  • 1. Data: 2017-04-22 20:23:16
    Temat: Dobrej jakości diody LED
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    W niedalekiej przyszłości będę potrzebował pół kilograma 3mm czerwonych,
    ale o dobrych parametrach. Ważna jest powtarzalność strumienia
    (geometria oraz ilość jaką dioda emituje), ale najważniejsza jest
    długoterminowa trwałość.
    Ma ktoś może jakieś doświadczenie w zakupie takowych i może polecić
    jakiegoś producenta?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2017-04-24 19:50:04
    Temat: Re: Dobrej jakości diody LED
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu sobota, 22 kwietnia 2017 20:23:15 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > długoterminowa trwałość.
    > Ma ktoś może jakieś doświadczenie w zakupie takowych i może polecić

    Kingbright

  • 3. Data: 2017-04-24 20:17:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Kingbright

    Thx, jakaś konkretna seria, czy ogólnie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2017-04-24 20:58:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 20:17, Irek.N. pisze:

    > Thx, jakaś konkretna seria, czy ogólnie?

    Od jakiegoś czasu używam L-7104SRD-F dając w nią 1.8mA (dawniej w jakieś
    inne Kingbrighta musiałem dawać około 8mA aby tak samo świeciły).
    Jeśli taka jasność Ci wystarczy to przy 1.8mA bym sądził, że są wieczyste.
    P.G.

  • 5. Data: 2017-04-24 21:17:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Od jakiegoś czasu używam L-7104SRD-F dając w nią 1.8mA (dawniej w jakieś
    > inne Kingbrighta musiałem dawać około 8mA aby tak samo świeciły).
    > Jeśli taka jasność Ci wystarczy to przy 1.8mA bym sądził, że są wieczyste.

    THX, pewnie nie miałeś potrzeby sprawdzania czy są powtarzalne. Czy są
    ładnie wykonane (w sensie okrągłe, bez wyraźnego szwu na połowieniu)?.
    Zresztą, drogie nie są, przekonam się :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2017-04-24 21:31:51
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 20:17:33 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Thx, jakaś konkretna seria, czy ogólnie?
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Miałem doczynienia z diodami Kingbright 5mm. Są ładnie wykonane i powtarzalne. Ale
    drogie.

  • 7. Data: 2017-04-25 11:40:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 21:17, Irek.N. pisze:

    > THX, pewnie nie miałeś potrzeby sprawdzania czy są powtarzalne. Czy są
    > ładnie wykonane (w sensie okrągłe, bez wyraźnego szwu na połowieniu)?.
    > Zresztą, drogie nie są, przekonam się :)

    Obejrzałem przez lupę (mikroskopu nie mam) - nie widzę, żadnych śladów szwu.
    Kingbright to dobra firma tylko ma dziadowską stronę - tak jakby na
    stronie były tylko w miarę nowe produkty, a tych od lat produkowanych i
    nadal dostępnych nie da się u nich znaleźć.
    Stosuję ich LEDy od 20 lat.
    P.G.

  • 8. Data: 2017-04-25 11:46:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 21:17, Irek.N. pisze:

    > THX, pewnie nie miałeś potrzeby sprawdzania czy są powtarzalne.

    Kiedyś zamawialiśmy jakieś LEDy Kingbrighta (nie w TME tylko u jakiegoś
    przedstawiciela - nie ja zajmuję się zakupami to nie wiem)
    selekcjonowane. czyli jak np. w karcie katalogowej ma 100-400 mcd to
    jakaś literka oznacza 100-200, inna 150-300, inna 200-400 czy coś w tym
    stylu.

    Dla mnie normalnie kupowane w TME są wystarczająco powtarzalne.
    P.G.

  • 9. Data: 2017-04-25 12:48:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-25 o 11:46, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > selekcjonowane. czyli jak np. w karcie katalogowej ma 100-400 mcd to
    > jakaś literka oznacza 100-200, inna 150-300, inna 200-400 czy coś w tym

    To są tak zwane biny. Trzeba dokładnie sprawdzać te wszystkie literki,
    Diody tego samego typu z różnych binów potrafią bardzo różnić się
    parametrami, zwłaszcza lumenami na wat :-)

    P.P.

  • 10. Data: 2017-04-28 22:48:50
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zanabyłem 200 sztuk jak Piotr polecił.
    Ładnie wykonane, ale jasnością nie grzeszą. Przy 20mA spokojnie można
    jej patrzeć w "oczko" z odległości 20cm :(
    Zobaczymy jak wypadną testy.

    Irek.N.