  • 1. Data: 2013-09-16 20:39:31
    Temat: Dodge - Check Eng.
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    Panowie swieci mi sie Check Engine w Dodgu Ram1500 (4,7 '03).
    Metodą z jeep'a zrobilem kluczykowanie i wyswietla sie kod P 0499

    Nie moge nigdzie wyszukac co to znaczy a moj eng. jest za slaby na
    grzebanie w amerykanskich forach.

    Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?

    TIA

  • 2. Data: 2013-09-16 20:44:35
    Temat: Re: Dodge - Check Eng.
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "KiloSierra" <f...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grzebanie w amerykanskich forach.
    >
    > Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?

    slabo szukales

    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2013-09-16 20:50:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Sep 2013 20:39:31 +0200, KiloSierra napisał(a):
    > Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?

    http://www.obd-codes.com/p0499

    Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary
    beznyny z baku gdzies tam (roznie w roznych modelach).

    Jezdzi normalnie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-09-16 22:04:19
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-09-16 20:44:35 niejaki tck napisał:
    > Użytkownik "KiloSierra" <f...@1...pl> napisał w wiadomości

    > slabo szukales
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2590620.html

    a dokładnie:
    Evaporative Emission System Vent Valve Control Circuit High

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 5. Data: 2013-09-16 22:27:15
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 2013-09-16 20:50, Maciek pisze:

    > http://www.obd-codes.com/p0499
    >
    > Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary
    > beznyny z baku gdzies tam (roznie w roznych modelach).
    >
    > Jezdzi normalnie?

    zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go
    troche na etylinie

  • 6. Data: 2013-09-17 08:32:46
    Od: Robson <r...@...pl>

    > zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go
    > troche na etylinie

    To bez znaczenia. Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego.
    Potem w czasie jazdy filtr jest oczyszczany a to co niepotrzebne jest
    spalane. Kod wskazuje zwarcie przewodów do plusa. Zawór (purge solenoid
    valve) wygląda mniej więcej tak:
    http://forum.chryslerminivan.net/showthread.php/4440
    9-EVAP-Purge-valve-location-2007-t-amp-c
    Jest on gdzieś w komorze silnika a sterowany jest komputerem silnika.
    Najlepiej jakbyś znalazł schemat elektryczny, odłącz akumulator, odłącz
    wtyk komputera i zaworu, omomierz w rękę i szukasz zwarcia.
    A błąd nie ma żadnego znaczenia dla jazdy.

  • 7. Data: 2013-09-17 08:38:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisał(a):

    > Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego

    Czasami do kolektora dolotowego.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2013-09-17 09:10:57
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 2013-09-17 08:38, Maciek pisze:

    > Czasami do kolektora dolotowego.

    bardzo Wam dziekuje za pomoc - bede mogl oswiecic mechanika.

    jeszcze pytanie czy ten bład moze byc przyczyna slabego "odpalania" auta?
    tzn. nie pali od pierwszego kopa tylko za ktoryms... kolejnym
    przekreceniem rozrusznika... czasem trzeba przerwac i kolejny raz
    zakrecic nim zaskoczy :/

  • 9. Data: 2013-09-17 10:09:04
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Czasami do kolektora dolotowego.

    Bezpośrednio? Oj...

  • 10. Data: 2013-09-17 10:13:22
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-09-17 09:10, KiloSierra pisze:

> [...]
    > tzn. nie pali od pierwszego kopa tylko za ktoryms... kolejnym
    > przekreceniem rozrusznika... czasem trzeba przerwac i kolejny raz

    Tak jak napisałem - nie ma żadnego związku. Podstawowe rzeczy: sprawdź
    jakość iskry, stan świec, ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy. No i
    jeszcze jedna rzecz ale do tego trzeba mieć skaner: w czasie kręcenia
    rozrusznikiem obecność sygnałów "crankshaft position sensor" oraz
    "camshaft position sensor".