  • 11. Data: 2013-09-17 10:26:09
    Temat: Re: Dodge - Check Eng.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 10:09:04 +0200, Robson napisał(a):

    > Bezpośrednio? Oj...

    Wydaje mi sie, ze w starszych konstrukcjach w czasie jazdy byly kierowane
    bezposrednio.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2013-09-17 11:31:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Tuesday, September 17, 2013, 10:26:09 AM, you wrote:

    > Wydaje mi sie, ze w starszych konstrukcjach w czasie jazdy byly kierowane
    > bezposrednio.

    W jak starszych? Bo w tych, które znam zawsze na drodze jest
    pochłaniacz oparów. Starsze samochody w ogóle nie odzyskiwały oparów
    tylko w korku wlewu był zawór bezpieczeństwa (często jako element
    uszczelnienia po prostu), żeby zbiornika nie rozdęło w czasie upałów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2013-09-17 11:41:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:31:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W jak starszych?

    Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to
    by oznaczalo okolice rocznikow 99-01.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2013-09-17 11:50:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Tuesday, September 17, 2013, 11:41:06 AM, you wrote:

    > Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to
    > by oznaczalo okolice rocznikow 99-01.

    Myślę, że się po prostu mylisz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2013-09-17 12:04:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:50:36 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Myślę, że się po prostu mylisz.

    Moze, ale nawet w opisie bledow na ktorejs ze stron przytaczanych przez
    przedpiscow jest informacja, ze uklad odprowadza opary do pochlaniacza,
    kolektora dolotowego lub atmosfery. Z czapy tego nie wzieli. Zreszta po
    diabla byloby przechodzic przez pochlaniacz, kiedy silnik pracuje?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 16. Data: 2013-09-17 12:35:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-16 22:27, KiloSierra pisze:

    > zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go
    > troche na etylinie

    I w jakim stanie jest katalizator po tej etylinie? Skąd w ogóle ją
    wziąłeś, z lotniska ukradłeś?

  • 17. Data: 2013-09-17 12:50:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

> [...]
    > kolektora dolotowego lub atmosfery. Z czapy tego nie wzieli. Zreszta po
    > diabla byloby przechodzic przez pochlaniacz, kiedy silnik pracuje?

    Pochłaniacz oparów zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w baku.
    Jest przed a nie za zaworem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-09-17 16:12:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-09-17 11:41, Maciek pisze:

    > Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to
    > by oznaczalo okolice rocznikow 99-01.

    W moim Chryslerze Voyagerze '96 jest dokładnie tak jak pisałem - filtr
    węglowy i zawór oczyszczania. Tak samo jest i w Caravanie. Lifting był w
    2001 i jest taki sam układ.

  • 19. Data: 2013-09-17 16:14:30
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Pochłaniacz oparów zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w baku.
    > Jest przed a nie za zaworem.

    Tak jest. A czyszczenie filtra odbywa się, gdy silnik jest rozgrzany i
    panują do tego optymalne warunki.

  • 20. Data: 2013-09-17 20:03:10
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    > Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary
    > beznyny z baku gdzies tam (roznie w roznych modelach).
    >
    > Jezdzi normalnie?
    >
    > --
    > Maciek
    >
    > Karkulowsiał zwartusiał
    > Ratuwsianku Maciuwsio

    w toyocie matrix tak samo mi się kiedyś zaświeciło. przyczyna: niedokręcony
    korek wlewu paliwa :)