  • 51. Data: 2014-11-09 13:45:05
    Temat: Re: Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-11-08 22:53, R.e.m.e.K pisze:

    > Toshiba robi dyski? Nie spotkalem sie jeszcze z nimi.

    Np.:
    http://www.morele.net/dysk-toshiba-hdd-2tb-sata-iii-
    7200rpm-3-5-dt01aca200-547305/

  • 52. Data: 2014-11-09 14:45:57
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 9 Nov 2014 13:45:05 +0100, Santana napisał(a):

    > Np.:
    > http://www.morele.net/dysk-toshiba-hdd-2tb-sata-iii-
    7200rpm-3-5-dt01aca200-547305/

    I jak jest z jakoscia i kultura pracy tych HDD? Miales moze?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 53. Data: 2014-11-10 16:51:45
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 2014-11-07 18:03, Irokez pisze:

    > Co robię źle?

    pewnie bijesz zone... taka karma

  • 54. Data: 2014-11-10 22:45:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Krystek wrote:

    > Obecnie to robią dyski SSD i pamięci flash (od zawsze), a dyski
    > talerzowe produkowali wspólnie z Fujitsu oraz z Hitachi. Talerzowce pod
    > ich marką da się jeszcze zakupić w wersjach 2,5 cala do laptopów i
    > netbooków.

    Są do kupienia dyski SSHD Toshiba.

  • 55. Data: 2014-11-12 15:21:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    R.e.m.e.K napisa?(a):

    > Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

    Na czymś innym niż podstawowy magazyn :) 3 x innym w sensie - przypiętym
    do innego zasilacza, który zasilany jest z innej fazy, zapisującym dane
    w inny sposób, najlepiej w innej fizycznej lokalizacji ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 56. Data: 2014-11-17 17:01:35
    Od: " 666" <...@...6>

    O cholera, to zupełnie jak z rakietami kosmicznymi, tylko Ruscy zostali, jak
    życ??

    -----

  • 57. Data: 2014-11-20 15:50:04
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Samsung 2TB mi wlasnie padl, model HD204UI, bardzo fajny byl.
    >Jaki dysk warto dzis kupic, by miec w miare spokojna glowe o dane?
    >Obecnie WD RED mi zdycha, Seagate sa na forach miadzone krytyka.
    >Jest jaskios dysk 2TB, ktory warto kupic?

    Mi ostatnio padł 2 TB Seagate ST2000DM001 poleciały dane z RAID 0 :) ale nie
    były krytyczne przeżyła cześć w Raid 1 z tego dysku bo była jeszcze na
    innym.
    I cos się krzyczy z Samsung 500GB tez w RAID 0 z 3 takich - ale bez strat w
    danych no i maja sporo przepracowane.

    Co kupić ciężko stwierdzić, są dyski do serwerów gdzie ich awaryjność jest
    mniejsza ale kosztują krocie i są z interfejsem SAS (choć kontroler można
    kupić w dość rozsądnych cenach).
    W systemach firmowych gdzie utrata danych w przypadku padu dysku jest
    niedopuszczalna, standardem da macierze RAID najczęściej 1 lub 5 i 10 jak
    wymagana jest wydajność ewentualnie duże macierze ISCSI lub FC. W domu
    rozsądnym rozwiązaniem jest NAS, jeszcze jak umie robić raid`y w obrębie
    partycji to już super gdyż można z 2 x 2 TB zrobić 1 TB w RAID 1 (czyli
    bezpiecznie) i np. 3 TB w RAID 0 czyli szybko i sporo na dyskach z długa
    gwarancja (a pod jej koniec sprzedać dołożyć i kupić nowe z nowa
    gwarancją - te metodę właśnie Bedę wdrażał). Sam używam takiego NAS`a przy
    czym mam typowego peceta pracującego jako serwer z odpowiednim softem.

    Buniek

  • 58. Data: 2014-11-20 21:13:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-20 o 15:50, BUNIEK pisze:

    > Co kupić ciężko stwierdzić, są dyski do serwerów gdzie ich awaryjność
    > jest mniejsza ale kosztują krocie i są z interfejsem SAS (choć
    > kontroler można kupić w dość rozsądnych cenach).

    Etam do serwerów.
    Właśnie wymieniłem 2 sztuki DELL (a właściwie Seagate ES.2) 250GB,
    pracujące w RAID-1.
    Jeden wysypał się kompletnie przy ponad 2000 badach, drugi miał ponad
    200. Przepracowane około 4 lata, włączeń 243.
    Czyli gorzej niż zwykłe "cywilne" dyski. A serwerek to duże pudło Dell
    PowerEdge T310 w klimatyzowanej szafie, więc miały znacznie lepiej niż w
    domu. Wsadziłem WD Re 500GB bo nic innego ciekawego akurat nie było, ale
    podejrzewam że podobnie będą na 4 lata, bo po takim okresie 6 z 8
    posiadanych 250GB do piachu wysłałem i wsadziłem zwykłe Seagate (akurat
    komputery bardziej "zwykłe"). Mają się dobrze jak na razie.

    --
    Irokez

  • 59. Data: 2014-11-23 23:32:29
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    BUNIEK <m...@i...pl> w wiadomości
    news:m4kv2s$ejl$1@usenet.news.interia.pl napisał(a):
> [...]
    > I cos się krzyczy z Samsung 500GB tez w RAID 0 z 3 takich - ale bez
    > strat w danych no i maja sporo przepracowane.
    A mi dzisiaj padły 2 dyski. Jeden to Toshiba 3TB DT01ACA300, dwa dni
    temu skończyła się gwarancja :(
    Drugi zaś to Seagate 4TB ST4000DM00 ten pójdzie do wymiany.
    --
    Mark
    k...@p...pl