  • 1. Data: 2019-08-31 19:41:08
    Temat: Drogi FR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/naj
    wyższa-kara-za-milczenie-ten-kierowca-boleśnie-przek
    onał-się-co-grozi-za-niewskazanie-sprawcy/ar-AAEMXqN

    "Do właściciela pojazdu (najpewniej firmy leasingowej) skierowano
    wezwanie do wskazania osoby, która wówczas użytkowała samochód.
    Ten "na tacy" podał kierowcę Porsche i w tym momencie zaczęły się
    schody. Mimo wielokrotnie nadawanej korespondencji szofer nie odesłał
    wypełnionego oświadczenia, wskazującego sprawcę wykroczenia.
    - Po próbach ustalenia kierującego z wykorzystaniem dostępnych baz
    danych, skierowano przeciwko "milczącemu użytkownikowi" wniosek o
    ukaranie do sądu, w związku z niewskazaniem, komu powierzył pojazd do
    kierowania lub używania w oznaczonym czasie - wyjaśnia GITD.

    Efekt? Sąd na warszawskim Mokotowie nie przebierał w środkach i
    wymierzył kierowcy SUV-a najwyższą z możliwych grzywnę, czyli 5 tys.
    zł."

    I jak myslicie - grzywna za ignorowanie ITD, za porsche, czy za
    193/50 ? :-)

    Na biednego nie trafilo, ale teraz pewnie zwalnia, mimo ze kwota
    znikoma :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-08-31 21:10:04
    Temat: Re: Drogi FR
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Efekt? Sąd na warszawskim Mokotowie nie przebierał w środkach i
    > wymierzył kierowcy SUV-a najwyższą z możliwych grzywnę, czyli 5 tys. zł."

    Obojętne, jeżeli te 5k załatwia sprawę, to wygrał w obliczu grożącej
    innej kary.
    Gorzej, jak to tylko kara za niewskazanie i nie zwalnia ze wskazania.
    Jak to jest?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2019-08-31 21:42:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Obojętne, jeżeli te 5k załatwia sprawę, to wygrał w obliczu grożącej
    >innej kary.

    Jesli jednak teraz zwalnia - to system z nim wygral :-)

    >Gorzej, jak to tylko kara za niewskazanie i nie zwalnia ze wskazania.
    >Jak to jest?

    Gorzej, jak odpisze, ze nie pamieta.
    Bo nie wiem czy wtedy mozna skazac, szczegolnie jesli czas minal
    dlugi.

    W Niemczech ponoc raz mozna, tylko sad wtedy skazuje na obowiazek
    prowadzenia rejestru ... i za nie prowadzenie kara juz jest :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-08-31 22:06:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-31 21:10, Irek.N. wrote:

    > Obojętne, jeżeli te 5k załatwia sprawę, to wygrał w obliczu grożącej
    > innej kary.
    > Gorzej, jak to tylko kara za niewskazanie i nie zwalnia ze wskazania.
    > Jak to jest?

    Za to niewskazanie na pewno nie można skazać drugi raz, ale ...

  • 5. Data: 2019-09-01 00:52:00
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-08-31 o 21:42, J.F. pisze:

    > Jesli jednak teraz zwalnia - to system z nim wygral :-)

    > Gorzej, jak odpisze, ze nie pamieta.
    > Bo nie wiem czy wtedy mozna skazac, szczegolnie jesli czas minal dlugi.

    Samotny albo nie przedyskutował tematu z adwokatem.
    Należy wykazać dobrą wolę i powiadomić sąd że nikomu się
    nie powierzało ale dostęp mieli domownicy i tu lista.
    Im dłuższa tym lepiej ale formalnie wystarczy że będzie
    na niej dwie osoby.
    Właściciel ma pewne obowiązku narzucone przez prawo, inne
    osoby już nie i nie muszą nic pamiętać.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-09-01 01:29:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Samotny albo nie przedyskutował tematu z adwokatem.
    >Należy wykazać dobrą wolę i powiadomić sąd że nikomu się
    >nie powierzało ale dostęp mieli domownicy i tu lista.

    Przetestowane w praktyce, czy to taka podwórkowa wiedza ?

    leasing, wiec pewnie firma ... pracownikow wymienic.
    Ale jak pracownicy zeznaja, ze szef nikomu nie powierzal ? :-)

    Skazany nie byl wlascicielem.

    J.

  • 7. Data: 2019-09-01 11:14:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-01 o 01:29, J.F. pisze:

    > Przetestowane w praktyce, czy to taka podwórkowa wiedza ?

    Przetestowane WIELOKROTNIE. Wszystko jest zgodne z prawem, a obowiązek
    znalezienia sprawcy przekierowany został na policję, dla której jedynym
    dowodem jest przyznanie się do winy.

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-09-01 13:51:31
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    > Przetestowane w praktyce, czy to taka podwórkowa wiedza ?

    Tak.

    > leasing, wiec pewnie firma ... pracownikow wymienic.
    > Ale jak pracownicy zeznaja, ze szef nikomu nie powierzal ? :-)

    To trzeba podać listę osób które miały dostęp do pojazdu.

    > Skazany nie byl wlascicielem.

    Owszem. A piszący artykuł nie był prawnikiem.
    Co oznacza że mógł zapaść wyrok bez udziału skazanego
    a co za tym idzie skazany może to wyprostować.
    Może też wyrok zapadł za brak odpowiedzi na pisma w sprawie
    kto kierował a nie za brak wskazania.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-09-02 09:58:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, August 31, 2019, 7:41:08 PM, you wrote:

> [...]
    > 193/50 ? :-)
    > Na biednego nie trafilo, ale teraz pewnie zwalnia, mimo ze kwota

    Ale prawo jazdy zachował.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2019-09-02 10:13:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2019 o 19:41, J.F. pisze:

> [...]
    > kierowania lub używania w oznaczonym czasie - wyjaśnia GITD.
    >
    > Efekt? Sąd na warszawskim Mokotowie nie przebierał w środkach i

    To w końcu sądu ustalił kto był kierowcą?
    Czy zwykłe pierdzielenie pismaka, który nie wie o czym pisze?