  • 1. Data: 2012-02-03 10:13:51
    Temat: Dwa uklady CPU + GPU
    Od: " Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    Dzien dobry, prosba do sprzętowców o przedstawienie roznicy między
    dwoma "zestawami" procesor/grafika/ram/(ew.OS).
    Czy mozna podac o ile szybszy/wydajniejszy/lepszy będzie drugi, nowszy z
    układów? Da się to opisac w postaci procentów (10? 20? 50% lepszy)?

    Pytanie dotyczy dwóch laptopów:

    a) starszy:
    Intel ATOM N270 1.6 gHz
    1 GiB RAM
    grafika Intel GMA950

    b)nowszy:
    AMD E-350
    4 GiB RAM
    grafika zintegrowana z procesorem (Brazos)

    O ile RAM 1 vs 4 GiB jest napewno dużo lepszy 4GiB, to sanych procesorów nie
    umiem już porównać.
    Nie potrafię porównać calości tych paltform, o ile czy w jakim stopniu bądź
    procentowo będzie lepszy/wydajniejszy ten nowy komputer.

    I jeszcze dodatkowo: nie wiem jakie to ma znaczenie, ale na starszym Atomie
    jest WIN XP, a na naowszym WIN 7 - czy system WIN 7 jest "lżejszy" dla
    komputera, czy też bardziej "obciążajacy" i zwalniajacy pracę?

    Jesli możecie pomóc to bardzo proszę o podanie różnicy między tywmi dwoma
    komputerami, czy duzo zyska się w tym nowszym?
    Majka

  • 2. Data: 2012-02-04 10:14:59
    Temat: Re: Dwa uklady CPU + GPU
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-02-03 11:13, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Jesli możecie pomóc to bardzo proszę o podanie różnicy między tywmi dwoma
    > komputerami, czy duzo zyska się w tym nowszym?

    Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%) podsystem graficzny
    Brazos znacznie szybszy (wielokrotnie szybszy w grafice 3D).

    miab

  • 3. Data: 2012-02-06 00:17:20
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

> [...]

    > jest WIN XP, a na naowszym WIN 7 - czy system WIN 7 jest "lżejszy" dla
    > komputera, czy też bardziej "obciążajacy" i zwalniajacy pracę?

    Do czego to w ogole ma sluzyc? Mam e450 i nie moge go polecic, grafika to
    tragedia, przgladanie stron czy przewijanie dokumentow wola o pomste do
    nieba. Gma950 ma juz pol dekady i chyba cienko odtwarza filmy hd (jesli to
    wazne). 1gb ram to malo dla kazdego systemu; sama przegladarka potrafi zjesc
    wiekszosc z tego przy paru zakladkach z flashem, niezaleznie od posiadanej
    wersji windows.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2012-02-06 10:34:01
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 06-02-2012 o 01:17 G Nowak napisał na pl.comp.pecet:

    > Mam e450 i nie moge go polecic,

    A jaki możesz?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2012-02-06 20:23:22
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tragedia, przgladanie stron czy przewijanie dokumentow wola o pomste do
    > nieba. Gma950 ma juz pol dekady i chyba cienko odtwarza filmy hd (jesli

    Nawet nie sprawdzałem czy odtwarza. Miałem w rękach HP Mini 1099ew Vivienne
    i dla dziecka nawet gierek się nie dało żadnej odpalić bo nie wspiera DX do
    końca (Simsy stareńkie nie poszły i inne proste gry). Także HD tutaj chyba
    nie ma. Ledwo to działa, szybkość jak Celeron 300A. Zajrzeć do poczty i
    notowań na giełdzie się nadaje. Ewentualnie coś popisać w textpadzie czy na
    GG.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-02-07 12:53:15
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    > Mam e450 i nie moge go polecic,

    A jaki możesz?

    Zaryzykowalbym enwidje ajon. Ew troszke doplacic do laptopa 12-13'' na
    jakims c2d ulv z jakims gma.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2012-02-07 22:18:32
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 07-02-2012 o 13:53 G Nowak napisał na pl.comp.pecet:

    > A jaki możesz?
    >
    > Zaryzykowalbym enwidje ajon.

    Ale to jest to samo, tylko zdaje się jeszcze gorsze.
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_Gry-3
    566/strona/12925.html
    http://www.tomshardware.com/reviews/amd-e-350-atom-d
    525-nvidia-ion-2,2905-4.html

    Jeżeli narzekasz na e450 to ten z pierwszego postu (N270 1.6 gHz 1GiB RAM,
    GMA950) chyba już w ogóle nie powinien działać :)
    W netbookach grafika jest jaka jest i lepszej nie trzeba. Pomijając
    GMA oczywiście :)

    Obok mnie leży netbook na AMD C-60 i chodzi jak rakieta (W7, 4GB RAM).
    Nie wiem o co chodzi, ale jeżeli masz netbooka to coś z nim jest chyba
    nie tak.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 8. Data: 2012-02-07 22:41:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.02.2012 01:17, G Nowak pisze:
> [...]
    przegladarka potrafi zjesc wiekszosc z tego przy paru zakladkach z flashem,
    niezaleznie od posiadanej wersji windows.

    Trudno mi w to uwierzyć, skoro bardzo stare karty graficzne
    wystarczają absolutnie do przeglądania stron czy dokumentów.
    Wątpię, by nowe układy miały mniejszą wydajność niż Radeon
    9200SE, którego używam obecnie i który jest znacznie szyb-
    szy, niż wymagają wymienione zastosowania.

    PS. 1 GiB RAMu absolutnie wystarcza dla wielu systemów opera-
    cyjnych.

    PS.2. A Flasha można wyłączać selektywnie, na większości stron
    jest zbędny, a wręcz szkodliwy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2012-02-08 00:24:19
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-02-06 01:17, G Nowak pisze:

> [...]
    > potrafi zjesc wiekszosc z tego przy paru zakladkach z flashem,
    > niezaleznie od posiadanej wersji windows.

    Coś masz skopane E-350/450 ma wydajność średnich notków poprzedniej
    generacji i dla netbooka ona jest zdecydowanie wystarczająca(zresztą dla
    biurowego notebooka też).

    miab

  • 10. Data: 2012-02-08 08:33:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-07 23:18, Użytkownik WiesłaW napisał:

    > Obok mnie leży netbook na AMD C-60 i chodzi jak rakieta (W7, 4GB RAM).
    > Nie wiem o co chodzi, ale jeżeli masz netbooka to coś z nim jest chyba
    > nie tak.

    Problem interpretacji. To co dla jednego jest "chodzi jak rakieta"
    dla drugiego to "ślimaczy się jak komputery sprzed dziesięciu lat".
    A najciekawsza jest potem dyskusja między nimi jak zaczną sobie
    udowadniać kto ma rację, wychodzi jak subiektywne są ich oceny.