  • 1. Data: 2009-06-30 09:10:53
    Temat: Dylemat z wyborem procesora
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Założenie - komputer dla 15latka.. wiec głównie gry.
    Wada - ograniczony budzet (niestety :) ) do 1500 zl.
    Stan obecny - stary rupiec z ktorego nic sie nie da przeniesc.. nawet
    obudowy bo zasilacz do zmiany
    Pokombinowalem, i prawie sie da:)
    Zmieszcze sie w budzecie przy dwoch zalozeniach:
    lepszy procesor - C2D 7400 i slabsza grafika - GF 9500
    Slabszy procesor - Pentium Dual Core E6300lub E5400 i silniejsza grafika -
    GF9600

    Sklanialbym sie ku rozwiazaniu E6300 plus GF 9600 bo moim zdaniem, roznicy w
    procesorze nie odczuje az tak jak roznicy w grafce - a miedzy 9600 a 9500 to
    niemal dwukrotna roznica. Jaka jest rozbnica miedzy E6300 a E5400, skoro w
    wielu sklepach E5400 jest drozszy?
    Zastanawialem sie tez nad AMD.. ale wcale nie wychodzi taniej, pomijajac
    Athlony II, bo co zyskam na procesorze strace na plycie niestety - sa
    drogie.
    Aha - i pytanie rownie istotne - czy plyta oparta o chipset P31 lub P43 jest
    cos warta? bo roznica w cenie miedzy P31 a P35 jest duza.. wiem ze P31 i
    P43 to "ubodzy krewni" - ale moze jednak sie nadadza?

    --
    Mark

  • 2. Data: 2009-06-30 09:23:44
    Temat: Re: Dylemat z wyborem procesora
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Mark pisze:
> [...]
    > cos warta? bo roznica w cenie miedzy P31 a P35 jest duza.. wiem ze P31 i
    > P43 to "ubodzy krewni" - ale moze jednak sie nadadza?

    Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna
    jakis radek 4850 albo 4870. W jakiej rozdzielczosci bedzie gral?

  • 3. Data: 2009-06-30 09:46:48
    Od: Marx <M...@n...com>

    Po co kolo od nowa wynajdywac, jak juz ktos to powymyslal:
    http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zestawy-Komputerowe
    -Na-Lipiec-2009r-t247005.html
    Marx

  • 4. Data: 2009-06-30 09:51:33
    Od: reles <k...@n...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna
    > jakis radek 4850 albo 4870.

    I zostanie 500 PLN, w sam raz na dobrej jakości zasilacz, obudowę, dysk,
    napęd optyczny, pamięć i system operacyjny.

  • 5. Data: 2009-06-30 10:22:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mark napisał(a):

    > Założenie - komputer dla 15latka.. wiec głównie gry.
    > Wada - ograniczony budzet (niestety :) ) do 1500 zl.

    Niech sobie sam wymyśli konfiguracje za te pieniądze. Bo to oznacza
    poświęcenia ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-06-30 10:33:59
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    reles pisze:

    > I zostanie 500 PLN, w sam raz na dobrej jakości zasilacz, obudowę, dysk,
    > napęd optyczny, pamięć i system operacyjny.

    Dysk 250GB 170zl, DVDRW 90zl, pamiec 2GB 100zl, zasilacz fotron 350W
    100zl, system Win7 RC 0zl. Razem 460. Jak dobrze poszuka to oszczedzi ze
    100zl i bedzie na drugie 2GB pamieci. Obudowe autor pisal, ze posiada.

  • 7. Data: 2009-06-30 10:37:03
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 11:23:44 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna
    > jakis radek 4850 albo 4870. W jakiej rozdzielczosci bedzie gral?

    Ale zdajesz sobie sprawe ze 4870 jest deukrotnie drozszy od GF9600?
    Niestety ale musze dostosowac sprzet do budzetu, a nie odwrotnie.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2009-06-30 11:21:48
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości news:h2cq92$6p6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Dysk 250GB 170zl, DVDRW 90zl, pamiec 2GB 100zl, zasilacz fotron 350W
    > 100zl,

    >system Win7 RC 0zl

    radzisz pirata czy wersję, która za kilka miesięcy zacznie mieć ograniczenia
    a następnie przestanie działać

  • 9. Data: 2009-06-30 11:32:05
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Mark pisze:

    > Ale zdajesz sobie sprawe ze 4870 jest deukrotnie drozszy od GF9600?
    > Niestety ale musze dostosowac sprzet do budzetu, a nie odwrotnie.

    Tydzien temu mozna bylo kupic 4870 za 550zl. W tej chwili ich juz nie
    ma, moze jeszcze bedzie taka okazja. A jak nie do bierz 4850.

  • 10. Data: 2009-06-30 11:33:52
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Kot Prezydenta pisze:
> [...]
    > w wiadomości news:h2cq92$6p6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > radzisz pirata czy wersję, która za kilka miesięcy zacznie mieć ograniczenia

    Przez ten czas doskalda sobie na system. Sklada komputer na ktorym chce
    ktos pograc. Podaj rozsadniejsza propozycje od mojej.