  • 1. Data: 2014-01-10 09:21:37
    Temat: budowa silnika - ile to jest obrotów
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    (przykład)
    Podczas nieudanej próby rozruchu silnika, na nowym rozruszniku zasilanym
    zewnętrznie, wydawał takie dźwięki:

    łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-łe-ł.....

    W ciągu minuty było 306 razy "łe"

    niestety nie wiem czy "łe" to jest:
    1 obr. rozrusznika (mało prawdopodobne)
    1 ob wału (też chyba nie)
    1 cykl sprężenia i rozprężenia w 1 cylindrze

    Pytanie
    Ile silnik (wał korbowy) czterosuwowy czterocylindrowy wykonał obrotów,
    takich obrotów jakie mierzy zabudowany w kokpicie obrotomierz?

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-01-10 09:26:00
    Temat: Re: budowa silnika - ile to jest obrotów
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-10 09:21, ToMasz pisze:
> [...]
    > Ile silnik (wał korbowy) czterosuwowy czterocylindrowy wykonał obrotów,
    > takich obrotów jakie mierzy zabudowany w kokpicie obrotomierz?

    Post mnie rozbawił do łez...
    Jedno "łe" na jedno sprężanie = na dwa obroty wału.
    Najprawdopodobniej.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 3. Data: 2014-01-10 09:27:16
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-10 09:21, ToMasz pisze:
    (..)

    A cholera, myślalem, ze to trupa motocyklowa i niedoczytalem, ze silnik
    czterocylindrowy. To przez te łzy ze śmiechu :)

  • 4. Data: 2014-01-10 09:36:36
    Od: marsel <marcin@pl>

    To jeszcze zależy czy "łe, łe" mierzysz czymś homologowanym i atestowanym.

  • 5. Data: 2014-01-10 09:48:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-10, ToMasz <N...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Ile silnik (wał korbowy) czterosuwowy czterocylindrowy wykonał obrotów,
    > takich obrotów jakie mierzy zabudowany w kokpicie obrotomierz?

    W jaki sposob zliczyles 50"le"/s? ;-) 1 obrotow walu to jest jeden cykl sprezenia
    i praca w 1 cylindrze - reszta wtedy jest w cyklu ssanie/sprezanie, praca/wydech,
    wydech/ssanie. Wiec na jeden obrot walu masz 2 suwy sprezania i 2 suwy pracy. Ten
    dzwiek to raczej jeden obrot walu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2014-01-10 10:00:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Jan 2014 09:21:37 +0100, ToMasz napisał(a):
    (...)

    Zadanie interdyscyplinarne, z pogranicza inzynierii mechanicznej i
    metrologii :)

    To juz drugie, w pierwszym chodzilo o zmierzenie, ile "gul" miesci sie we
    flaszce 0,5l ;)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2014-01-10 11:42:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.01.2014 09:21, ToMasz pisze:
> [...]
    > Ile silnik (wał korbowy) czterosuwowy czterocylindrowy wykonał obrotów,
    > takich obrotów jakie mierzy zabudowany w kokpicie obrotomierz?

    Tak na logikę to to owo "łe" to jest dźwiękiem wydawanym przy
    zwiększonym obciążeniu rozrusznika, a takie obciążenie występuje w
    momencie sprężania. Jako że rozważamy silnik czterosuwowy,
    czterocylindrowy, w którym to tłoki chodzą parami(w danym momencie dwa
    są w górze dwa w dole) i każdy w tych parach jest w innym cyklu pracy
    (jak idą w górę to jeden ma sprężanie a drugi wydech) to na moje oko, na
    jeden obrót wału są wydawane dwa razy "łe" czyli ten silnik z 306 "łe"
    na minutę wykonał 103 obrony ta minutę.

  • 8. Data: 2014-01-10 11:44:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.01.2014 11:42, Albercik pisze:

> [...]
    > (jak idą w górę to jeden ma sprężanie a drugi wydech) to na moje oko, na
    > jeden obrót wału są wydawane dwa razy "łe" czyli ten silnik z 306 "łe"
    tphu, tphu oczywiście 153 obroty na minutę:)

  • 9. Data: 2014-01-10 11:45:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Albercik,

    Friday, January 10, 2014, 11:42:50 AM, you wrote:

    [...]

    > jeden obrót wału są wydawane dwa razy "łe" czyli ten silnik z 306 "łe"
    > na minutę wykonał 103 obrony ta minutę.

    153

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-01-10 12:26:53
    Od: robot <r...@v...pl>

    Szkoda, że nikt z fachowców nie wie, bo też mnie to ciekawi.

    --
    pozdro