  • 11. Data: 2003-12-26 22:23:33
    Temat: Re: Dsl i tpsa
    Od: "Kamil Jamróz" <k...@p...onet.pl>

    To może przy okazji tego wątku ja też o coś zapytam, a mianowicie...

    Jakiś czas temu zgłosiłem do TPSA chęć przejścia z usługi Neostrada na
    usługę Internet DSL. Zgłoszenie przyjęto telefonicznie i umówiono się na
    termin, kiedy to monterzy przyjdą i zamontują nowy modem i podpiszemy umowę.
    W umówionym terminie nikt się jednak nie pojawił. Po kilku moich telefonach
    stwierdzono, że moje zgłoszenie gdzieś zaginęło w systemie. Więc poprosiłem
    o przyjęcie nowego zgłoszenia i umówiono kolejny termin. I także w kolejnym
    terminie nikt się nie zjawił. Jak to powiadają do 3 razy sztuka więc
    powtórzyłem procedurę po raz trzeci.Oczywiście bez skutku. Sprawa się oparła
    o regionalnego kierownika obsługi który to osobiście obiecał srawą się
    zająć. I rzeczywiście nastęnego dnia zadzwoniono do mnie w celu umówienia
    terminu instalacji. Jak się zapewne domyślacie terminminął i nic. Zrobiłem w
    TPSA dym i użyłem do tego nawet moich skromnych znajomości w tej firmie.
    Okazało się, że za każdym razem system stwierdzał realizację usługi gdyż mam
    już neostradę i myśleli, że tak właśnie miało być tylko się ktoś pomylił i
    napisał DSL. Nieważne w ten sposób czekałem na instalację DLS-a dwa miesiące
    ale w końcu się udało. Przyszli Panowie zainstalowali modem, podpisaliśmy
    umowę i .... nic więcej. Do dziś dnia a minęło juz sporo czasu dalej
    przychodzą faktury na Neostradę. Powiedzcie co zrobić. Zgłaszać to gdzieś
    czy czekać aż się sami zorientują ??

    pozdrawiam

    Kamil

  • 12. Data: 2003-12-26 23:43:32
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > umowę i .... nic więcej. Do dziś dnia a minęło juz sporo czasu dalej
    > przychodzą faktury na Neostradę. Powiedzcie co zrobić. Zgłaszać to gdzieś
    > czy czekać aż się sami zorientują ??

    Zglaszaj. Predzej czy pozniej sie zorientuja i kaza zaplacic z odsetkami
    zaleglosci! Mi zrobili prezent i na wigilie wylaczyli mi _calkowicie_
    telefon, bo "zalegalem" im 60 pln, ktore zle policzyli bo korzystalem z
    promocji letniej (2 miesiace za darmo), a ich system policzyl chyba
    tylko jeden miesiac gratis, mimo 8 zgloszen na blue line w ciagu
    ostatnich 3 tygodni i paru zapewnien, ze sprawa zostanie zalatwiona
    priorytetem niestety mikolaj przyniosl mi gluchosc w telefonie ;-)
    No ale to nie problem polskiego internetu wiec tyle odemnie!

    jakikolwiekinnyoperatorze - przybywaj na moje ziemie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 13. Data: 2003-12-28 20:46:42
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    yab wrote:

    [...]
    > ... oczywiscie sa drobne zgrzyty przy
    > polaczeniach z sieciami akademickimi, ale tak bardzo mi na tym ruchu nie
    > zalezy (wole cos zassac zza wielkiej wody niz tluc sie do uczelni
    > przepychajac sie niczym gruszka lewatywiczna waskim otworkiem)

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzienia. Przypominam, ze w 'sieciach
    akademickich' stoi sporo różnych i ważnych serwerów oraz usług, wiec z tym
    ciągnięciem zza wielkiej wody nie przesadzaj. Ciekaw jestem, co by było,
    gdyby np. Telia przycieła cioci tepsi nagle kureczek na transfery z powodu
    'bo taaaak!!' ....

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 14. Data: 2003-12-28 20:57:29
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl> napisał(a):
> [...]
    > gdyby np. Telia przycieła cioci tepsi nagle kureczek na transfery z powodu

    nie musi, TPSA już sama to robi (albo mają tak zapchane łącze do Telii).

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 15. Data: 2003-12-28 22:07:47
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Bartosz Waszak wrote:

    > nie musi, TPSA już sama to robi (albo mają tak zapchane łącze do Telii).

    A może to ubezpieczenie przed pomysłami typu pchanie ruchu z MAN-ów do tepsi
    przez Telię właśnie ;-)))))

  • 16. Data: 2003-12-28 22:14:00
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 28 Dec 2003, Tomasz Śląski wrote:

    > A może to ubezpieczenie przed pomysłami typu pchanie ruchu z MAN-ów do tepsi
    > przez Telię właśnie ;-)))))

    Lub "pchanie ruchu skadkolwiek do TPSA". ;>

    Wojtek

  • 17. Data: 2003-12-28 22:23:36
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    f...@i...pl wrote:

    > Lub "pchanie ruchu skadkolwiek do TPSA". ;>

    He, he, najlepiej niech tepsia odetnie się albo zapcha łącza do wszystkich.
    Będą mieli w miarę ładnie dzialający, duży LAN. Ostatni gasi światło :)
    Skoro już sami sobie są w stanie telefony wyłączyć :-)))))

  • 18. Data: 2003-12-28 22:27:03
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl> napisał(a):

    > A może to ubezpieczenie przed pomysłami typu pchanie ruchu z MAN-ów do tepsi
    > przez Telię właśnie ;-)))))
    Kierowanie ruchu przez Telie IMHO jest słusznym rozwiązaniem, jeśli
    dysponują łaczem o dużej przepływności, które zapewnie ścieżke do
    AS5617, na dodatek, krótką ścieżke (ruch zamyka się w warszawie
    praktycznie).
    W końcu Telia jak inni operatorzy Tier1 zapewnia usługę tranzytu do
    całego internetu a to chyba obejmuje też TPSA jak i inne zasoby w PL.

    Działanie typu: jeśli nie kupisz od nas łącza za 10 większą cene niż
    telia oferuje, to będziemy filtrować twój ruch na telii jest praktyką
    monopolistyczną.

  • 19. Data: 2003-12-28 22:52:53
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 28 Dec 2003, Bartosz Waszak wrote:
> [...]
    > W końcu Telia jak inni operatorzy Tier1 zapewnia usługę tranzytu do
    > całego internetu a to chyba obejmuje też TPSA jak i inne zasoby w PL.

    W rozumieniu TPSA Internet dzieli sie na:
    1) TPSA
    2) reszte
    i wszyscy wiedza, ze to jest "zboczone" myslenie TPSA, ale coz poczac.

    Wojtek

    P.s.
    Acha, coby nie bylo, to pomimo tego sa jeszcze w TPSA ludzie
    ktorzy realnie i rozsadnie mysla i "z nimi" zawsze mozna dojsc
    do daleko idacego porozumienia, a nawet ustepstw.
    Jak dotad jednak spotkalem tylko jedna taka osobe.
    Jesli to czyta, to pozdrawiam.

  • 20. Data: 2003-12-28 23:10:33
    Od: "yab" <l...@p...onet.pl>

    Z dziennika pijanego naczelnika:
    Skazaniec Tomasz Śląski naskrobał na ścianie:

> [...]
    > Ciekaw jestem, co by było, gdyby np. Telia przycieła cioci tepsi
    > nagle kureczek na transfery z powodu 'bo taaaak!!' ....

    Jasne, sam synchronizuje zegarek routerka z zegarkiem stojacym w sieci
    akademickiej i poki co dziala...
    Do wszystkiego da sie przyzyczaic, a jesli sie nie da lub nas nie stac na
    cos lepszego to tym bardziej trzeba sie odpowiednio do tego ustosunkowac.
    Jesli natomiast jakis ISP wyszedlby w Krakowie z taka "dobra" propozycja
    (chodzi o cene i o rzeczywiste wydajnosci lacza) jak tepsiany DSL to chetnie
    sie do niego przepne (sentymentu do tpsy jakos nie mam)....

    Poki co nikt nie podejmuje sie wyzwania i dostarczenia prawie kazdemu
    uzytkownikowi telefonu takiego lacza w takiej cenie, na ktorym mozna
    osiagnac calkiem przyzwoite transfery oraz niskie czasy opuznien do
    wiekszosci zasobow w naszym kraju.

    Niech sie teraz posypia oferty...
    1Mb/256Kb za 460zl miesiecznie na terenie Krakow, Nowa Huta dokladniej stara
    czesc Huty (w okolicy Placu centralnego).

    Jakos zadny provider (swojego czasu szukalem kiedy mol byly ISP upadl) nie
    jest w stanie mi zaproponowac takich warunkow cenowych , bo albo sam
    korzysta z uslug tepsy, a jego utylizacja lacza siega granic mozliwosci (nie
    chce robic pseudoreklamy dostepnemu na moim terenie ISP'owi), lub rzucaja
    ceny niczym nie odbiegajace od tepsianego frame-relay.

    Odnosnie praktych ograniczania ruchu do sieci akademickiej mam takie samo
    zdanie jak wy, ale nie jest to powodem dla ktorego mam wieszac koty i w
    kolko wypisywac o jaka to tepsa jest be...
    Poki co swiadczy w moim rejonie najlepsze uslugi i jak juz mowilem trzeba
    sie do tego odpowiednio ustawic. Moglo by byc lepiej, ale co ja malucki moge
    zrobic, ciesze sie ze jest jak jest... bo zawsze moglo by byc gorzej.

    --
    Yaboll
    Kiedy ci na swiecie zle, gdy zakochasz sie w dziewczynie,

    Kontakt:
    yaboll(at)interia(dot)pl