  • 1. Data: 2022-12-12 10:11:49
    Temat: routing
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Taki problem mam:
    jest sobie odlegla siec lokalna BB.
    Mam laptopa CC z Windows i z VPN do sieci BB.

    I chcialbym podłączyc urzadzenie AA z Androidem do tejze sieci.

    Mysle sobie - nic trudnego. Laptopa wlaczam ethernetem do sieci DD,
    uruchamiam VPN, uruchamiam hotspota na wifi, podlaczam AA i dziala.

    Nie dziala. Pakiety idą do routera internetowego sieci DD.

    Sie okazuje, ze pod windowsem mozna wybrac, ktore polaczenie
    internetowe jest dzielone przez hotspot, i moge udostepnic
    VPN przez hotspota ... ale wtedy Android nie ma polaczenia z
    internetem. Bo caly ruch jest kierowany w VPN.

    Ma ktos pomysl jak to ustawic, zeby AA mia i dostep do sieci BB, i do
    internetu z Andka?

    Powiedzialem glosno co mysle o MS, Windows, Gatesie, PiS ...
    ale jak sie zastanowilem ... moze nie mam racji?

    Musialby ten DNAT/masquarade/proxy (swoja droga - wszyscy uzywaja, a
    nikt nie wie jak to sie dokladnie nazywa) zmieniac IP na pochodzące z
    VPN lub z sieci DD, w zaleznosci od kierunku.
    A to moze wykraczac poza zwykle oprogramowanie.

    J.

  • 2. Data: 2022-12-12 10:49:19
    Temat: Re: routing
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.12.2022 o 10:11, J.F pisze:

    > Ma ktos pomysl jak to ustawic, zeby AA mia i dostep do sieci BB, i do
    > internetu z Andka?

    Problem lezy w domyślnej bramie zarówno przez VPN jak i lokalnie.
    Kombinuj :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2022-12-12 10:51:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tu już potrzebny jest chyba source routing.
    A na androidzie nie ma oprogramowania do vpnu?

  • 4. Data: 2022-12-12 10:52:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 grudnia 2022 o 10:49:39 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Problem lezy w domyślnej bramie zarówno przez VPN jak i lokalnie.
    > Kombinuj :)

    Umiesz ustawić routing na androidzie bez roota?

  • 5. Data: 2022-12-12 11:02:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Umiesz ustawić routing na androidzie bez roota?

    Andek jest tutaj koncówką i zależy co dostanie z połaczenia udostępnianego.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2022-12-12 11:05:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Dec 2022 01:51:21 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    > Tu już potrzebny jest chyba source routing.
    > A na androidzie nie ma oprogramowania do vpnu?

    Cos tam jest, ale nie do tego, bo mu tu panie mamy dobre
    zabezpieczenia :-(

    J.

  • 7. Data: 2022-12-12 11:08:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2022 11:02:35 +0100, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Andek jest tutaj koncówką i zależy co dostanie z połaczenia udostępnianego.

    Polecenie na Windowsie: ROUTE
    czyli patrzymy:
    route print
    co niepotrzebne usuwamy:
    route delete ...
    dodajemy właściwe:
    route add ...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2022-12-12 11:14:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 grudnia 2022 o 11:02:39 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Andek jest tutaj koncówką i zależy co dostanie z połaczenia udostępnianego.

    A już myślałem, że umiesz ;>
    Ale może rzeczywiście to i tak nic nie da.

    Choć w sumie, po kolejnym przemyśleniu, dziwi mnie, że to tak jest, widocznie
    winda robi to jakoś debilnie.
    Zapewne "udostępnia" tylko jedno "połączenie internetowe" i koniec.
    Bo skoro z komputera działa połączenie zarówno z "internetem" jak i z VPN,
    to routing jest dobrze ustawiony.
    Więc głupia winda ustawia masquerading tylko na linii wifi<->"udostępnione połączenie
    internetowe",
    a nie ogólnie dla wszystkich sieci.
    Da się w windzie ręcznie ustawiać masquerading? Bo routing się daje.

  • 9. Data: 2022-12-12 11:16:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 grudnia 2022 o 11:05:13 UTC+1 J.F napisał(a):
    > Cos tam jest, ale nie do tego, bo mu tu panie mamy dobre
    > zabezpieczenia :-(

    Może i lepiej, bo jeśli już w ogóle na androidzie robić coś w VPN,
    to dobrze jednocześnie nie mieć połączenia z "internetem".
    Inaczej wpuszczasz "internet" do VPNu.

    Co nie znaczy, że nie robi tego każdy użytkownik windy ;>

  • 10. Data: 2022-12-12 11:18:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 grudnia 2022 o 11:08:33 UTC+1 Adam napisał(a):

    > Polecenie na Windowsie: ROUTE
    > czyli patrzymy:
    > route print
    > co niepotrzebne usuwamy:
    > route delete ...
    > dodajemy właściwe:
    > route add ...

    Routing zapewne jest dobry, problemem jest brak masqueradingu - a ściślej to, że jest
    tylko na jednej "linii" - albo
    wifi<->"internet" (czyli interfejs ethernet) albo wifi<->VPN (czyli interfejs
    "wirtualny").