  • 1. Data: 2017-04-22 22:26:58
    Temat: alarm, plus czy minus, odwracanie stanu logicznego
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Chcę sobie zrobić alaram. tak dla znalezienia zastosowania praktycznego
    dla arduino. Mam zagwozdkę z czujnikami ruchu. Gdy wychwycą ruch podają
    plus 3.3V, czyli stan wysoki. Niby niema problemu, ale nie podoba mi się
    to. gdyby ktoś odciął kabel, to mam zonka, trudno będzie wykryć zanik.
    przy aktywacji alarmu, łatwiej wykryć uszkodzony kabel, jak jest na nim
    normalnie plus, po aktywacji minus....
    A moze przesadzam?
    Tak czy owak, jak najprościej, z uwzględnieniem bez awaryjności odwrócić
    plus na minus? Dałoby się to jakoś zrobić bez tranzystorów, przekaźników?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-04-22 23:11:28
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.04.2017 22:26, ToMasz wrote:

    > przy aktywacji alarmu, łatwiej wykryć uszkodzony kabel, jak jest na nim
    > normalnie plus, po aktywacji minus....
    > A moze przesadzam?

    Biorąc pod uwagę jakie to będą czujniki - przesadzasz.
    Zrób tak, żeby nikt nie dobrał ci się do kabli bez wcześniejszej
    aktywacji alarmu.
    Kombinacja z odwróceniem polaryzacji czy nawet zrobienie tak jak norma
    przewiduje niewiele poprawi bezpieczeństwo. Ważniejsze IMHO jest
    okresowe przetestowanie systemu.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2017-04-22 23:13:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Profesjonalnie i nie tylko uzywa sie sygnalu o okreslonych parametrach. Odbiornik
    sygnalu posiada komparator okienkowy. Wyjscie sygnalu poza zakres komparatora
    uruchamia alarm. Np. Czyjka zasilana 12V. Sygnal z czujki jak nie ma ruchu np 7V.
    Zwarcie przewodow wywola alarm bo sie zrobi 0V. Przeciecie wywola alarm bo sie zrobi
    12V. Pojawienie sie ruchu powoduje zmiane napiecia wyjsciowego czujki i wyjscie poza
    zakres komparatora okienkowego.

  • 4. Data: 2017-04-22 23:35:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Profesjonalnie i nie tylko uzywa sie sygnalu o okreslonych parametrach.

    nie. profesjonalny alarm z lat 90siątych jest i o dziwo działa.
    nie chcę go ruszać, choćby z powodu braku dokumentacji. chcę się
    "pobawić" Zrobiłem dyskretne powiadomienie o wejściu, na arduino, które
    w zasadzie się nudzi. wiec chcę zliczać wejścia, podłączyć jak najwięcej
    czujek ruchu - w roli zabezpieczenia. po wyzwoleniu mój alarm nie ma
    wyć, ale wysyłać smsy. A najważniejsze że robię to z synem. Strasznie
    się wnerwiał, jak mu powiedziałem ze lepiej byłoby sterować masą, bo
    będzie musiał przerabiać program. :)

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-04-22 23:44:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wiesz lepiej to po co pytasz i dupe zawracasz?

  • 6. Data: 2017-04-22 23:54:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak wiesz lepiej to po co pytasz i dupe zawracasz?
    nie twierdzę że wiem lepiej. Dziękuję za informacje o oknie, ale ja nie
    jestem w stanie tego zrobić.
    Natomiast odwrócenie + na -.... da radę zrobić na przekaźniku. ale
    przekaźnik na 3.3v? Może na 5V zadziała, ale ile potrzebuje prądu? więc
    moze lepiej to zrobić na 1 tranzystorze? dalej jest to tanie
    rozwiązanie, wykonalne samodzielnie. Profesjonalne wykonanie - poza
    zdolnościami i finansami

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-04-23 10:40:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Apr 2017 22:26:58 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > dla arduino. Mam zagwozdkę z czujnikami ruchu. Gdy wychwycą ruch
    podają
    > plus 3.3V, czyli stan wysoki.

    To jakieś dziwne czujki. Typowe alarmowe mają.półprzewodnikowy
    przekaźnik, który jest rozwierany przy.wykryciu ruchu. Taką czujkę
    podłączasz przez pullup do Vcc na wejście arduimo, nie ma znaczenia
    dla czujki czy to Vcc jest 3.3 czy 5V.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-04-23 10:43:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Apr 2017 10:40:40 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > przekaźnik, który jest rozwierany przy.wykryciu ruchu. Taką czujkę
    > podłączasz przez pullup do Vcc na wejście arduimo, nie ma

    Przerwanie obwodu czujki (która normalnie robi pulldown w takim
    podłączeniu) spowoduje alarm taki sam jak wykrycie ruchu, więc od
    razu masz też wykrywanie przerywanych kabli.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-04-23 10:52:06
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-04-22 22:26, ToMasz wrote:
    > witam
    > Chcę sobie zrobić alaram. tak dla znalezienia zastosowania praktycznego
    > dla arduino. Mam zagwozdkę z czujnikami ruchu. Gdy wychwycą ruch podają
    > plus 3.3V, czyli stan wysoki.

    Czyli bez alarmu podają stan niski - czyli zwierają do masy.
    W czym problem?

  • 10. Data: 2017-04-24 21:54:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    > nie twierdzę że wiem lepiej. Dziękuję za informacje o oknie, ale ja nie
    > jestem w stanie tego zrobić.

    Hmm, komparator okienkowy to dwa komparatory połączone w odpowiedni
    sposób... jest to dobrze wyjaśnione w sieci.

    Na przykład tak:

    http://static.elektroda.pl/attach/komp_okienkowy1_18
    87.jpg

    --