  • 1. Data: 2009-03-30 18:02:49
    Temat: Dysk WD6400AAKS i wysoki czas dostępu
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Kupiłem dziś dysk Caviar WD6400AAKS 640GB (SATA2) i przeraził mnie nieco
    osiągany na nim testowy czas dostępu powyżej 16ms! (HD Tach, HT Tune).
    Transfer średni ok - ok. 95MB/s.
    Obecny mój dysk - Barracuda 7200.10 160GB ma ok. 13ms!
    Oglądając testy internetowe tego Caviara wyniki sięgały ok. 12ms.
    Ktoś podejrzewa w czym problem? testy pod WinXP...
    Może on ma jakiś tryb cichy (wolny), w którym obecnie pracuje? jak go
    przełączyć?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2009-03-30 21:19:30
    Temat: Re: Dysk WD6400AAKS i wysoki czas dostępu
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

    > Może on ma jakiś tryb cichy (wolny), w którym obecnie pracuje? jak go
    > przełączyć?

    Jest trochę utilitów do przestawiania AAM. Jak masz płytę na chipsecie
    Intela, to odpowiedni util jest wbudowany w drivery (IAA):
    http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/sb/cs-0093
    11.htm
    Żeby uzyskac najniższy czas dostepu to rzecz jasna wyłączasz AAM całkowicie
    (dysk zrobi się kilka decybeli głośniejszy).

  • 3. Data: 2009-03-30 22:07:53
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Żeby uzyskac najniższy czas dostepu to rzecz jasna wyłączasz AAM
    > całkowicie (dysk zrobi się kilka decybeli głośniejszy).

    Akurat mam Athlona 4200+ na Gigabyte GA-M55plus-S3G - więc z intelem nic
    wspólnego to nie ma.

  • 4. Data: 2009-03-31 05:30:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości grup
    > Akurat mam Athlona 4200+ na Gigabyte GA-M55plus-S3G - więc z intelem nic
    > wspólnego to nie ma.

    Użyj winaam.