  • 11. Data: 2014-09-24 06:50:58
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 24. September 2014 01:58:59 UTC+2 schrieb mt:

    > Raz w życiu albo do najbliższej wymiany puszki na inną :)

    byloby dobrze.

    kalibracje co jakis czas nalezy powtorzyc.
    Jak czest? - w zaleznosci od intensywnosci uzywania apaartu.
    u mnie po ok 50 000 zdjec poprawki zwiekszyly sie o ok 50 % wartosci poczatkowej -
    czyli dla niektorych obiektyow b. duzo.

  • 12. Data: 2014-09-24 13:34:25
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2014-09-24 01:59, mt pisze:

    > Nie ma takiego obiektywu na bagnet A.

    A to: http://www.photozone.de/sonyalphaff/867-zeiss2470f4o
    ss ?

  • 13. Data: 2014-09-24 14:04:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-24 01:58, mt pisze:

    > Raz w życiu albo do najbliższej wymiany puszki na inną :)

    Dobra, raz w życiu kombinacji: puszka+obiektyw. Usatysfakcjonowany? :) :) :)

    > No ale to na aps-c? FF daje jednak wyższe użyteczne iso a GO będzie taka
    > jak z f/2.8 na aps-c przy tych samych kątach widzenia.

    No zgadza się :-) Ale z drugiej strony 2.8 daje po przesiadce na FF nową
    "funkcjonalność", którą szkoda odrzucać. :-) Nie jest w cale moim celem
    zachowanie tego co miałem lecz zyskanie przy okazji coś nowego :-)

    Marek

  • 14. Data: 2014-09-24 14:09:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-24 00:35, astro pisze:
    > Marek wrote in <news:lvsbhm$stk$1@node2.news.atman.pl>
    >
    > Sa jeszcze drogie ZEISS Vario-Tessar 4/24-70 oraz Vario-Sonnar 2.8/24-70mm.

    Tak, mam go na uwadze. Cena prawie 8 tys... i drogi w eksploatacji -
    patrz niżej. Czytałem opinie o tym obiektywie: świetna optyka, że ciężko
    się przyczepić. Na minus - nie uszczelniony korpus (serwis musi czyścić
    periodycznie), starzejące się już po 2 latach pierścienie gumowe, i przy
    intensywnym użytkowaniu szybko nabiera luzów (200zł co 2 lata). Zdarzyło
    się komuś, że przełącznik AF odpadł na słońcu.

    Marek

  • 15. Data: 2014-09-24 14:25:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 24. September 2014 14:09:29 UTC+2 schrieb Marek:

    > Tak, mam go na uwadze. Cena prawie 8 tys... i drogi w eksploatacji -
    >
    > patrz ni�ej. Czyta�em opinie o tym obiektywie: �wietna optyka, �e ci�ko
    >
    > si� przyczepi�. Na minus - nie uszczelniony korpus (serwis musi czy�ci�
    >
    > periodycznie), starzej�ce si� ju� po 2 latach pier�cienie gumowe, i przy
    >
    > intensywnym u�ytkowaniu szybko nabiera luz�w (200z� co 2 lata). Zdarzy�o
    >
    > si� komu�, �e prze��cznik AF odpad� na s�o�cu.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    ten obiektyw nie bardzo ma sens , skoro istnieje sigma 70-105 tez 4.0 ze
    stabilizacja.

    o jakosc odwzorowania nie musisz sie w ogole martwic.

    jesli masz jakies super zdjecie z aps , z ktorego jestes bardzo zadowolony pod
    wzgledem jakosci , ostrosci , kolorystyki itp - to a99 z ta sigma bedzie bil na glowe
    obraz aps. wieksza matryca to robi automatem.

    sigma 70-105/4 jest optycznie niemal identyczna jak c 24-105 ( w pewnym zakresie
    troche lepsza w innym minimalnie slabsza) a ten jest wystarczajaco dobry. Lepszy
    optycznie bylby 24-70 ale roznica jest minimalna i widoczna dopiero w skali 100%+

    jesli juz decydowalbys sie na obiektyw o sile swiatla 4.0 to bardziej uniwersanym
    jest ta sigma. To nowa generacja A , high end u sigmy i w ogole na rynku.

    Zeiss - z tym roznie bywa , to w Polsce jest jakas legenda , a z jakoscia to roznie
    bywa - robiony tak samo jak wiekszosc w japoni , z tych samych rollingow.
    Drozszy, bo zeiss idzie w mechanike , a to przeklada sie na cene , niekoniecznie na
    jakosc optyczna.

  • 16. Data: 2014-09-24 16:01:34
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-24 13:34, jo44 pisze:

    > A to: http://www.photozone.de/sonyalphaff/867-zeiss2470f4o
    ss ?

    I to jest wg. Ciebie bagnet A? To jest pełnoklatkowe szkło na bagnet E,
    przecież nawet na zdjęciu masz to z A7r. Nie da się tego podpiąć pod A99.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2014-09-24 18:37:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-24 16:01, mt pisze:

    > I to jest wg. Ciebie bagnet A? To jest pełnoklatkowe szkło na bagnet E,
    > przecież nawet na zdjęciu masz to z A7r. Nie da się tego podpiąć pod A99.

    Tu masz z mocowaniem A:

    http://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sal
    2470z

    Marek

  • 18. Data: 2014-09-24 19:05:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-24 18:37, Marek pisze:

    > Tu masz z mocowaniem A:
    >
    > http://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sal
    2470z

    No ale ja wiem, że jest 24-70/2.8 pod bagnet A, chodziło o tego FE
    24-70/4 o którym pisali astro i jo44.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2014-09-27 15:50:06
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-09-24 14:04, Marek wrote:
    > No zgadza się :-) Ale z drugiej strony 2.8 daje po przesiadce na FF nową
    > "funkcjonalność", którą szkoda odrzucać. :-) Nie jest w cale moim celem
    > zachowanie tego co miałem lecz zyskanie przy okazji coś nowego :-)

    Teraz to już wygląda, jakbyś sobie sam wmawiał, że warto dopłacić. :)

    f/2.8 jest jakimśtam standardem w zoomach z górnej półki (oraz w makro),
    więc często jest tak, że najlepsze obiektywy mają właśnie taką dziurę.

    Jednak nie zawsze jest to prawdą. Zdarza się, że f/4 (tej samej firmy)
    jest po prostu lepszy (np. bo nowszy). Oczywiście jest także mniejszy
    i tańszy.

    Samo f/2.8 w porównaniu do f/4 daje Ci właściwie tylko trochę
    mniejszą głębię ostrości. Np. 4cm zamiast 6 cm. Upewnij się, czy na
    pewno aż tak bardzo potrzebujesz tej różnicy...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 20. Data: 2014-09-27 16:20:33
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-09-24 14:09, Marek wrote:
    > Tak, mam go na uwadze. Cena prawie 8 tys... i drogi w eksploatacji -
    > patrz niżej. Czytałem opinie o tym obiektywie: świetna optyka, że ciężko
    > się przyczepić. Na minus - nie uszczelniony korpus (serwis musi czyścić

    Nie wiem czy tak "trudno się przyczepić". Nawet na przytoczonym
    przez Ciebie photozone.de 24-70/2.8 oberwał w komentarzu:
    http://www.photozone.de/sonyalphaff/600-zeiss2470f28
    ff?start=1

    Jeśli tak bardzo Ci zależy na 24-70/2.8, to mogłeś lepiej wybrać system.
    :D
    Ten obiektyw w wykonaniu Sony jest po prostu smutny. No ale na tyle
    było akurat Sony stać. Niestety doklejone logo ZEISS nie poprawia
    jakości szkła. :)

    Canon i Nikon poza zasięgiem (a ten drugi sporo tańszy).
    Gorsze są odpowiedniki Tamrona i Sigmy, ale oba są ponad 2-krotnie
    tańsze.

    Oczywiście nie zmienia to faktu, że ten obiektyw to najlepsze 24-70/2.8
    dla Sony A99.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski