  • 11. Data: 2011-03-07 08:16:19
    Temat: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Anna,

    Sunday, March 6, 2011, 10:24:10 PM, you wrote:

    [...]

    > Jesli ktos nadal nie wierzy ze ja to ja niech napisze na moj adres
    > słuzbowy: a...@u...gov.pl to potwierdze.

    Nie prościej byłoby z tego adresu pisać po prostu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-03-07 08:41:30
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Dobrą sprawą było by zbieranie zgłoszeń od ludzi przez UKE i reagowanie
    > na nie (przykład to tu akurat mam z życia...."UKE wie o takich
    > praktykach ale nie jest w stanie nic zrobić, proszą operatorów by
    > znaniechali takich praktyk .." chodziło o różne ceny w różnych
    > lokalizacjach tej samej usługi. To była odpowiedź UKE na maila mojego
    > znajomego.

    ale nie wracajmy do systemu, który musi wszystko regulować.

    Najważniejsza jest konkurencja. Ona naprawdę jest dobrym regulatorem.

    A co masz do różnych cen w różnych lokalizacjach ??? Co to wogóle za
    przykład ? To oczywiste, że na wsi (gdzie nie ma konkurencji, gdzie
    koszt dostarczenia dobrego sygnału jest wysoki) mam wyższą cenę a w
    mieście gdzie mam 500 odbiorców w kilku klatkach mam niższą cenę (bo mam
    niższe koszty, niższy pobór prądu, niższy koszt dostarczenia sygnału).

    Czy cena mleka jest w całym kraju identyczna ?? A wynagrodzenie
    informatyka jest w całym kraju identyczne ???

    Liczy się popyt, podaż, konkurencja i wiele innych czynników rynkowych.

    Czasy regulowanych cen mamy niemal prawie za sobą i nie wyobrażam sobie
    powrotu do takiego stanu.

    Icek

  • 13. Data: 2011-03-07 08:47:35
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Wyjście z założenia, że prawie wszyscy Operatorzy świadczą prędkości,
    > które prawie nigdy nie są osiągane jest bardzo krzywdzące dla całego
    > środowiska. Takie stwierdzenie może tyczyć się tylko sieci GSM.

    ale GSM ma to coś czego sieci kablowe nie mają. Mobilność. I to jest
    pewnego rodzaju koszt mobilnosci. Wkurza mnie tylko, że reklamują się,
    że są 7,2Mb/s

    Wpadł raz taki klient do mnie i mówi: Potrzebuje szybki internet. Nasz
    BOK proponuje: Może 4Mb/s, działa bardzo dobrze, dla podstawowych
    czynności w internecie jest zupełnie wystarczające. A klient: Panie, ja
    miałem już 7,2 z GSM. Teraz to ja potrzebuje z 50Mb/s bo tak wolno mi
    działało.

    > Od dawna jestem zwolennikiem walki z kłamliwymi reklamami, czemu tym się
    > w pierwszej kolejności urzędy nie zajmą ? Jeśli operator oferuje
    > prędkość 21 Mega użytkownikowi, gdzie cały sektor ma taką prędkość to
    > jest jawne oszustwo. Wystarczy kupić modemy pojeździć posprawdzać na
    > "certyfikowanym" sprzęcie i szybko tą "złą praktykę" ukrucić.

    zgadza się, to jest najprostsze i najszybsze do wykonania. Popieram.

    tyż prawda ;)

    Icek

  • 14. Data: 2011-03-07 08:53:07
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    > Ale połączenia ss7 pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi to jest
    > dopiero overbooking!!!
    > zwróciłes uwagę jak ciężko się dodzwonić w sylwestra??

    Overbooking rozmownych szczelin czasowych, przyjmuje się że 30 szczelin
    wystarczy do obsłużenia ponad 1000 abonentów.
    Z SS7 ma to niewiele wspólnego

    Marcin

  • 15. Data: 2011-03-07 08:54:40
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Hello Anna,
    >
    > Sunday, March 6, 2011, 10:24:10 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie prościej byłoby z tego adresu pisać po prostu?
    to akurat o niczym nie świadczy, też mogę pisać z tego adresu i co ?

    Icek

  • 16. Data: 2011-03-07 08:56:44
    Od: karol <n...@n...pl>

    Dnia 07.03.2011 09:41, Icek pisze:

    > Czasy regulowanych cen mamy niemal prawie za sobą i nie wyobrażam sobie
    > powrotu do takiego stanu.

    Nie rozumiesz tematu. Nikt nie pisał o wisiach itp. Przemyśl jeszcze
    raz to co napisałem i wyobraź sobie dwa bloki oddalone o 20m i różne
    ceny. Pomijając fakt czemu one takie są nie moga być różne dla tej samej
    usługi u tego samego operatora jeśli tego nie rozumiesz to już nie mój
    problem :) Wcale nie polega to na regulacji rynku ale na obowiązującym w
    Polsce prawie własnie tu powinno wykazywać się UKE nie w kwestiach o
    których mają mgliste pojęcie.
    karol

  • 17. Data: 2011-03-07 09:12:49
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-03-07 09:53, Marcin Kuczera pisze:

    > Overbooking rozmownych szczelin czasowych, przyjmuje się że 30 szczelin
    > wystarczy do obsłużenia ponad 1000 abonentów.

    1000/30 ==> 33!! na szczęscie nikt takich wartości nie używa .. chyba??

    > Z SS7 ma to niewiele wspólnego

    ok. to taki skrót myślowy.
    Do obsłużenia tychże 30 szczelin potrzebujesz jakiegoś protokołu.
    A SS7 do tego się nadaje i jest używany.
    W sumie to jesteś pierwszą osobą która mi zwróciła uwagę, do tej pory
    mówiłem , że mam połączenie z kimś po SS7 i było ok.

  • 18. Data: 2011-03-07 09:16:44
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-07 09:56, karol pisze:

> [...]
    > problem :) Wcale nie polega to na regulacji rynku ale na obowiązującym w
    > Polsce prawie własnie tu powinno wykazywać się UKE nie w kwestiach o

    i zdrowa dobra konkurencja w której dowolny operator mógłby świadczyć
    usługi w takim bloku gwarantuję Ci, że klient wybrałby lepszą i tańszą
    ofertę.

    A co do samej różnicy w cenie to możesz cobie mieć różną ofertę z
    podziałem na mieszkania parzyste i nieparzyste dyskryminując np. tych z
    mieszkań nieparzystych i ustawa nie powinna tego regulować a jedynie rynek.

    Icek

  • 19. Data: 2011-03-07 09:17:52
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > 1000/30 ==> 33!! na szczęscie nikt takich wartości nie używa .. chyba??

    obawiam się, że w przypadku operatorów GSM sprzedających "internet
    7.2Mb/s" overbooking jest nawet większy

    Icek

  • 20. Data: 2011-03-07 09:21:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-07 10:12, Ziolko pisze:

    > 1000/30 ==> 33!! na szczęscie nikt takich wartości nie używa .. chyba??

    Za komuny (niedotrzymywaną) normą było 18 na 100. W praktyce było tyle,
    ile powyżej :-)
    Prawidłowe oszacowanie liczby łączy i tak zależy od ruchu. Inny ruch
    jest dla abonentów mieszkaniowych, inny dla instytucjonalnych, inny dla
    call center :-)

> [...]
    > W sumie to jesteś pierwszą osobą która mi zwróciła uwagę, do tej pory
    > mówiłem , że mam połączenie z kimś po SS7 i było ok.

    Na pewno masz sygnalizację SS7? A może DSS1? :-)