,5% leżenie ;-) lub stanie na jezdni.
    Wygląda, że pijani piesi sami się eliminują.
    Dlaczego nie podaje się statystyk? Może są one za trudne do zrozumienia
    przez polityków, ale dla średniego p.m.s -owicza nie są.
    Warto poświęcić 5 minut na poczytanie tej statystyki.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-08 20:20:10
    Temat: Re: "Walka" z nietrzeźwymi
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
    > http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,d
    ok.html
    > Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.

    Czyli cholernie dużo, bo chyba nie sądzisz, że ich udział procentowy w ruchu
    to koło 8%?

  • 3. Data: 2014-01-08 20:49:51
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-08 20:20, Cavallino pisze:
    > Czyli cholernie dużo, bo chyba nie sądzisz, że ich udział procentowy w
    > ruchu to koło 8%?
    Oczywiście racja, ale ten cały szum o 7,7% wygląda mi nadal na zbijanie
    tzw. kapitału wyborczego, a nie na coś, co ma poprawić bezpieczeństwo.
    Jak w domu chcę oszczędzić, bo mi się budżet nie domyka, to nie zaczynam
    od oszczędzania na ksiązkach i kinie, gdzie wydaję 7% tylko patrzę na co
    idzie najwięcej.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-01-08 21:51:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > Jak w domu chcę oszczędzić, bo mi się budżet nie domyka, to nie zaczynam
    > od oszczędzania na ksiązkach i kinie, gdzie wydaję 7% tylko patrzę na co

    Wymiana wszystkich dróg w parę lat na bezkolizyjne nie jest realna.

  • 5. Data: 2014-01-08 22:17:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-08 20:49, Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Jak w domu chcę oszczędzić, bo mi się budżet nie domyka, to nie zaczynam
    > od oszczędzania na ksiązkach i kinie, gdzie wydaję 7% tylko patrzę na co

    Od jedzenia nie zaczniesz bo jeść trzeba, samochodu nie zlikwidujesz
    bo jest potrzebny, kilka innych pozycji też trzeba zostawić a w efekcie:
    do kina nie chodzę, filmy oglądam w domu, gazet nie kupuje, ściągam
    z sieci i czytam na tablecie. Książki kupuje tylko te które koniecznie
    chce mieć, pozostałe ściągam z sieci i czytam na PDA.
    Muzyki nie kupuje ale i nie ściągam, słucham tylko z radia i
    praktycznie tylko w samochodzie. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-01-09 08:44:17
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-08 20:49, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Oczywiście racja, ale ten cały szum o 7,7% wygląda mi nadal na zbijanie
    > tzw. kapitału wyborczego, a nie na coś, co ma poprawić bezpieczeństwo.

    Nie zbijanie kapitału, tylko odpowiedź na histerię opozycji i mediów -
    moim zdaniem zbyt po bandzie - wystarczyło by lepsze korzystanie z tego
    co jest teraz.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2014-01-09 12:50:24
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wymiana wszystkich dróg w parę lat na bezkolizyjne nie jest realna.
    To i tak nic nie da bo są czasem zdarzenia typu zjechanie z drogi (zasnął, przysnął,
    przypił, przegiął)..

    J.

  • 8. Data: 2014-01-09 12:51:52
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

> [...]
    > chce mieć, pozostałe ściągam z sieci i czytam na PDA.
    > Muzyki nie kupuje ale i nie ściągam, słucham tylko z radia i

    Ale znasz jaki jest rozkład wydatków bo ja mam wrażenie,
    że "oni" nie wiedzą jakie są rzeczywiste przyczyny.

    J.

  • 9. Data: 2014-01-09 15:33:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-09 12:51, Użytkownik Jan Koval napisał:

    > Ale znasz jaki jest rozkład wydatków bo ja mam wrażenie,
    > że "oni" nie wiedzą jakie są rzeczywiste przyczyny.

    Mam podobne wrażenie, nie wiedzą i nie chcą wiedzieć.
    Doradca doradził "mówić tak bo wygląda jakby mówiący
    interesował się szaraczkami z dróg" to i tak mówią.
    A z głosowaniem jest jeszcze inaczej, jak projekt
    przygotuje nasza partia to jest słuszny, dobry i jesteśmy
    za, jak przygotuje inna partia to jest potrzebny ale
    źle przygotowany i jesteśmy za ale głosujemy przeciw,
    bo mimo że potrzebny to jest zły.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-01-09 19:40:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    .pl...

    > To i tak nic nie da bo są czasem zdarzenia typu zjechanie z drogi (zasnął,
    > przysnął, przypił, przegiął)..

    To wjedzie w barierę, a przynajmniej szansa na to większa, niż na wjazd w
    kogoś z przeciwka.