  • 21. Data: 2018-02-23 19:09:54
    Temat: Re: Dysk 2,5" do laptopa - 200zł
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    zwrócił błąd:

    > Mam 1 TB na 5400 rpm Toshiby szybszy niż 500 GB na 7200 rpm Seagate.
    > (winne zapewne upakowanie)

    Zakładam, że wersja 5400 rpm tej samej rodziny jest wolniejsza od 7200
    rpm (taki był tu właśnie przypadek). Natomiast inne rodziny faktycznie,
    mogą wykazywać dziwne różnice.

    > Dla mnie 1 TB w laptopie to mało.
    > SSD to porażka cenowa.
    > Na szczęście adaptery do mocowania HDD w miejscu CDVD kosztują
    > dziś już kilka plnów, więc można mieć dwa dyski naraz. Są też
    > laptopy z miejscem na 2 dyski, a nawet na 2 dyski i CDVD.

    Rozwiązanie SSD+HDD jest najlepsze, ale właśnie wiele noteboków nie ma
    miejsca. SSD jest za drogie na laptopa - mówię o takim 1 TB czy tam pół
    TB, bo mniejsze to bez sensu do pracy, jak dla mnie. Osobiście wolę HDD
    też dlatego, że długo wytrzymuje, i można użyć jako magazyn danych jak
    się już moralnie zużyje. SSD może paść po roku albo dwóch bez zasilania.

    > 500 GB 2.5" IMO można już dziś wygrzebać ze śmietnika. ;)
    > 4 TB wysokiego (zewnętrznego) HDD 2.5" kosztuje od dawna
    > mniej niż 500 pln w sklepach drogich, takich jak EuroAGD.

    Trochę bym się bał, jeśli chodzi o wytrzymałość tego dysku ze
    śmietnika... Natomiast 4 GB (i 3 GB) są problematyczne dla niektórych
    windowsów i programów do zarządzania dyskami. A właściwie GPT jest
    problematyczne, bo je formatować w GPT.

    > Win10 to absurdalne obciążanie dysku czytaniem drobiazgów,
    > które można by łatwo umieścić nawet w RAMce. Kiedyś M$ zmuszał
    > ludzi do inwestowania w coraz większe dyski, teraz -- w SSD.

    Win10 to system w wersji beta. Wystarczy zajrzeć do dziennika zdarzeń (u
    mnie 25% logów to zdarzenia notowane tylko dlatego, że jakiś Hindus
    zapomniał gdzieś usunąć flagę "beta"). Ilość operacji dyskowych jest
    również absurdalna. Na szczęście sporo można wyłączyć, ale trzeba
    grzebać w rejestrze i marnować czas.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 22. Data: 2018-02-24 04:00:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Saiko Kila" d...@s...pl

    > Zakładam, że wersja 5400 rpm tej samej rodziny jest wolniejsza od 7200
    > rpm (taki był tu właśnie przypadek). Natomiast inne rodziny faktycznie,
    > mogą wykazywać dziwne różnice.

    Im większa pojemność -- tym szybszy dysk.
    Co z tego, że masz tyle samo rpm, skoro masz gęstszy zapis?

    > Rozwiązanie SSD+HDD jest najlepsze, ale właśnie wiele noteboków nie ma

    Są hybrydowe. Ponadto można zamiast CDRW włożyć SSD/HDD.

    > miejsca. SSD jest za drogie na laptopa - mówię o takim 1 TB czy tam pół

    Są już 30 TB... ;)

    > TB, bo mniejsze to bez sensu do pracy, jak dla mnie. Osobiście wolę HDD
    > też dlatego, że długo wytrzymuje, i można użyć jako magazyn danych jak
    > się już moralnie zużyje. SSD może paść po roku albo dwóch bez zasilania.

    Nie mam doświadczenia z SSD.

    > Trochę bym się bał, jeśli chodzi o wytrzymałość tego dysku ze śmietnika...

    Ja nie. :) Oby nie śmierdział. ;)

    > Natomiast 4 GB (i 3 GB) są problematyczne dla niektórych
    > windowsów i programów do zarządzania dyskami. A właściwie GPT jest
    > problematyczne, bo je formatować w GPT.

    GPT to nie format partycji -- nie FS, ale wzajemny układ partycji.
    (wcale nie nowatorski)

> [...]
    > zapomniał gdzieś usunąć flagę "beta"). Ilość operacji dyskowych jest
    > również absurdalna. Na szczęście sporo można wyłączyć, ale trzeba

    Ja powyłączałem co mogłem -- ale czasami ;) po prostu szarpie i szarpie dyskiem...
    Pojedyncze KB/s zajmują 100%. :)

    Najgorsze są aktualizacje, a wśród nich -- aktualizacje antybakteryjne. ;)

    IMO najlepiej nie wyłączać lapka przez kilkanaście godzin -- aby zaktualizował
    się do cna. ;) (zazwyczaj jedna godzina wystarczy na wyszumienie się)

    -=-

    IMO szarpanie dyskiem to rodzaj szantażu.
    Takie małe ilości (pojedyncze kilobajty)
    można by wrzucić do RAMu -- i mieć ŚWIĘTY spokój!!!

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 23. Data: 2018-02-24 20:53:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-01-23 23:10, zhbick wrote:

    > Hmm.. mam Della E6400 z C2D 2,8GHz, 4GB RAM i SSD. Do pracy (mojej) starcza
    > w zupełności a wart jest (bez dysku) właśnie jakieś 300 PLN :)

    bardziej chodzilo mi o to ze poza specyficznymi zastosowaniami jednak do
    pracy rozumianej jako 8h dziennie lepiej zainwestowac w monitor,
    klawiature i mysz (dobrac procesor i ram tak zeby nie tracic czasu, miec
    dodatkowy dysk na backupy etc.)

    jezeli sprzet jest zrodlem faktycznego utrzymania to po co za te pare
    stow robic krzywde nadgarstkom i kregom szyjnym lub ryzykowac kawy czy
    upadki

  • 24. Data: 2018-02-25 19:38:31
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    zwrócił błąd:

    > Im większa pojemność -- tym szybszy dysk.
    > Co z tego, że masz tyle samo rpm, skoro masz gęstszy zapis?

    Jeśli masz dwa dyski o tej samej pojemności, z tej samej rodziny, to
    7200 rpm powinien być szybszy, inaczej zupełnie nie miałby sensu. W
    sumie to nie rozumiem po co wydawać wersje dwóch prędkości, to nie Unia
    Europejska, ale może komuś te 0,2 wata się przydaje do czegoś.

    > Są hybrydowe. Ponadto można zamiast CDRW włożyć SSD/HDD.

    A ile notebooków teraz ma napęd optyczny? :P
    Ja nie mam takiego nawet w stacjonarnym.

    > Są już 30 TB... ;)

    Terabitcoiny? ;) To faktycznie drogie.

    > GPT to nie format partycji -- nie FS, ale wzajemny układ partycji.
    > (wcale nie nowatorski)

    Jaki by nie był, nie odpalisz z niego windowsa 32-bit jeśli to Win7 lub
    starszy, albo jeśli masz BIOS bez UEFI z każdą windą, nawet Windows 10
    64-bit. Do tego wiele programów dobrych poza tym programów do obsługi
    partycji/backupu nie wspiera lub wspiera słabo (o czym się człowiek
    przekonuje jak chce odzyskać backup). Z kolei MBT nie pozwala użyć
    więcej niż 2 TiB. Dlatego jest mniej uniwersalny niż mniejsze dyski.

    Ja używam takich dużych dysków jako magazyn zewnętrzny, nie wkładam do
    swojego komputera, gdzie używam kilku systemów, i chciałbym żeby
    wszystkie dyski dobrze grały z tymi systemami.

    > Ja powyłączałem co mogłem -- ale czasami ;) po prostu szarpie i szarpie dyskiem...
    > Pojedyncze KB/s zajmują 100%. :)
    >
    > Najgorsze są aktualizacje, a wśród nich -- aktualizacje antybakteryjne. ;)

    Mój się jeszcze nigdy nie zaktualizował. Win10 realizuje zasadę wszystko
    albo nic. Jak się odłoży w czasie np. na miesiąc czy dwa update, to nie
    ma aktualizacji (poza ewentualnie programami UWP). A w międzyczasie
    pada, i trzeba reinstalować cały. Visty nie musiałem reinstalować od 10
    lat. Win10 musiałem po 10 dniach. Stąd pewnie nazwa - windows dziesięć.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 25. Data: 2018-02-26 03:23:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Saiko Kila" 1ed9nguxfvocv$....@s...pl

    > A ile notebooków teraz ma napęd optyczny? :P
    > Ja nie mam takiego nawet w stacjonarnym.

    Ja mam CDRW w dwóch laptopach.

    > Terabitcoiny? ;) To faktycznie drogie.

    30 terabajtów SSD

    > Ja używam takich dużych dysków jako magazyn zewnętrzny, nie wkładam do
    > swojego komputera, gdzie używam kilku systemów, i chciałbym żeby
    > wszystkie dyski dobrze grały z tymi systemami.

    Ja nie wkładam dużych, bo są drogie. :)

> [...]
    > pada, i trzeba reinstalować cały. Visty nie musiałem reinstalować od 10
    > lat. Win10 musiałem po 10 dniach. Stąd pewnie nazwa - windows dziesięć.

    Nie zamierzam reinstalować W10.
    Zbyt wiele mam do stracenia. :)