  • 11. Data: 2017-04-28 22:49:47
    Temat: Re: Dobrej jakości diody LED
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Miałem doczynienia z diodami Kingbright 5mm. Są ładnie wykonane i powtarzalne. Ale
    drogie.

    Mam małe szanse zmieścić 5mm :( Zobaczymy jak wypadną 3-ki.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2017-04-29 15:07:57
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 22:48:48 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Zanabyłem 200 sztuk jak Piotr polecił.
    > Ładnie wykonane, ale jasnością nie grzeszą. Przy 20mA spokojnie można
    > jej patrzeć w "oczko" z odległości 20cm :(
    > Zobaczymy jak wypadną testy.
    >
    > Irek.N.

    Wypróbuj diody wysokiej jasności. Przy prądzie około 1/3 znamionowego osiągają
    jasność dużo większą niż diody, że tak powiem, w wykonaniu standardowym.

    pytajacy

  • 13. Data: 2017-05-20 22:25:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Od jakiegoś czasu używam L-7104SRD-F dając w nią 1.8mA (dawniej w jakieś
    > inne Kingbrighta musiałem dawać około 8mA aby tak samo świeciły).
    > Jeśli taka jasność Ci wystarczy to przy 1.8mA bym sądził, że są wieczyste.

    Bardzo fajne diody. Zrobiłem na nich urządzenie i jakość oświetlenia
    jest znakomita, ale... gdyby były trochę jaśniejsze, to było by jeszcze
    lepiej.
    Znalazłem inne z jasnością 1300, ale wycofane z produkcji. Jeszcze inne
    650, ale water clear, a wolał bym matowe.
    Wreszcie LTL1CHVRTNN z jasnością 3200, tyle tylko, że mają średnicę
    3.1mm i muszę sprawdzić, czy zmieszcze. Poza tym na stanie 0 sztuk.
    No łatwo nie jest :(

    Miłego i THX za podpowiedź.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2017-05-21 00:58:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 May 2017 22:25:13 +0200, Irek.N. napisał(a):

> [...]
    > lepiej.
    > Znalazłem inne z jasnością 1300, ale wycofane z produkcji.

    Uwazaj Irku - jasnosc mocno zalezy od kata swiecenia, te 1300
    prawdopodobnie maja wiekszy.

    >Jeszcze inne 650, ale water clear, a wolał bym matowe.

    Albo jasno, albo matowo :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-05-22 22:14:50
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Uwazaj Irku - jasnosc mocno zalezy od kata swiecenia, te 1300
    > prawdopodobnie maja wiekszy.

    Oj, te co mam mają chyba 45 stopni, jeżeli będzie wybór, to wezmę 20
    stopni :)

    > Albo jasno, albo matowo :-)

    Matowe lepiej rozpraszają światło.
    Zauważyłem natomiast, że zielone, pomarańczowe, niebieskie, białe...
    bywają bardzo jasne. Czerwone natomiast... sporadycznie.
    Kwestie technologii, czy po prostu nie ma zapotrzebowania i nie są łatwo
    dostępne? Ciekawostka...

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2017-05-23 12:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Oj, te co mam mają chyba 45 stopni, jeżeli będzie wybór, to wezmę 20
    >stopni :)

    Jak odpowiada to swietnie, tylko zwracam uwage ze to niekoniecznie
    "lepsza dioda", a tylko bardziej skupiona.

    >Matowe lepiej rozpraszają światło.

    I sie robi 90 stopni, a nie 20 :-)

> [...]
    >bywają bardzo jasne. Czerwone natomiast... sporadycznie.
    >Kwestie technologii, czy po prostu nie ma zapotrzebowania i nie są

    Tez mam takie wrazenie ... i tez jestem ciekaw o co w tym chodzi.
    W niebieskich/bialych/zielonych poszla technologia naprzod, a w
    czerownych nie ?
    Czy po prostu trzeba odpowiednie czerwone zamowic, a na rynku mamy
    "zwykly chłam" ?

    A moze to oko na niebieski jakos mocno reaguje ... a ponoc to juz
    obszar zmniejszonej czulosci.

    Bo te biale/niebieskie to juz dawno temu tak swiecily, ze "oczy
    bolaly", a od tego czasu nastapil jeszcze dalszy postep.

    W czerwonych tez widze postep ... ale w katalogach :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-05-23 12:59:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 12:44, J.F. pisze:

> [...]
    > czerownych nie ?
    > Czy po prostu trzeba odpowiednie czerwone zamowic, a na rynku mamy

    Te bardzo jasne zielone mają spadek ok 3V (dawniejsze zielone miały 2V).
    A czerwone jak miały 1V8 tak mają.
    Jak pojawią się jakieś czerwone ze spadkiem 3V to pewnie będzie taki
    skok jasności jak ostatnio w zielonych.
    A z czego to wynika to nie mam pojęcia.

    Akurat dziś przeglądałem LEDy w TME.
    Bardzo mi się spodobała WS2812B - szokuje stan magazynu jak na TME i
    możliwości elementu jak na cenę.
    P.G.

  • 18. Data: 2017-05-23 14:13:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >2V).
    >A czerwone jak miały 1V8 tak mają.
    >Jak pojawią się jakieś czerwone ze spadkiem 3V to pewnie będzie taki

    Z czego to wynika, to akurat wiadomo.
    Kwant czerwony ma 1.7eV, a kwant niebieski 3.1 eV (700/400 nm).

    Ale czy z tego dalej cos wynika w kwestii oka ?

    Kiedys byc moze zrobia niebieskie diody z czerwonym luminoforem, i kto
    wie - moze beda jasniejsze.

    >Akurat dziś przeglądałem LEDy w TME.
    >Bardzo mi się spodobała WS2812B - szokuje stan magazynu jak na TME i
    >możliwości elementu jak na cenę.

    Ale lumenow nie podali.
    Zakladajac, ze kat rozsylu maja skladowe taki sam - zielony powinien
    byc najjasniejszy, a niebieski najciemniejszy.

    Tymczasem ... zapewne to niebieski "bije po oczach".

    J.