  • 1. Data: 2014-01-10 12:31:33
    Temat: Diesel, co mogło nawalić?
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    Jest to moje drugie tankowanie "do pełna", w celu zoriętowania się ile
    auto spala. Pierwsze nawet mimo tego że trochę jeździłem z przyczepą,
    na przyczepce co prawda tylko łódź, ale zawsze i to jest jakieś
    obciążanie, spalanie wyniosło 5,5 litra. Teraz znowu tankuję i absolutny
    szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI, na
    obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów, a spalanie prawie
    się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze. W której
    często ruszam z piskiem opon, a obroty nierzadko osiągają 5000. O co tu
    może chodzić? Auto niedawno kupione, może było jakoś specjalnie
    przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie
    wymagało jakiejś poważnej naprawy silnika?

  • 2. Data: 2014-01-10 12:40:47
    Temat: Re: Diesel, co mogło nawalić?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

    > O co tu może chodzić?

    FAP ?

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2014-01-10 12:47:14
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
    > Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

    > FAP ?

    Raczej odpada. FAP aż tyle nie żre. Może ON gówniany?
    Pytanie - te 7l to po całym baku czy po iluś tam km?
    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 4. Data: 2014-01-10 13:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

> [...]
    > przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie
    > wymagało jakiejś poważnej naprawy silnika?

    Zbyt mała próba.
    Może np. poprzednio nalałes pod korek a teraz pistolet ci odbił w miare
    szybko?
    Moze akurat jezdziłes krótsze trasy i silnik wiecje pracował na niskich
    temperaturach?
    Moze tym razem wiecej w miescie, mniej na trasie?

    P.S. 2l vectra na gazie i ostrej jezdzie pali ci 7l gazu?
    To jest dopiero ciekawy wynik... Czyli jezdzac nią na bezynie wychodziłoby
    jakies 6,5 PB max.

  • 5. Data: 2014-01-10 13:27:40
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun wrote:

> [...]
    > przygotowane do sprzedaży a teraz po zakupie okaże się że będzie
    > wymagało jakiejś poważnej naprawy silnika?

    Dwu litrowa Vectra pałowana na światłach spala Ci nieco tylko ponad 7l
    lpg/100km?

    Tomek

  • 6. Data: 2014-01-10 13:32:32
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 12:47, Nathan pisze:

    > Raczej odpada. FAP aż tyle nie żre. Może ON gówniany?
    > Pytanie - te 7l to po całym baku czy po iluś tam km?

    Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po całym baku, zapalona
    kontrolka w pierwszym tankowaniu weszło 48 l teraz 47 litrów do
    pełnego. Pojemność baku to 55 litrów.

  • 7. Data: 2014-01-10 13:32:54
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 12:40, Myjk pisze:
    > Fri, 10 Jan 2014 12:31:33 +0100, Trybun

    > FAP ?

    Nie ma, nie wiem czy to za sprawą prywatnej inicjatywy poprzedniego
    właściciela czy już taki z fabryki wyszedł, ale nie posiada FAP. Nie ma
    nawet kontrolki na desce rozdzielczej, ani żadnej wzmianki o tym w
    książce obsługi, a więc można przypuszczać że taki wyszedł z fabryki.

  • 8. Data: 2014-01-10 13:34:39
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 13:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > P.S. 2l vectra na gazie i ostrej jezdzie pali ci 7l gazu?
    > To jest dopiero ciekawy wynik... Czyli jezdzac nią na bezynie wychodziłoby

    Nie wiem, ale to właśnie teraz, przy ostatnim tankowaniu z jakichś
    powodów nalewanie paliwa co chwilę było przerywane, odbijało tak jakby
    zbiornik już był pełen.. Być to wywołało jakieś błędne odczyty.

    Tak z pewnoścoą teraz jest sporo chłodniej, nawet przez większość
    użytkowania na tym tankowaniu to jazda w minusowa temperaturze, ale to
    chyba nie przyczyna żeby niezwykle łagodnie traktowany silniczek diesla
    o pojemności 1.5 litra spalał 7 litrów na sto?

    No, Vectra pali 8, 8,5 litra gazu, plus oczywiście trochę benzyny, ale
    to przecie silnik benzynowy kontra podobno bardzo oszczędny w apetycie
    na paliwo diesel...

  • 9. Data: 2014-01-10 13:37:01
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 13:27, Tomasz Stiller pisze:

    > Dwu litrowa Vectra pałowana na światłach spala Ci nieco tylko ponad 7l
    > lpg/100km?
    >
    > Tomek

    Napisałem tylko o zbliżaniu się to takiego poziomu przez miniaturę
    silnika dieslowskiego... ;-)

  • 10. Data: 2014-01-10 13:39:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-10, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Dwu litrowa Vectra pałowana na światłach spala Ci nieco tylko ponad 7l
    > lpg/100km?

    Samochod cos palic musi, albo pali paliwo albo zawory.

    --
    Artur
    ZZR 1200