  • 1. Data: 2018-05-09 08:40:40
    Temat: Diesel dla żony do Krakowa
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Diesel zły bo:
    coś tam
    A do miasta typu Kraków to już bezsensu.
    Tak piszą w internetach.

    ale

    Idzie wiosna.
    Auto trzeba zmienić.
    I jeden sąsiad kupił żonie diesla.
    Drugi kupił diesla.

    Dzisiaj sąsiadka wyjeżdza, patrze CDTi z tyłu naklejka.

    i zgłupiałem.

    Jak to jest?

  • 2. Data: 2018-05-09 08:57:54
    Temat: Re: Diesel dla żony do Krakowa
    Od: p...@g...com

    --Jak to jest?

    cena czyni cuda ... pare milionow aut z niemieckiego rynku musi zniknac wiec dobry
    czas na zakupy

  • 3. Data: 2018-05-09 09:21:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Diesel zły bo:
    >coś tam
    >coś tam
    >A do miasta typu Kraków to już bezsensu.
    >Tak piszą w internetach.

    >ale
    >Idzie wiosna.
    >Auto trzeba zmienić.
    >I jeden sąsiad kupił żonie diesla.
    >Drugi kupił diesla.
    >Dzisiaj sąsiadka wyjeżdza, patrze CDTi z tyłu naklejka.
    >i zgłupiałem.
    >Jak to jest?

    Polacy maja zerowa edukacje ekologiczna i szacunek dla srodowiska.
    Niemiec czasem pomysli, ze diesel szkodzi w miescie, a Polak tylko na
    koszt jazdy patrzy :-)

    Gdzies tam jeszcze sa te ich Umweltzony, dawniej podatek drogowy
    (diesel byl duzo drozszy, oplacal sie przy wiekszych przebiegach),
    teraz dieselgate i grozace zakazy.

    A tak po prawdzie - diesli w Niemczech nie brakuje, a patrz chocby
    watek obok - czy diesle sa temu smogowi w Krakowie winne ...

    J.

  • 4. Data: 2018-05-09 09:29:59
    Od: p...@g...com

    --Polacy maja zerowa edukacje ekologiczna i szacunek dla srodowiska.
    Niemiec czasem pomysli, ze diesel szkodzi w miescie, a Polak tylko na
    koszt jazdy patrzy :-)

    Niemcom w mysleniu pomaga KFZ Steuer, diesel to jakies 300 ojro rocznie :-)

    --A tak po prawdzie - diesli w Niemczech nie brakuje, a patrz chocby
    watek obok - czy diesle sa temu smogowi w Krakowie winne ...

    autohus i mahag place maja pelne :-) firmy z leasingu zrzucaja fury tylko klientow
    prywatnych zaczyna brakowac :-)

  • 5. Data: 2018-05-09 09:44:18
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Polacy maja zerowa edukacje ekologiczna i szacunek dla srodowiska.
    > Niemiec czasem pomysli, ze diesel szkodzi w miescie, a Polak tylko na
    > koszt jazdy patrzy :-)

    Ale mi właśnie o te koszty chodzi.
    Czytając różne rzeczy cały zapamietałem że diesel mniej pali.
    Ale jak się zepsuje to "ooo panie ile to będzie kosztować"
    Żadne z tych aut nie jest nowe wiec na pewno się zepsuje.
    Podbno diesle lepiej się sprawdzają na długich trasach
    wiec jeśli takich diesel przez godzine dziennie robi w Krakowie
    30 km to ja mam jeszcze większą pewność że coś się w nim zepsuje.
    I to po to żeby litr paliwa zaoszczędzić?

  • 6. Data: 2018-05-09 10:09:17
    Od: p...@g...com

    --I to po to żeby litr paliwa zaoszczędzić?

    obawiam sie ze proceder sie nasili, tanie diesle w DE, miliony czesci zamiennych w
    USA to nie moze sie dobrze skonczyc :-)

  • 7. Data: 2018-05-09 10:15:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-09 o 09:44, Bolko pisze:

> [...]
    > 30 km to ja mam jeszcze większą pewność że coś się w nim zepsuje.
    > I to po to żeby litr paliwa zaoszczędzić?

    Kilkadziesiąt lat dizel był dobry na wszystko to jak się trafi
    okazja to kupują. A potem płacz że się psuje, drogie części,
    kłopoty z DPFem i horrendalne droga dwumasa.
    A jak te 30 kilometrów ma w jedną stronę to może to być jeszcze
    opłacalne. Po wycięciu DPFa. :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-05-09 10:25:37
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 9 May 2018 00:44:18 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

> [...]
    > 30 km to ja mam jeszcze większą pewność że coś się w nim zepsuje.
    > I to po to żeby litr paliwa zaoszczędzić?

    " - To stara tradycja jest... "
    Tradycja od czasów gdy "ropa" bała duuużo tańsza od benzyny.
    Tradycyjnie "ropnioki" były kurewsko drogie i ten kto miał to był ktoś.
    Tradycyjnie "ropnioki" proste były jak budowa cepa nie psuły się.
    Tradycja do czasów "Golfa Czi" gdy można było jeździć na
    fryturze z MD po przepuszczeniu przez filtr.
    Tradycyjnie te auta z przebiegiem 170-190 ;) tys można nabyć od Niemca w
    turbanie.

    A jeśli chodzi o pojazd dla żony... do Krakowa
    To kupić Skode w TDI-ku i ... zagazować.
    Taniej już sie nie da.

  • 9. Data: 2018-05-09 11:15:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >koszt jazdy patrzy :-)

    >Niemcom w mysleniu pomaga KFZ Steuer, diesel to jakies 300 ojro

    Ciagle ?
    Kiedys bylo duzo, a potem jakies skomplikowane wzory sie pojawily, bo
    to przeciez panie Euro99 i spaliny ma czystsze niz powietrze :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-05-09 11:20:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Polacy maja zerowa edukacje ekologiczna i szacunek dla srodowiska.
    > Niemiec czasem pomysli, ze diesel szkodzi w miescie, a Polak tylko na
    > koszt jazdy patrzy :-)

    Daj mi pensję taką jak w Niemczech, a też będę "ekologiczny" :-)
    T.

    Ps. Polacy wytwarzają znaczną część ich PKB. VW wyprodukowany w Polsce
    kosztuje tyle samo, co ten z Niemiec, mimo że pensja u nas 2500 za 3
    zmianową pracę. Złotych, nie ojro :-) Zyski zostają w Niemczech.
    T.