  • 101. Data: 2024-03-22 12:30:07
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Metodą eliminacji.
    > To, że to jest skrzyżowanie to nie podlega dyskusji. (tak? tak!)
    > I mamy dwie możliwości. Jedna że tam jest początek skrzyżowania, druga,
    > że koniec.
    > Po odrzuceniu niemożliwego pozostaje, że tam kończy się skrzyżowanie i
    > moc C-5. :)

    Tak jak narysowane kończyć się nie może, ale nieco dalej już mogłoby.

  • 102. Data: 2024-03-22 15:25:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.03.2024 o 06:01, Shrek pisze:

    > Więc znak D-3 jest żle ustawiony.

    Dlaczego źle? Umieszcza się go na początku drogi jednokierunkowej.
    Kończy się skrzyżowanie, zaczyna droga jednokierunkowa i stawiają znak.
    Wszystko OK.

  • 103. Data: 2024-03-22 16:47:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 07:53, Akarm pisze:

    > Skąd pomysł, że skrzyżowanie zaczyna się linią zatrzymania?

    Z definicji obbrębu skrzyżowania z rozporządzenia. Ktoś tu wrzucał -
    IMHO kulawa, ale rzeczywiście jest tak napisane.

    > Według mnie, znacznie korzystniej jest posiłkować się prawem o ruchu
    > drogowym, niż osobistymi definicjami.

    Lepiej czy nie - tak właśnie stoi napisane...

    > Co prawda, od niedawna trochę się zmieniło, ale nie aż tak mocno, żeby w
    > prostych przypadkach nawet najgłupszy kierowca się gubił:
    >
    > ,,część drogi będącą połączeniem dróg albo jezdni jednej drogi w jednym
    > poziomie, z wyjątkiem połączenia drogi o nawierzchni twardej z drogą o
    > nawierzchni gruntowej lub z drogą wewnętrzną"

    Jakoś tak. Więc skąd pomysł, że skrzyżowanie zaczyna się i kończy przed
    skrzyżowaniem?

    > Skrzyżowanie:
    > https://maps.app.goo.gl/KaMJvaA3hZb5FgCVA
    >
    > Nie skrzyżowanie:
    > https://maps.app.goo.gl/tM2g65KcUMifx9YRA

    Tak średnio bo to rozwidlenie dróg... Czyli dokładnie definicja
    skrzyżowania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 104. Data: 2024-03-22 16:48:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 15:25, nadir pisze:

    > Dlaczego źle? Umieszcza się go na początku drogi jednokierunkowej.
    > Kończy się skrzyżowanie, zaczyna droga jednokierunkowa i stawiają znak.
    > Wszystko OK.

    NIe ok, bo rozwidlenie dróg jest skrzyżowaniem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 105. Data: 2024-03-22 16:50:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Metodą eliminacji.
    > To, że to jest skrzyżowanie to nie podlega dyskusji. (tak? tak!)
    > I mamy dwie możliwości. Jedna że tam jest początek skrzyżowania, druga,
    > że koniec.

    To że początek ok. To że skrzyżowanie kończy się zanim nastąpi
    skrzyżowanie nieco bez sensu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 106. Data: 2024-03-22 16:51:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Mar 2024 15:25:49 +0100, nadir wrote:

    > Dlaczego źle? Umieszcza się go na początku drogi jednokierunkowej.
    > Kończy się skrzyżowanie, zaczyna droga jednokierunkowa i stawiają znak.
    > Wszystko OK.

    https://maps.app.goo.gl/T7d4njCHZnLCRvdb7

    znak nakazu C-5 przed skrzyzowaniem, informacyjny D-3 za
    skrzyżowaniem.
    I widać, gdzie się skrzyżowanie zaczyna, a gdzie kończy :-)

    Tylko ... kawałek dalej jest rozjazd, też skrzyżowanie ... a D-3
    poskąpili.

    A jak pojechac prawym pasem jeszcze dalej, mamy połączenie
    z główną drogą, jakby podobna sytuacja

    https://maps.app.goo.gl/ErooKpR45cEiP3o7A

    ... a gdzie D-3 ?

    J.

  • 107. Data: 2024-03-22 17:54:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 16:51, J.F pisze:

    > https://maps.app.goo.gl/T7d4njCHZnLCRvdb7
    >
    > znak nakazu C-5 przed skrzyzowaniem, informacyjny D-3 za
    > skrzyżowaniem.
    > I widać, gdzie się skrzyżowanie zaczyna, a gdzie kończy :-)

    Albo że znak jest źle postawiony i powinny być jeśli to konieczne dwa -
    za obydwoma wylotami ze skrzyżowania. No bo skoro niby to dwa
    skrzyżowania, to skąd wiadomo że za drugim też jest jednokierunkowa? A
    jeśli "wiadomo bo wiadomo" to po co znak za domniemanym pierwszym a za
    drugim już nie.

    > A jak pojechac prawym pasem jeszcze dalej, mamy połączenie
    > z główną drogą, jakby podobna sytuacja
    >
    > https://maps.app.goo.gl/ErooKpR45cEiP3o7A
    >
    > ... a gdzie D-3 ?

    Ogólnie to o ile z nakazem jazdy proto to widzę że to zorganizowana
    akcja to z D-3 to po uważaniu - nawet na jednym skrzyżowaniu:

    Tu jest

    https://www.google.pl/maps/@52.3144167,20.9209987,3a
    ,64.7y,354.16h,87.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1szPNP0s6UmgS
    AJNVOgnM8ZA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    A w drugą stronę...

    https://www.google.pl/maps/@52.3144167,20.9209987,3a
    ,64.7y,169.69h,99.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1szPNP0s6Umg

  • 108. Data: 2024-03-22 19:33:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.03.2024 o 17:54, Shrek pisze:

    > Ogólnie to o ile z nakazem jazdy proto to widzę że to zorganizowana
    > akcja to z D-3 to po uważaniu - nawet na jednym skrzyżowaniu:

    Generalnie D-3 powinien być na każdym początku drogi jednokierunkowej, a
    że jest jak jest to inna sprawa.

    > https://www.google.pl/maps/@52.3144167,20.9209987,3a
    ,64.7y,169.69h,99.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1szPNP0s6Umg
    SAJNVOgnM8ZA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Tu zabrakło, mimo że powinien być D-3, ale na kolejnym skrzyżowaniu, jak
    widzę, już jest.

  • 109. Data: 2024-03-22 19:46:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 19:33, nadir pisze:

    > Generalnie D-3 powinien być na każdym początku drogi jednokierunkowej, a
    > że jest jak jest to inna sprawa.

    Na wlotach autostrad nie ma...

    ,64.7y,169.69h,99.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1szPNP0s6Umg
    SAJNVOgnM8ZA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Tu zabrakło, mimo że powinien być D-3, ale na kolejnym skrzyżowaniu, jak
    > widzę, już jest.

    A na poprzednim nie ma. A w drugim kierunku jest. Potem na marmonckiej w
    tym kierunku są a w drugim nie ma. Loteria... Szczerze mówiąc nie sądzę
    aby ktoś na nie zwracał szczególną uwagę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2024-03-22 20:40:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > https://prnt.sc/lzfvcF16I4Uk

    Jeszcze coś takiego znalazłem

    https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fww
    w.gov.pl%2Fattachment%2Faafc02bf-c737-40f5-a244-0236
    27874f77&psig=AOvVaw1duLUCUK51UvPaPLGK49i9&ust=17112
    22048879000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=2a
    hUKEwjsp46EzYiFAxWRbvEDHV6eDooQjRx6BAgAEBY

    Miby tylko wytyczne, ale z ministerstwa w aktach przywołanych występuje
    rozporządzenie...

    Definicja na samym początku, potem pierwsze rysunki...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!