  • 1. Data: 2014-11-05 19:30:15
    Temat: Jaki monitor 22-23 cale?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Potrzebuje kupic w miare przyzwoity monitor do zastosowan domowych -
    Office, filmy, Internet, czasem jakas gra. Cena do 700 zl.
    Oferta jest bogata, ale ciezko sie polapac, zwlaszcza ze wielu sprzedawcow
    nie podaje typu matrycy.

    LG, HP, Acer, AOC... Co wybrac?

    Musi byc matowy. Raczej panoramiczny. Cena nieprzekraczalna, uzywanego Eizo
    nie chce :)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-11-05 20:04:12
    Temat: Re: Jaki monitor 22-23 cale?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-05 o 19:30, Maciek pisze:
> [...]
    >
    > LG, HP, Acer, AOC... Co wybrac?
    >
    > Musi byc matowy. Raczej panoramiczny. Cena nieprzekraczalna, uzywanego Eizo

    To wybierz takiego, który podaje typ matrycy a nie boi się tego.
    Coś na IPS w tej cenie już upolujesz, przefiltruj po cenie i niewiele
    tego zostanie a jakość porównywalna w tym zakresie.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-11-05 21:13:40
    Od: "Podmiot Liryczny" <u...@m...com>

    Uzytkownik "Maciek" >
> [...]
    > nie podaje typu matrycy.
    >
    > LG, HP, Acer, AOC... Co wybrac?
    >
    > Musi byc matowy. Raczej panoramiczny. Cena nieprzekraczalna, uzywanego

    www.x-kom.pl/p/172905-monitor-lcd-led-23-dell-p2314h
    .html

    spelnia wszystkie wymagania - i zostaje jeszcze 11 zet na wino;)

    --
    LP

  • 4. Data: 2014-11-05 23:50:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-05 o 19:30, Maciek pisze:
    > LG, HP, Acer, AOC... Co wybrac?
    > Musi byc matowy.
    Dell

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-11-06 07:05:42
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > LG, HP, Acer, AOC... Co wybrac?
    >
    > Musi byc matowy. Raczej panoramiczny. Cena nieprzekraczalna, uzywanego Eizo

    Unikaj jak ognia monitorów z podswietleniem LED-owym, w którym jasnosc
    podswietlenia jest
    regulowana wspólczynnikiem wypelnienia impulsu. Polega to na tym, ze LED-y sa bardzo
    szybko wlaczane i wylaczane (czestotliwosc od 200Hz), ale im czas wlaczenia w
    stosunku
    do czasu wylaczenia jest krótszy, tym jasnosc wydaje sie mniejsza.
    Dlaczego nie warto miec takiego monitora? Po pierwsze, jesli czestotliwosc
    przebiegu prostokatnego
    sterujacego LED-y jest mala (np. 200Hz), bedziesz czasem dostrzegal migotanie na
    powierzchniach
    obrazu o jednolitym kolorze, a po drugie meczy oczy, bo w chwili zalaczenia LED-ów,
    na siatkówke
    oka pada swiatlo podswietlenia z pelna moca, mimo tego, ze wydaje sie, ze obraz nie
    jest jasny
    (oko jest caly czas oslepiane krótkimi blyskami).
    Dosc latwo sprawdzic czy to wlasnie taki monitor, np. machajac dlugopisem lub
    kluczykiem od auta
    przed akranem takiego monitora. Bedzie widac typowy efekt stroboskopowy pokazany np.
    na tej stronie:

    http://www.infobyte.hr/blog/134/ccfl-vs-led-screen-b
    acklight-is-led-really-better/

    Wazne, aby podczas takiego testu jasnosc monitora nie byla ustawiona na maxa, a np.
    na 30%,
    bo wtedy da sie to zaobserwowac.

    tu tez warto poczytac:
    http://carny.hubpages.com/hub/led-backlight-flicker
    http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_mod
    ulation.htm

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2014-11-06 10:57:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Marek wrote:

> [...]
    acklight-is-led-really-better/

    > Wazne, aby podczas takiego testu jasnosc monitora nie byla ustawiona na

    POPieram, szczególnie istotna sprawa, jeżeli monitor jest stosowany do
    wielogodzinnych nasiadówek, a szczególnie do wielogodzinnych nasiadówek
    po zmroku (o co nietrudno w ciemnym sezonie). Taki monitor, to wypalarka
    do oczu.

  • 7. Data: 2014-11-07 17:25:52
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Unikaj jak ognia monitorów z podswietleniem LED-owym, w którym jasnosc
    > podswietlenia jest
    > regulowana wspólczynnikiem wypelnienia impulsu.

    I tak i nie - jak to jest wykonane kiepsko to unikaj, jak dobrze, to czemu
    mozna brac,
    zreszta i tak jestesmy skazani na LEDy.

    Wlasnie sam szukam takiego monitora, tzn.:
    - Flicker Free
    - 22" lub wiecej
    - dobry kontrast + brak smuzenia (wiem, ze to "wykluczajace sie" wymagania)
    - cena do 800zl
    - matryca matowa, obudowa w miare mozliwosci rowniez matowa
    - regulowana stopka

    Calkiem interesujace wydaja sie Benq na matrycy *VA z serii Flicker Free.

  • 8. Data: 2014-11-07 17:47:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-11-06 o 10:57, Poldek pisze:

> [...]
    > wielogodzinnych nasiadówek, a szczególnie do wielogodzinnych nasiadówek
    > po zmroku (o co nietrudno w ciemnym sezonie). Taki monitor, to wypalarka

    Odbiegając od tematu...
    Czy Dell U2713HM wypali mi oczy?
    http://www.x-kom.pl/p/169134-monitor-lcd-led-27-dell
    -u2713hmlistwa-glosnikowa-ax510.html

  • 9. Data: 2014-11-08 17:30:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 5 Nov 2014 19:30:15 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    >
    > LG, HP, Acer, AOC... Co wybrac?
    >
    > Musi byc matowy. Raczej panoramiczny. Cena nieprzekraczalna, uzywanego Eizo

    Sprawdź opcję powystawowych EIZO, bo trafiają się rzeczy mające
    przepracowane 50-300 godzin - co akurat dla tej marki jest pryszczem (sam
    mam dwie sztuki, które na liczniku mają prawie 27 tysięcy godzin i świecą
    jak marzenie). O takim EV2336W albo FS2333 mogę napisać, że dla
    przedstawianych zadań można powiedzieć: będzie Pan zadowolony. :D

    Bezpośrednie źródło informacji o dostępności, modelach, ilości
    przepracowanych godzin masz http://www.eizo.pl/monitory-powystawowe/

    [ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach ]
    [ możesz śmiało zapomnieć. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 10. Data: 2014-11-08 20:03:09
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Dnia 2014-11-07 jakson dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

    >I tak i nie - jak to jest wykonane kiepsko to unikaj, jak dobrze, to czemu
    >mozna brac,

    Dobrze, czyli jak?

    >Wlasnie sam szukam takiego monitora, tzn.:
    >- Flicker Free

    Skad wiesz, ze monitor okreslany jako "Flicker Free" nie bedzie "wypalal"
    oczu?

    --
    Pzdr.
    Marek