  • 21. Data: 2011-03-07 09:22:24
    Temat: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-07 10:17, Icek pisze:

    > obawiam się, że w przypadku operatorów GSM sprzedających "internet
    > 7.2Mb/s" overbooking jest nawet większy

    Tepsa jakiś czas temu ujawniła overbooking dla neostrady. Podejmujesz
    się zgadnąć, jaki?

  • 22. Data: 2011-03-07 09:24:43
    Od: karol <n...@n...pl>

    Dnia 07.03.2011 10:16, Icek pisze:

    > A co do samej różnicy w cenie to możesz cobie mieć różną ofertę z
    > podziałem na mieszkania parzyste i nieparzyste dyskryminując np. tych z
    > mieszkań nieparzystych i ustawa nie powinna tego regulować a jedynie rynek.

    Podam Ci przykład który chyba zakończy ten temat. Wyobraź sobie, że
    jesteś średnim ISP na danym bloku. Wchodze też tam ja jako wielka
    korporacja i dam ludziom intenet o większej prędkości podpisze z nimi
    umowy na 24 m-c i to wszystko dajmy na to za 5 zł. Wszyscy przechodzą do
    firmy z kapitałem zagranicznym która sobie odbije oczywistą stratę w
    danym bloku na reszcie abonentów bo tam beda mieli inne "promocje" a Ty
    jako mały/średni ISP bankrutujesz bo nowy operator zrobi to samo na
    kolejnych budynkach, po czym jak doprowadzi, że się wyniesiesz i
    podniesie ceny w ramach przysługi dla abonenta. Czy teraz jest jasne o
    czym mówie? Swoja drogą zrob tak jak piszesz, że ceny w mieszkaniach
    parzystych inne niż nieparzystych.... Przykro mi kolego ale w tej kwesti
    widze, że masz mgliste pojęcie. Powtórze cen nie można różnicować a
    jeśli tak robisz to się sam prosisz o wielkie kłopoty w wrazie jak Cie
    jakis abon. gdzieś poda...Myślę, że wyjaśniłem co miałem na myśli.

    Karol

  • 23. Data: 2011-03-07 09:56:41
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik karol napisał:

> [...]
    > jeśli tak robisz to się sam prosisz o wielkie kłopoty w wrazie jak Cie
    > jakis abon. gdzieś poda...Myślę, że wyjaśniłem co miałem na myśli.

    Chyba sie mylisz, taka Multimedia od zarania dziejow ma rozne ceny na
    telewizje w zaleznosci od miasta i krzywda im sie nie dzieje. I sa to
    oficjalne ceny cennikowe, cenniki sa rozne dla poszczegolnych miast.
    Tak samo potrafia dac rozne promocje na dostep do internetu w zaleznosci
    od ulicy, ulice/osiedla, gdzie maja konkurencje w postaci np. Vectry,
    maja lepsze promocje niz ulice/osiedla, na ktorych konkurencji brak.
    Nawet w jednym miescie. Podobnie robi Vectra (lokalne promocje).
    Dopoki nie udowodni sie cen dumpingowych to raczej mozna ich cmoknac...

    pozdr.

  • 24. Data: 2011-03-07 09:59:50
    Temat: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-) ss7
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-03-07 10:21, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > W dniu 2011-03-07 10:12, Ziolko pisze:
    [..]

    > Za komuny (niedotrzymywaną) normą było 18 na 100. W praktyce było tyle,
    > ile powyżej :-)
    z tego co pamiętam to tak, ale to było dawno temu gdy żyły smoki ....

    > Prawidłowe oszacowanie liczby łączy i tak zależy od ruchu. Inny ruch
    > jest dla abonentów mieszkaniowych, inny dla instytucjonalnych, inny dla
    > call center :-)
    znów tak.

    > Na pewno masz sygnalizację SS7? A może DSS1? :-)

    Mam DSS1 do klientów biznesowych,

    a do operatorów SS7 (np. TP),
    aczkolwiek pamiętam czasy R2 do miasta wojewódzkiego .....

    DGT-3450 ma procesory takie i takie.

    Panowie to że jestem "niedokładny", nie znaczy że nie wiem o czym
    mówię/pisze ;-P

    Chyba powinienem obiecać poprawę??!! i na pewno to kiedyś zrobię ;)

    --
    Art

  • 25. Data: 2011-03-07 10:02:35
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-03-07 10:22, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Tepsa jakiś czas temu ujawniła overbooking dla neostrady. Podejmujesz
    > się zgadnąć, jaki?

    20x. Zepsułem zabawę? :-)

    --
    Ślązak

  • 26. Data: 2011-03-07 10:04:28
    Od: karol <n...@n...pl>

    Dnia 07.03.2011 10:56, DK pisze:

> [...]
    > Nawet w jednym miescie. Podobnie robi Vectra (lokalne promocje).
    > Dopoki nie udowodni sie cen dumpingowych to raczej mozna ich cmoknac...

    Zobacz jakie były kary nakładane na Multimedia i UPC w związku z takimi
    praktykami, to, że ktoś tak robi nie oznacza, że to jest zgodne z prawem
    i tak być powinno, za to własnie powinno się wziąc też UKE a średnio im
    z tym idzie. Ludzie przywykli do tego, że tak jest i stawiają to za
    wzorzec.

  • 27. Data: 2011-03-07 10:11:38
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > jeśli tak robisz to się sam prosisz o wielkie kłopoty w wrazie jak Cie
    > jakis abon. gdzieś poda...Myślę, że wyjaśniłem co miałem na myśli.

    tak samo jedna wrocławska firma chciała zrobić jak firma w której
    pracuję świadczyła usługi. I jakoś im nie wyszło. Ludzie trzymają się
    też sprawdzonej jakości i w 100% nie odejdą.

    Netia dawała 6 miesięcy za friko, plus daje 200 złotych plusikowego i
    jakoś nie zdobywają 100% rynku.

    Czy jak wejdzie netia na "twój" teren to też się obrazisz, że obejdą
    "Twoich" abonentów i zaproponują 6 miechów za darmo ??

    Mnie np. ruszyło jak netia chodziła po abonentach m.in. naszej firmy i
    twierdziła, że kupili naszą spółkę i trzeba przepisać umowę. Ale żeby
    boczyć się za zdrową konkurencję ?

    Jak nie stać Cię na podjęcie walki to znaczy że jesteś za mały na ten
    rynek. Nigdzie nie jest napisane, że każdy interes musi być równie
    opłacalny w każdej skali. W Twojej skali już jest nieopłacalny ale
    identyczny biznes w mojej skali jest opłacalny. Wynika to z innej
    struktury kosztów, innego modelu biznesowego.

    W moim przypadku wnerwia mnie konkurencja z innego powodu. My dajemy
    4-32Mb/s (uczciwe), działające tak jak deklarujemy w ulotce czy umowie.
    A konkurencja daje 100/100 za 49-51 zł a z informacji od klientów działa
    w szczycie jak 512-1024kb/s. A oni umowę podpisują na 4-5 lat. I co
    trzeba zrobić? Tylko i wyłącznie trzeba dostosować ofertę i podjąć
    wyzwanie dając oprócz reklamowej szybkości jeszcze faktyczną dobrą jakość.

    Pomijam ceny dumpingowe ale w tej branży nie da się tego ustawowo
    unormować chyba. Nie raz były reklamy "przynieś wypowiedzenie od firmy X
    a my damy Ci lepszy rabat".

    Masz też UOKiK.

    Icek

  • 28. Data: 2011-03-07 10:12:38
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-07 11:02, Tomasz Śląski pisze:

    > 20x. Zepsułem zabawę? :-)

    no z zakresu 18-40 to gdzieś pewnie.

    Icek

  • 29. Data: 2011-03-07 10:27:53
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2011-03-07 11:12, Icek pisze:

    > no z zakresu 18-40 to gdzieś pewnie.

    Rezerwacja pasma 48 kilobitów na każdy megabit. Czyli mniej więcej w
    porządku.
    Jedno ale: to nie był overbooking na poziomie punktów styku, tylko na
    poziomie backhaula. Innymi słowy mamy DSLAM agregujący łącza o sumie
    przepływności 1000 Mbps i podłączamy go linkiem 48 Mbps do BRAS-a i
    dalej, niekoniecznie tylko w świat (bo może być i do własnych zasobów).
    Overbooking na poziomie punktów styku, o ile wiem, nie został podany do
    publicznej wiadomości :-)

  • 30. Data: 2011-03-07 10:28:23
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik karol napisał:

> [...]
    > i tak być powinno, za to własnie powinno się wziąc też UKE a średnio im
    > z tym idzie. Ludzie przywykli do tego, że tak jest i stawiają to za

    Jesli dostali _za to_ kary (a nie slyszalem, zeby _za to_ dostali), to
    nie sa one dotkliwe, skoro sytuacja ma miejsce juz chyba ponad 10 lat i
    nic sie nie zmienia.
    Zreszta abstrahujac od tych kablowek, to jesli ktos sprzedaje w duzym
    miescie powiedzmy internet 50 mbit za 35 zl, to mozna powiedziec, ze OK,
    nie sprzedaje ponizej kosztow, ale jesli by sprzedawal ta usluge na wsi
    w takiej cenie to juz bylby dumping ze wzgledu na koszty przesylu.
    Wiec wedlug Ciebie powinien sztucznie brac wieksza marze w miescie i
    rownac ceny w gore... W pewnych sytuacjach taki przymus rownych cen
    bylby nielogiczny.

    pozdr.