  • 11. Data: 2018-12-08 13:23:58
    Temat: Re: Drukarka+kopiarka+skaner: BROTHER DCP-J105
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" pug2hj$k3p$1$A...@n...chmurka.net

    > Jedno jest rozpuszczalnikowe, a drugie pigmentowe.

    Tusz jest pigmentowy a atrament rozpuszczalnikowy?
    Pigment nie rozpuszcza się? Jest ciałem stałym?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2018-12-08 13:55:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    p-j105

    > Tylko przy twoim stylu "trzy kartki na rok", to tuszu zuzyjesz za 50
    > zl :-)
    >
    > Fakt, ze amortyzacja laserowki bedzie kosztowac wiecej ;-)

    To jest bardziej 200-300 stron raz na rok a potem długo, długo nic.
    I te 50zł mnie nie przeraża - raczej nie chcę się użerać z niesprawnym
    sprzętem w momencie gdy właśnie go potrzeba użyć.

  • 13. Data: 2018-12-08 13:56:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message

    > moja skończyła tak:
    >
    > https://www.optima-md.com/blog/drukarka-brother-blad
    -4f-unable-to-print,453,1.html

    > jako życiowa rada polecam: kup starą (lub odbierz z oddam gratis), jak
    > najstarszą drukarkę którą da sie używać w Twoim systemie operacyjnym, kup
    > do niej tusze, masz rozwiązany problem.

    Interesują mnie ficzerki, które nie były popularne w starszych modelach.
    Ficzerki takie jak: wifi, wifi direct, Apple AirPrint itp, itd.

  • 14. Data: 2018-12-08 14:03:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:puetpc$lc1$1@node2.news.atman.pl...
    > W Carrefourze można za stówkę kupić Canona z WiFi do którego można
    > lać bezproblemowo tani tusz.

    O... to ciekawe.

    > Minęło ~11 miesięcy -- wczoraj trzeci
    > raz dolałem czarny atrament a z ryzy niewiele zostało kartek...
    >
    > Drukuję, gdy mam potrzebę drukowania -- ~5 razy w miesiącu.

    5 razy w miesiącu to częstotliwość przy której plujki sprawują się bardzo
    dobrze.
    Nie służy im zostawienie na parę miesięcy nieużywania.

    > Za każdym razem wyjmuję drukarkę z szafki, zdejmuję z niej plastykowy
    > worek, podłączam (niestety moja, choć kosztowała stówkę, nie ma WiFi
    > -- tylko USB) przewody (zasilający i USB) przed drukowaniem czy
    > skanowaniem, aby za jakiś czas włożyć drukarkę w worek i schować
    > do szafki...
    >
    > Do drukowania i skanowania tekstu -- bardzo dobry nabytek!!

    Za stówkę? No jasne.

    W Stanach widzę Brothera MFC-J497DW za $55.
    To jest kombajn 4 w 1 (z faksem).

    Niestety nie widzę takich cen w Polsce.

    > Czym różni się atrament od tuszu?

    Dobre pytanie!
    Tusz to zawiesina cząstek stałych pigmentu w wodzie
    a atrament to roztwór barwnika w wodzie.
    Tusz, po wyschnięciu, jest odporny na zamazania,
    zmoczenie, atrament niestety nie jest.

  • 15. Data: 2018-12-08 14:03:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:pugdnl$24f$1@node1.news.atman.pl...

    http://sierysuje.pl/atrament-tusz-roznice/

  • 16. Data: 2018-12-08 14:19:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Dec 2018 12:36:00 +0100, Marek napisał(a):

    > Nie zauważyłem by cups "porzucił" obsługę jakiejkolwiek drukarki, gdy
    > już ją raz posiadał.

    W cups byc moze, w Windowsie juz nie ma tak dobrze.

    Rezygnacja z USB nam chyba nie grozi przez pare lat, i kompatybilnosc
    zachowaja, ale ciekaw jestem czy nie maja jakis innych mozliwosci
    wymuszenia zmiany sprzetu - po stronie softwareowej ...

    J.

  • 17. Data: 2018-12-09 00:41:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" pugff0$1dv$...@d...me

    > O... to ciekawe.

    Jeszcze nie rozróżniam tuszu od atramentu.

    > 5 razy w miesiącu to częstotliwość przy której plujki sprawują
    > się bardzo dobrze. Nie służy im zostawienie na parę miesięcy
    > nieużywania.

    Wygrzebana ze śmietnika (leżała w nim co najmniej 9 miesięcy)
    atramentówka HP drukowała w czerni bezproblemowo pomimo roku
    ,,odpoczywania'' w śmietniku z kartridżami zastępczymi lub
    regenerowanymi bądź regenerowanymi zastępczymi. ;) W kolorze
    zaczęła poprawne drukowanie po tej bezczynności, ale szybko
    zabrakło jej żółtego/Y (wszystkie trzy (CMY) kolory są tam
    w jednym kartridżu) a po jakimś czasie (bezpośrednio po bardzo
    ciemnym, ale czytelnym wydrukowaniu skanu recepty) straciła
    kontakt z kolorowym kartridżem i pozostała jako blackonly
    z odłączonym (za pomocą kawałka papieru) kartridżem kolorowym.

    Mój Canon tak by nie potrafił -- wymaga obu kartridżów
    nie tylko do drukowania w czerni, ale także do skanowania.

    Znalazłem w Carrefourze czarne kartridże (21) do mej drukarki
    HP po 5 pln za kartridż, ale nie kupiłem. Najpierw nie byłem
    pewien tego, czy nr 21 pasuje do tej drukarki, później (przy
    kolejnej wizytacji Carrefoura) nie miałem tych rozterek. ;)

    Drukarka była kłopotliwa w użyciu -- zacinał się papier (byłą
    brudna, miała chyba ponad 22 tysiące stron przebiegu) i jakoś
    blokował się bufor -- niewiele dawało kasowanie kolejki...
    Ponadto potrafiła jeden plik drukować w różnych natężeniach
    czerni -- pierwszą stronę ciemno, kolejną jasno, następną
    znów ciemno...

    Po jakimś czasie (po wydrukowaniu przeze mnie ~30 stron
    w czerni) po wydrukowaniu paru stron wymagała odpoczynku
    (ścieknięcia atramentu) po którym znów drukowała
    ,,poprawnie'' -- czyli różne strony tego samego pliku
    (z konieczności -- z tymi samymi ustawieniami) z różną
    intensywnością czerni...

    Ale atrament w niej raczej nie zaschnął mimo niedrukowania
    przez wiele (co najmniej 9) miesięcy.

    Mam też pióra -- póki jest choćby drobina ciekłego atramentu,
    nie jest źle, ale pismo ma intensywniejszy kolor. Wystarczy
    dodanie wody (używam destylowanej) aby pióro drukowało normalnie.

    W pojemnikach mam atrament (Pelikana) sprzed 25 lat.
    Na oko dobry.

    Jedno z piór mnie zirytowało tak mocno, że po rozebraniu
    [do golasa?] wywaliłem je do śmietnika. Mam tych piór
    kilkadziesiąt. Po napełnieniu piszą bezproblemowo.
    Każde przeszło wieloetapową selekcję -- najpierw
    w sklepie, później (po rozebraniu i starannym
    złożeniu) kolejne próby i selekcje...

    To wyżej opisane pióro też przeszło kiedyś staranną
    selekcję -- po latach żałuję wywalenia, gdyż niemal
    na pewno było dobre w chwili wyrzucania do śmietnika,
    ale brakowało mi wtedy cierpliwości do składania.

    > Za stówkę? No jasne.

    Carrefour oferował za 75 pln. Zatem makabrycznie przepłaciłem!
    Później niepotrzebnie zapłaciłem (chyba 18 pln) za uchwyt
    przydatny w odsysaniu atramentu z kartridża i 9 pln za
    przesyłkę buteleczki atramentu (wraz ze strzykawkami)
    i tym uchwytem.

    Pierwszym razem po napełnieniu odessałem trochę atramentu.
    Drugim razem ,,z biciem serca'' włożyłem kartridż po
    napełnieniu bez odsysania, trzecim po prostu wytarłem
    spód przed napełnieniem, wcisnąłem 5 ml, wytarłem wlot ;)
    (trochę ;) rozlałem zbyt szybkim wciskiem atramentu
    i zbyt płytkim wciskiem igły) i zakleiłem papierkiem,
    po czym odcisnąłem dół w chustkę papierową (niemal nie
    było śladu) i włożyłem kartridż w drukarkę... Po paru
    kwadransach wydrukowałem pierwszą stronę -- było niemal
    OK, ale że drukowałem ponownie tę samą stronę a druk nie
    trafił w te same miejsca -- musiałem ponowić...

    Normalnie drukowanie tego samego na tej samej stronie
    daje po prostu tłustszy druk -- nie widać innych oznak
    podwójnego drukowania. Tym razem było inaczej -- kolejny
    druk nie trafił...

    Po tych 3 napełnieniach nie widzę różnicy w druku poza
    zwiększeniem intensywności czerni, którą skompensowałem
    ustawieniami drukarki.

    W biurze rachunkowym (rejestry, KPiR, deklaracje) taka
    drukarka sprawuje się doskonale.

    > W Stanach widzę Brothera MFC-J497DW za $55.
    > To jest kombajn 4 w 1 (z faksem).

    Do czego przydać się może fax?

    > Niestety nie widzę takich cen w Polsce.

    Bo ;) Polacy są biedniejsi od Amerykanów.

    > Dobre pytanie!
    > Tusz to zawiesina cząstek stałych pigmentu w wodzie
    > a atrament to roztwór barwnika w wodzie.
    > Tusz, po wyschnięciu, jest odporny na zamazania,
    > zmoczenie, atrament niestety nie jest.

    Dzięki za odp. Wiedziałem z dzieciństwa, że zaschnięty
    tusz jest wodoodporny w przeciwieństwie do atramentu,
    ale obecnie wiele osób przemiennie używa określeń
    'tusz' i 'atrament, dlatego spytałem o różnice.

    Pamiętam też z dawnych lat obrośnięte zaschniętym tuszem
    stalówki i pojemniki na tusz wyglądające jak miniaturki
    ciśnieniowych butli gazowych. Pamiętam tez zwykłe kałamarze
    z tuszem -- nierzadko obrośnięte wewnątrz przy zakrętce.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 18. Data: 2018-12-09 02:17:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Dec 2018 14:19:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W cups byc moze, w Windowsie juz nie ma tak dobrze.

    Nikt nie zabrania instalacji cups w Windows.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-12-09 07:00:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:puhkr5$6m7$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > kontakt z kolorowym kartridżem i pozostała jako blackonly
    > z odłączonym (za pomocą kawałka papieru) kartridżem kolorowym.

    Ciekawe, że żółtego akurat zabrakło - może po prostu wysechł?
    Najrzadziej używany składnik koloru, u mnie najszybciej
    zużywa się cyan i magenta a żółty zostaje niezmieniony.

    > Mój Canon tak by nie potrafił -- wymaga obu kartridżów
    > nie tylko do drukowania w czerni, ale także do skanowania.

    Ciekawe czy celowo tak oprogramowana czy błąd software.

    > Do czego przydać się może fax?

    Do faksowania, oczywiście... coraz rzadszy proceder.
    Ale wciąż to szybsze przekazanie komuś kto nie ma komputera
    jakichś dokumentów niż wysyłka ich pocztą/kurierem.

    > Bo ;) Polacy są biedniejsi od Amerykanów.

    Na to wygląda.

  • 20. Data: 2018-12-09 09:41:58

    Wiele skanerów przestało być kompatybilnych ('ten sterownik nie daje się zainstalować
    na Twoim systemie, skontaktuj się z producentem' a producent dawno
    sprzedany/wykupiony).
    Dlaczego nie miałoby to dotyczyć drukarek?

    -----