  • 31. Data: 2003-01-23 22:11:20
    Temat: Re: Długie nazwy domen?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:
    > Natomiast zasadna jest inna uwaga Macieja:
    > piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne.com.pl posiada
    > rekord A w DNS, czyli
    > piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne *jest* nazwą
    > hosta[1] (o IP 66.70.89.177), a taka nazwa hosta z RFC 1178 jest istotnie
    > sprzeczna - choćby z pierwszym z zacytowanych przeze mnie powyżej fragmentów.

    Jakkolwiek zasadna, nie ma nic do rejestrującego domenę. To celowe
    działanie dysponenta domeny i najwyżej jego można za to napiętnować.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 32. Data: 2003-01-24 08:25:21
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    >Masz jakiś fascynujący sposób rozumowania, z gatunku "kura ma dwie nogi, ja
    >mam dwie nogi, więc jestem kurą". RFC 1178, na które powoływał się Maciej, nic
    >nie mówi o FQDN.

    Nie pisalem o rfc, po prostu odpowiedzialem na pytanie o literke h i
    pisalem o nazwach hosta w dns.

> [...]
    >sprzeczna - choćby z pierwszym z zacytowanych przeze mnie powyżej fragmentów.

    Bez kontekstu com.pl nie jestes w stanie ustalic, ze
    piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne ma IP
    66.70.89.177, wiec moim zdaniem nie jest nazwa hosta w dns.
    Chodzi mi o to, ze nazwy hosta w dns musza byc fqdn.

    Moim zdaniem nie ma tu zadnej sprzecznosci - jezeli mowimy o nazwach
    hostow w dns, to nie poslugujmy sie rfc z innej bajki nawet, gdy ktos je
    zacytowal.

    >[1] w zasadzie, aby być całkiem pedantycznym, jest jedną z nazw jednego z
    >interfejsów tego hosta... mogą przecież być inne rekordy A wskazujące na to
    >IP, lub na inne IP tej samej maszyny. I ktoś bardzo upierdliwy mógłby teraz
    >czepiać się rozróżnienia pomiędzy "canonical hostname" a aliasami...

    Co w niczym nie szkodzi mojej poprzedniej wypowiedzi: "wszystkie slowa w
    dns maja ta sama strukture, a ich znaczenie wynika z kontekstu" rowniez w
    wypadku "rozróżnienia pomiędzy "canonical hostname" a aliasami..."

    Jezeli dyskutujemy o tym, czy mozna zarejestrowac dluga nazwe domeny, to
    trzymajmy sie dns i dotyczacych go rfc, bo jezeli zaczniemy posilkowac sie
    czyms innym, to do niczego nie dojdziemy.

    Wracajac do pilotow - zawiera tylko literki i "-" tak, kazdy z czlonow
    miedzy kropkami jest wystarczajaco dlugi/krotki (zalozmy >=2 i <=63) tak -
    nazwa jest ok., a to czy jest ladna i czy zgodna z duchem dziejow nie ma
    zadnego znaczenia.

  • 33. Data: 2003-01-24 08:25:45
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

> [...]
    >sprzeczna - choćby z pierwszym z zacytowanych przeze mnie powyżej fragmentów.

    Zaswitalo mi cos jeszcze - tak wyglada plik strefy dla domeny x.pl, w
    ktorej x.pl ma adres 1 i y.x.pl ma adres 2:

    @ IN SOA ....

    IN A 1
    y IN A 2

    po rozwinieciu dostajemy

    [pominiete nic i pominieta kropka po nic]x.pl IN A 1
    y.x.pl IN A 2

    wnioski z horyzontem rfc1178:
    uwaga Macka nie jest zasadna gdyz w tym wypadku nazwa hosta w mysl rfc1178
    jest nic i ma dlugosc zero znakow, a 0<8, nic nie jest fqdn.

  • 34. Data: 2003-01-24 20:28:14
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, artur@_il.pw.edu.pl wrote:

> [...]
    >nazwa jest ok., a to czy jest ladna i czy zgodna z duchem dziejow nie ma

    Oczywiście, tu się zgadzam w 100% - ta nazwa *jest* legalną nazwą z punktu
    widzenia RFC dotyczących DNS.
    --
    Szymon Sokół (SS4004,SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Cracow, Poland. O