  • 81. Data: 2024-03-20 20:16:52
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.03.2024 o 17:01, mk4 pisze:
> [...]
    >>> https://www.google.pl/maps/@52.2601385,20.9507108,3a
    ,19.9y,228.85h,89.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFwppf-JUb4P
    aH9Vzlj_EZg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Czytam to bici epiany o nakazi ejazdy prosto. No a przeciez sprawa jest
    > elemntarna. Chodzi o to aby nie zawinac i nie pojechac pod prad tylko z
    > pradem - czyli prosto. Prosto jest tu oczywiscie pewnym umownym
    > stwierdzeniem.
    >
    > Byc moze mozna byloby to zalatwic jakims zakazem - zawracania itp. No
    > ale coz z tego? Rownie dobrze mozna to zalatwic nakazem jazdy prosto.
    > Nie bardzi wiem z czym tutaj moza miec "problem".

    Jak z czym? Normalne skrzyżowanie dwóch dróg. Więc po 'ustąp' i 'linii
    zatrzymania' skręcasz sobie w lewo, ale nie na drugi pas tylko pod prąd.
    Zakaz zawracania nie zapobiegałby skręceniu pod prąd. Ten nakaz jady
    prosto wyczerpuje się po przejechaniu przez linie zatrzymania zgodnie z
    nakazem. Tak jak w powyższym linku, ale raczej nie zawsze jest linia
    zatrzymania, wtedy może być zakończenie linii oddzielającej drogi i
    oczywiście może być przejechanie rozjazdu. Ale jakieś oznakowanie musi
    być by było wiadomo. Nie jest to kwestia jakiejś innej umowy.

  • 82. Data: 2024-03-20 20:21:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.03.2024 o 17:35, Shrek pisze:

    > I właśnie w tym jest problem, że umownie znaczy co innego niż prawnie.
    > Umownie to można się umawiać jak kto chce, natomiast znak ma swoją
    > definicję i oznacza że na tym skrzyżowaniu nie wolno skręcać tylko
    > należy jechać na wprost. To że nikomu to nie przeszkadza wynika tylko z
    > tego że po prostu nikt się do tego znaku nie stosuje:P

    Należy jechać na wprost tak, jak na każdym innym skrzyżowaniu. Jak masz
    linię zatrzymania to jak postępujesz?

  • 83. Data: 2024-03-20 20:37:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 20:21, io pisze:

    > Należy jechać na wprost tak, jak na każdym innym skrzyżowaniu. Jak masz
    > linię zatrzymania to jak postępujesz?

    No własnie - czyli po strzałkach na wprost.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2024-03-20 23:54:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 17:30, Shrek pisze:

    > Nie. Wręcz przeciwnie - w tym wypadku gdyby oznakowanie brać na poważnie
    > nie możesz kontynuować jazdy tym pasem, bo on skręca w prawo, a tym masz
    > jechać tam gdzie jest na wprost. W tym problem:P

    Aha.
    :D
    Twierdzisz, że nakaz jazdy na wprost przez skrzyżowanie, oznacza że za
    skrzyżowaniem zabroniona jest jazda pasem, który na następnym
    skrzyżowaniu nie idzie na wprost? Oryginalna, acz niespotykana nigdzie
    więcej interpretacja znaku.

    > Ta... bo jadący pod prąd biorą takie znaki pod uwagę:P

    Przypomnę co napisałeś:

    "Właśnie dlatego że nikt nie bierze tego oznakowania poważnie".

    --
    -
    Akarm

  • 85. Data: 2024-03-21 13:13:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Mar 2024 17:35:32 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > należy jechać na wprost. To że nikomu to nie przeszkadza wynika tylko z
    > tego że po prostu nikt się do tego znaku nie stosuje:P

    Moze skrzyzowanie to wjazd (połączenie jezdni), a dalej to juz zadnego
    znaku nie ma :-)

    J.

  • 86. Data: 2024-03-21 13:31:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Mar 2024 17:01:52 +0100, mk4 wrote:

> [...]
    > elemntarna. Chodzi o to aby nie zawinac i nie pojechac pod prad tylko z
    > pradem - czyli prosto. Prosto jest tu oczywiscie pewnym umownym

    Ogolnie chodzi o to, ze ustawili jakis znak, który ma cos spowodować,
    a nie bardzo wiadomo co. Ma też konkretne znaczenie prawne,
    i nie bardzo wiemy, jak to znaczenie pasuje do jego tajemniczego celu.

    Bezpośrednio za znakiem kierowca nie ma możliwości skręcić ani w prawo
    ani z lewo, z braku poprzecznych dróg.
    Wypadałoby go poinformować, ze jest na jednokierunkowej jezdni, bo
    może jakis blondyn się trafi i zawróci.

    W dodatku na pasie spod znaku zaraz sie pojawia strzałka w prawo, a na
    lewych są strzałki prosto ... więc co - to jest nakaz zjechania na
    środkowy pas?
    Dalej jednak patrząc - ta strzałka w prawo prowadzi do jazdy prosto,
    a te strzałki prosto prowadzą do skrętu w lewo ... paranoja jakaś :-)

    Może lepiej byłoby zadnych znaków nie ustawiać ... ale chyba nie -
    kierowcy go zignorują, a jakby któryś zawrócił, to projektant, policja
    i sąd są kryci :-)

    > Byc moze mozna byloby to zalatwic jakims zakazem - zawracania itp. No
    > ale coz z tego? Rownie dobrze mozna to zalatwic nakazem jazdy prosto.
    > Nie bardzi wiem z czym tutaj moza miec "problem".

    No w zasadzie prawie z niczym, ale jak sie jakis purysta prawny trafi,
    albo czepliwy policjant - to jak się to przepisowo przejeżdza ? :-)

    J.

  • 87. Data: 2024-03-21 15:23:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Mar 2024 23:54:34 +0100, Akarm wrote:

> [...]
    > skrzyżowaniem zabroniona jest jazda pasem, który na następnym
    > skrzyżowaniu nie idzie na wprost? Oryginalna, acz niespotykana nigdzie

    pod warunkiem, ze to są dwa skrzyżowania, a nie jedno.

    No ma to swoją długość - w zasadzie dwa.
    Tylko żebyśmy w innych miejscach nie musieli prostować, ze to nie dwa,
    ale jedno :-)

    J.

  • 88. Data: 2024-03-21 16:51:08
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2024-03-20 17:35, Shrek wrote:

> [...]
    > należy jechać na wprost. To że nikomu to nie przeszkadza wynika tylko z
    > tego że po prostu nikt się do tego znaku nie stosuje:P

    No nie taki rodzaj "umownosci" mialem na mysli. Mialem na mysli ze nie
    chodi o geometrycznie na wprost - tylko na wprost w kontekscie tego
    miejsca/skrzyzowania.

    Tak jak jazda "na wprost" na typowym rondzie niekoniecznie oznacza
    geometrycznie na wprost - bo moze byc calkiem duze odchylenie w lewo
    badz w prawo.

    Wrzuc jeszcze moze ten przyklad, gdzie wychodzi ci "ze przeciez wszyscy
    skrecaja". Bylo ich kilka i nie wiadomo o ktory w sumie chodzi.

    --
    mk4

  • 89. Data: 2024-03-21 19:07:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 23:54, Akarm pisze:

> [...]
    > skrzyżowaniem zabroniona jest jazda pasem, który na następnym
    > skrzyżowaniu nie idzie na wprost? Oryginalna, acz niespotykana nigdzie

    To zależy od tego gdzie kończy się skrzyżowanie - jak na razie wynika że
    obręb skrzyżowania zaczyna się linią zatrzymania a kończy... wobec brak
    kolejnej wyimagonowanej linii zatrzymania po prostu końcem skrzyżowania
    czyli w tym wypadku rozwidlenia - to jest jedno skrzyżowanie.

    Rozumiem twoją koncepcję, że tam wolno skręcać mimo tego znaku, ale jak
    brać to oznakowanie na poważnie... to nie wolno. Co ja poradzę, że tak
    bez sensu wychodzi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2024-03-21 19:08:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 13:13, J.F pisze:

    > Moze skrzyzowanie to wjazd (połączenie jezdni), a dalej to juz zadnego
    > znaku nie ma :-)

    Raczej nie, bo skrzyżowanie to tm gdzie przecinają się kierunki ruchu. A
    one się przecinają za wjazdem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!