  • 1. Data: 2012-01-03 01:23:20
    Temat: Domino
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Takie sobie budowle

    http://www.youtube.com/watch?v=-p5JC9wE8jc
    http://www.youtube.com/watch?v=Vti0iK5k7D0

    Rozsypuja sie pieknie - strach mieszkac w wielkiej plycie :-)

    J.

  • 2. Data: 2012-01-03 21:01:01
    Temat: Re: Domino
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-01-03 02:23, J.F. pisze:

    > Rozsypuja sie pieknie - strach mieszkac w wielkiej plycie :-)

    A to juz stosunkowo niedlugo. Bedziemy podziwiali filmiki na YT jak sie
    osiedle Orla Bialego w Poznaniu rozsypie :P Albo podobne "mrowkowce"

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 3. Data: 2012-01-03 21:17:27
    Od: anhin <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-03 22:01, v...@i...pl pisze:

    > A to juz stosunkowo niedlugo. Bedziemy podziwiali filmiki na YT jak sie
    > osiedle Orla Bialego w Poznaniu rozsypie :P Albo podobne "mrowkowce"

    nie jestem pewien. Byłem na budowach paru osiedli z wielkiej płyty
    daawno temu. Te które widziałem, były budowane krzywo, obskurnie,
    niezgodnie z projektem, ale mocno -solidnie spawane łącza, przyzwoicie
    zalane porządnym betonem, dobre, głębokie fundamenty itd. Myślę że
    zasadnicza konstrukcja (nie liczę oczywiście stolarki i instalacji,
    które były jak ze złego snu) może przetrwać setki lat. Oczywiście nie
    dotyczy to wszystkich takich budynków, nawet może nie większości...

  • 4. Data: 2012-01-03 21:23:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Jan 2012 22:17:27 +0100, anhin napisał(a):
    > nie jestem pewien. Byłem na budowach paru osiedli z wielkiej płyty
    > daawno temu. Te które widziałem, były budowane krzywo, obskurnie,
    > niezgodnie z projektem, ale mocno -solidnie spawane łącza, przyzwoicie

    Hm, solidnosc w komunie ? troche powatpiewam.

> [...]
    > które były jak ze złego snu) może przetrwać setki lat. Oczywiście nie
    > dotyczy to wszystkich takich budynków, nawet może nie większości...

    W Anglii sie dwa rozsypaly, i reszte wyburzyli.

    Gdansku gaz wybuchl w piwnicy, sciany na dole sie rozsypaly , caly budynek
    opadl o pietro ... i tak zostal.

    W Chinach bylo tak
    http://www.architeon.pl/index.php/wiadomosci/aktualn
    osci/74-katastrofa-budowlana-w-szangchaju.html

    Wiec mozesz miec racje ze sie tak szybko nie rozsypia.

    J.

  • 5. Data: 2012-01-03 22:06:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 3 Sty, 21:23, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Gdansku gaz wybuchl w piwnicy, sciany na dole sie rozsypaly , caly budynek
    > opadl o pietro ... i tak zostal.

    Tamten blok nie był z wielkiej płyty.
    Konrad

  • 6. Data: 2012-01-04 12:40:51
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2012-01-03 22:23, J.F. pisze:

    > W Chinach bylo tak
    > http://www.architeon.pl/index.php/wiadomosci/aktualn
    osci/74-katastrofa-budowlana-w-szangchaju.html

    Tu można raczej domniemywać przyczyn natury geotechnicznej
    - widać na zdjęciach, że fundamenty były rusztem na palach
    A takie posadowienie stosuje się w słanych gruntach - może
    więc grunt był jeszcze słabszy niż się projektantowi wydawało
    (ostatnio takie robiłem w budynku na gruncie z warstwą torfu).

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 7. Data: 2012-01-04 12:55:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 4 Sty, 12:40, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> wrote:

    nosci/74-katastrof...

    > Tu mo na raczej domniemywa przyczyn natury geotechnicznej

    Szanghaj znajduje się na równinie aluwialnej, czy inaczej na kupie
    rzecznego mułu. Jedna wielka błotna kałuża, a jak zaschnie to chmura
    kurzu. Shrek powinien stanąć na środku i krzyknąć "co wy robicie na
    moim odludziu?"
    Konrad

  • 8. Data: 2012-01-04 13:25:48
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

> [...]
    > więc grunt był jeszcze słabszy niż się projektantowi wydawało
    > (ostatnio takie robiłem w budynku na gruncie z warstwą torfu).

    Widziałem skrót z wyników symulacji numerycznych tego co się tam stało.
    Po jednej stronie budynku nawalili gruntu wybranego z wykopu, po drugiej
    stronie kopali. Utrata stateczności i poleciał.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

  • 9. Data: 2012-01-04 21:02:10
    Od: "Michał Sz." <m...@z...com.pl>

    > Byl wtedy jakis inspektor i kwity ?
    > Drzymala w wozie zamieszkal, a ty myslisz ze Polak inspektora nie obejdzie
    > :-)

    W moim rejonie (Mikołów), wypalanie samemu cegieł nie było niczym
    nadzwyczajnym jeszcze w latach 60tych.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 10. Data: 2012-01-04 21:03:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 13:40:51 +0100, Lukasz Kozicki napisał(a):
> [...]
    > więc grunt był jeszcze słabszy niż się projektantowi wydawało
    > (ostatnio takie robiłem w budynku na gruncie z warstwą torfu).

    Ale ja nie o tym ze sie przewrocil, tylko ze p* zdrowo (ech ten
    nietechniczny jezyk), i sie nie rozpadl na drobne kawalki.

    J.