  • 1. Data: 2010-01-03 17:19:29
    Temat: Dlaczego TV LED sa takie drogie?
    Od: "dx" <d...@m...com>

    No wlasnie, dlaczego LCD z podswietleniem LED sa takie grogie?
    Przeciez diody LED sa chyba duzo tansze od duzej lampy wyladowczej z
    przetwornica zasilajaca...

    Wiem, ze teraz LED sa trendy, na topie i w ogole.
    Moze jakies patenty na to podswietlenie sa drogie?

    Czy dobrze kombinuje, ze za chwile ceny ledów spadna do poziomu tradycyjnych
    LCD, bo w tej chwili dawanie ponad 5k za 42" to troche przegiecie pały
    jest...

    dx

  • 2. Data: 2010-01-03 18:10:57
    Temat: Re: Dlaczego TV LED sa takie drogie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dx" <d...@m...com> napisał w wiadomości
    > No wlasnie, dlaczego LCD z podswietleniem LED sa takie grogie?
    > Przeciez diody LED sa chyba duzo tansze od duzej lampy wyladowczej z
    > przetwornica zasilajaca...

    No nie wiem, żarówka LED też kosztuje ze 4 razy więcej niż zwykła
    halogenowa.

  • 3. Data: 2010-01-03 18:40:05
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 18:19, dx pisze:
> [...]
    >
    > Czy dobrze kombinuje, ze za chwile ceny ledów spadna do poziomu
    > tradycyjnych LCD, bo w tej chwili dawanie ponad 5k za 42" to troche

    myśle, że tak jak każda nowa technologia.
    ktoś musi za to zapłacić

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 4. Data: 2010-01-03 18:50:20
    Od: "dx" <d...@m...com>

    > Użytkownik "dx" <d...@m...com> napisał w wiadomości
    >
    > No nie wiem, żarówka LED też kosztuje ze 4 razy więcej niż zwykła
    > halogenowa.

    Dlaczego porownujesz cene zarowki LED z cena lampy żarowej?
    Chyba nie ma TV z podswietleniem żarowym? ;)
    Cena zarowki LED jest porownywalna z cena swietlowki kompaktowej.

    dx

  • 5. Data: 2010-01-03 18:54:12
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 19:50, dx pisze:

    > Cena zarowki LED jest porownywalna z cena swietlowki kompaktowej.
    >
    > dx

    oj, chyba jednak sporo droższe jeszcze

  • 6. Data: 2010-01-03 19:04:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Cena zarowki LED jest porownywalna z cena swietlowki kompaktowej.

    Nie słyszałem o żarówkach LED (dioda LED nie ma żarnika). :-)
    Świetlówka kompaktowa 11W 600lm OSRAM można kupić za 8zł, lampa LED 8W/500lm
    losztuje ok. 100zł, odpowiada to zwykłej żarówce 60W.

  • 7. Data: 2010-01-03 19:08:17
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 20:04, nom pisze:

> [...]
    > Świetlówka kompaktowa 11W 600lm OSRAM można kupić za 8zł, lampa LED
    > 8W/500lm losztuje ok. 100zł, odpowiada to zwykłej żarówce 60W.

    co do nazewnictwa pewnie masz racje, ale hurtownie czy sklepy tak to
    zazywają.
    przykład ceny z pobliskiej hurtowni
    LEDx15 230V,BIALA CIEPLA E27 ZAR-E27-0001 11.45 PLN

  • 8. Data: 2010-01-03 19:09:55
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 20:08, pawell32 pisze:

    > przykład ceny z pobliskiej hurtowni
    > LEDx15 230V,BIALA CIEPLA E27 ZAR-E27-0001 11.45 PLN
    LEDx15 230V NIEBIESKA E27 ZAR-E27X15-BLUE 18.40
    LEDx20;230V,BIALA CIEP.8000mcd ZAR-E27X20-WHI 18.95

  • 9. Data: 2010-01-03 19:10:44
    Od: "dx" <d...@m...com>

    > oj, chyba jednak sporo droższe jeszcze

    Allegro mowi co innego...

    dx

  • 10. Data: 2010-01-03 19:14:49
    Od: "dx" <d...@m...com>

    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Allegro mowi co innego...

    Kurcze, faktycznie.
    Patrzac na wielkość strumienia to LEDy faktycznie sporo drozsze :-/

    dx