  • 11. Data: 2009-02-24 11:14:33
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-24 11:50:34 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Tu nie chodzi tylko o D3X, ale tez o inne aparaty które mają już na
    > APS-C napchane 15Mpix.

    No. Wszystkie 3. Acz pewnie w niedalekiej przyszłości zobaczymy takich
    więcej, jednak nie z powodu realnej potrzeby (użyteczności tych
    rozdzielczości), a marketingu.

    > Zauważ że z tych 12Mpix można robić zupełnie profesjonalne wydruki o
    > wielkości metra kwadratowego, nie wydruki amatorskie,

    No i nie zrozumiałeś tego co napisałem.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-02-24 11:44:54
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Wygrales konkurs na najglupszy powod kupna ff 24Mpix ;)

    Jakby to był jedyny powód, to tak. Ale więcej miejsca na przekadrowanie się
    przydaje, do tego niższe szumy z dużej matrycy i możliwość zmniejszenia
    rozdzielczości, a przy okazji jeszcze trochę szumów przy wyższych
    czułościach, to też zaleta takiej matrycy.

    Pozdro Przemek

  • 13. Data: 2009-02-24 11:45:53
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009 11:34:10 +0100, kurdybanek wrote:
    > Są jeszcze fotografujący przyrodę, którym 24MPix przydaje się w roli
    > "cyfrowego" zooma zamiast cięzkich i drogich supertele...

    Tak jak napisał Arek -- cropowe 12mpix nadaje się tutaj chyba znacznie
    lepiej.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 14. Data: 2009-02-24 11:47:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jakby to był jedyny powód, to tak. Ale więcej miejsca na
    > przekadrowanie się przydaje,

    To sie robi przed klicknieciem.

    > do tego niższe szumy z dużej matrycy i

    Po wbcieciu jej do APS tez? ;)

    > możliwość zmniejszenia rozdzielczości, a przy okazji jeszcze trochę
    > szumów przy wyższych czułościach, to też zaleta takiej matrycy.

    Idac tym tropem przede wszystkim poprawia meskosc ;)

  • 15. Data: 2009-02-24 11:54:30
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009 11:41:59 +0100, Arkadiusz Stopa wrote:
    > Dla 80 % amatorów lustrzanka z 6 mln pikseli produkuje obrazy
    > o calkowicie wystarczajacej jakosci, i nigdy nie beda potrzebowali
    > wiecej.

    True. Za to majac tych mpiksow wiecej ma się wieksza swobode kadrowania
    (z 12 mozna wyrzucic polowe kadru i dalej zostaje te przyzwoite 6mpix o
    ktorym wspominasz :-)

    pozdrawiam,

  • 16. Data: 2009-02-24 12:01:46
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=88903
    >
    > Bardzo ciekawe, polecam.

    na podobnej zasadzie mozna powiedziec ze zdjecia seryjne nie sa
    potrzebne, bo powinienes sie przygotowac i od razu zrobic dobre zdjecie,
    a nie kombinowac z seriami.
    Duza rozdzielczosc przydaje sie do kadrowania - nie kazdy jest mistrzem
    kadrowania, a czasami po prostu nie ma na to czasu.
    W domu przed komputerem mozna sobie siasc, knoty odrzucic a zdjecia nie
    do konca udane przekadrowac.
    Oczywiscie mistrzowie, ktorzy na tej grupie przewazaja chyba, robia
    doskonale zdjecia do razu - naswietlone idealnie, z prawidlowym WB,
    skadrowane zgodnie ze zlotym, srebrnym i brazowym podzialem. Im
    faktycznie wystarczy 6 megapikseli. Tylko po co im RAW skoro jpg z
    puszki jest od razu idealne...?
    Marx

  • 17. Data: 2009-02-24 12:03:23
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-24 12:44:54 +0100, "Przemek Lipski"
    <W...@w...epf.pl> said:

    > Jakby to był jedyny powód, to tak.

    A gdzie zgubiłeś przelicznik ogniskowej, a więc i konieczność targania
    większych, cięższych i droższych tele? Twój tzw. zoom cyfrowy w dużej
    mierze idzie na tym w... krzaki.

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-02-24 12:51:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > True. Za to majac tych mpiksow wiecej ma się wieksza swobode kadrowania
    > (z 12 mozna wyrzucic polowe kadru i dalej zostaje te przyzwoite 6mpix o
    > ktorym wspominasz :-)

    Wszystko jeszcze pod warunkiem że 24Mpix to dwa razy tyle co 12Mpix, a
    tak to już raczej niekoniecznie musi być, bo optyka, filtry i takie tam.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 19. Data: 2009-02-24 13:03:14
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > A gdzie tak napisałem?

    w tytule?

  • 20. Data: 2009-02-24 13:05:48
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    > No. Wszystkie 3. Acz pewnie w niedalekiej przyszłości zobaczymy takich
    > więcej, jednak nie z powodu realnej potrzeby (użyteczności tych
    > rozdzielczości), a marketingu.

    Nie uważam, żeby chodziło o konkretne potrzeby w fotografii, ale miło
    powitać na każdym kroku coś nowszego, szybszego i lepszego. Dzięki
    nieustannemu wyścigowi zbrojeń dostajemy coraz to lepsze iso, coraz to
    większe rozdzielczości i coraz to fajniejsze aparaty. Wszystko to powoli
    wpływa w dół i tak dzisiaj amatorskie body mają cechy niegdyś potwornie
    drogich aparatów.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \