  • 11. Data: 2017-12-30 11:42:07
    Temat: Re: Dioda powiadomień
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-30 o 09:28, Marek pisze:

    > Nie znam.
    > Ale nie ma takiego telefonu z androidem na świecie, z którego nie
    > można czegoś skasować/odinstalować by zrobić miejsca na zainstalowanie
    > drobnej aplikacji np. FP funlight robi to co szukasz, (wymaga roota).

    Chyba już po wszystkim i przyszło się pożegnać z migotaniem niebieskiej
    diody. Ta aktualizacja nie tyle coś popsuła ale wręcz wykasowała cały
    folder dotyczący (ustawienia, pliki konfiguracyjne itd) niebieskiej
    diody. W katalogu /sys/class/leds są foldery dla red i green, nie ma dla
    blue. Co w takim wypadku robić? Czy w ogóle można coś zrobić?

  • 12. Data: 2017-12-30 16:17:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Dec 2017 11:42:07 +0100, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    > blue. Co w takim wypadku robić? Czy w ogóle można coś zrobić?

    To nie są pliki w klasycznym rozumieniu na jakimś statycznym nośniku,
    cały katalog /sys wraz z zawartością jest wirtualny (jakby ramdysk),
    pojawienie plików w tym folderze zależy od tego co wykryje
    automatycznie kernel (a to co wykryje zależy od jego konfiguracji
    przy kompilacji). Jeśli jakiegoś pliku brakuje (a wcześniej byl) to
    oznacza, że kernel (po aktualizacji?) z jakiś powodów nie wykrył
    wszystkich diod. Mogło coś paść sprzętowo (zbieg okoliczności z
    aktualizacją) albo aktualizacja (nowy sterownik led-gpio) coś
    pochrzanila i teraz nie wykrywa, choć powinien.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-12-30 18:14:56
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-30 o 16:17, Marek pisze:

> [...]
    > aktualizacją) albo aktualizacja (nowy sterownik led-gpio) coś
    > pochrzanila i teraz nie wykrywa, choć powinien.

    Całe oprogramowanie to ogólnie rzecz biorąc - rzecz wirtualna. W tym
    wypadku wcale nie ma pewności że aktualizacja obejmowała wyższą wersje
    kernela, a tak w ogóle to jeszcze nie słyszałem aby wyższa jego wersja
    była zubożana w czymkolwiek względem poprzednika. To tylko oczywiście
    tak nawiasem,. Wracając do sprawy - jako że jestem pewny że to nie
    awaria sprzętu (diody), to czy jest jakiś sposób aby wgrać, przywrócić,
    system aby ta dioda ponownie zaczęła funkcjonować?

  • 14. Data: 2017-12-30 18:52:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Dec 2017 18:14:56 +0100, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    > tak nawiasem,. Wracając do sprawy - jako że jestem pewny że to nie
    > awaria sprzętu (diody), to czy jest jakiś sposób aby wgrać,
    > przywrócić,
    > system aby ta dioda ponownie zaczęła funkcjonować?

    Tak, wgraj mu poprzedni kernel, który wygrywał wszystkie diody :).

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-12-31 09:11:49
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-30 o 18:52, Marek pisze:
    > On Sat, 30 Dec 2017 18:14:56 +0100, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    >>

    > Tak, wgraj mu poprzedni kernel, który wygrywał wszystkie diody :).

    No tak, wgrać stare jadro.. to ja zaraz, za chwileczkę;-). Daj spokój, w
    telefonie to ja ledwie potrafię odebrać rozmowę. A tak wracając do
    realiów - na stronie producenta widzę nowszą wersję systemu. Nie w
    sensie - wyższa wersja Androida, a wyższy nr kompilacji. Trochę dziwne
    że nie ma jej dostępnej w opcji "aktualizacje systemowe" telefonu. Ale
    mniejsze z tym, - czy dałoby się jakoś we własnym zakresie wgrać tą
    nowszą kompilację? Rozumiem że chyba trzeba by go ręcznie pobrać ze
    strony Acera, na kartę pamięci telefonu, rozpakować i.... co dalej?
    Paczka zawiera jakiś kreator instalacji? Czy może robi się to w coś na
    modłę - po pobraniu i rozpakowaniu aktualizacji telefon uruchamia się w
    jakimś specjalnym trybie, np "odzyskiwania" wskazując ścieżkę do
    aktualizacji? Wszystko to oczywiście to takie branie na logikę, bo w
    sumie w tym temacie jestem kompletnym laikiem.