  • 1. Data: 2009-03-30 09:32:03
    Temat: Problem z reanimacją starego peceta HELP! :/
    Od: "Koniecpolski" <k...@t...com>

    Witam,
    sprzet Abit ST6 Raid + PIII700.
    W pewnym momencie pojawil sie problem z uruchomieniem systemu. Objawy: czarny ekran,
    brak sygnalu video, dioda hdd caly czas świecila. Nie dalo sie wejsc do biosu.
    Sprawidzilem (podmienialem) grafike, zasilacz, dysk, naped optyczny, poząglowałem
    pamięciami (dwa moduly 128MB). Przedmuchalem, przechuchałem. Poniewaz nie zmienialo
    to stanu rzeczy kupilem na allegro te sama plyte, tyle ze wersje bez raida i z
    Celeronem 1,2.
    Po zlozeniu niby wszystko ok, moge juz wejsc do biosu ale w momencie bootowania
    (trwa uruchamianie systemu windows) proces zatrzymuje sie, dysk milczy, nic sie nie
    dzieje. Przy probie bootowania z cd, to samo po nacisnieciu "dowolnego klawisza" nie
    uruchamia sie instalator. Rozkladam ręce. Podmienialem juz wszystko, nawet baterie na
    plycie. HDD odpalalem w kieszeni na innym pececie, dane pozrzucane, wiec dysk musi
    byc sprawny.Ma ktos jakis pomysl?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-30 09:34:26
    Temat: Re: Problem z reanimacją starego peceta HELP! :/
    Od: "Koniecpolski" <k...@t...com>

    Użytkownik "Koniecpolski" :

    ps. taśmy napedów tez podmienialem

  • 3. Data: 2009-03-30 10:59:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 11:32:03 +0200, Koniecpolski napisał(a):

    > Po zlozeniu niby wszystko ok, moge juz wejsc do biosu ale w momencie bootowania

    Na początek wyzeruj pamięć BIOS-u (ustawienia domyślne wpisz). Choć prawdę
    mówiąc jak wymieniałeś baterię to pewnie już go wyzerowałeś :) No i próbuj
    dalej zabutować. Jak się nie uda z dysku, próbuj z CD. Obawiam się że
    jednak będziesz musiał postawić windę na nowo. Oczywiście, minimalny zestaw
    dodatków, tylko grafika plus jeden moduł RAM. Zbędne napędy poodłączać.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-03-30 11:10:16
    Od: "Koniecpolski" <k...@t...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" :
    > Oczywiście, minimalny zestaw
    > dodatków, tylko grafika plus jeden moduł RAM.

    Bingo! Wyciagnalem jeden modul RAM i ruszylo, dzieki wielke!!

  • 5. Data: 2009-03-30 11:25:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 13:10:16 +0200, Koniecpolski napisał(a):

    > Bingo! Wyciagnalem jeden modul RAM i ruszylo, dzieki wielke!!

    No i fajno. Zatrudnij jeszcze memtesta, może i ten chodzący moduł jest
    nietenteges. Tylko kto to teraz kupuje płytę na s370! Litości :) trzeba
    było kupić za 50-100zł płytę na s478 z Pentium ponad 1GHz. Albo za jakieś
    200zł płytę z Pentium około 3GHz (nie wiem jaką masz zasiłkę - może trzeba
    by wymienić w tym drugim przypadku, ale to też koszt rzędu 25zł) i miałbyś
    współczesny komp.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-30 12:09:23
    Od: "Koniecpolski" <k...@t...com>

> [...]
    > by wymienić w tym drugim przypadku, ale to też koszt rzędu 25zł) i miałbyś

    W zasadzie kupilem tą plytę bo nie chcialo mi sie reinstalować systemu. Poza tym stoi
    na nim czysty win2k i jeden jedyny program w wersji serwerowej korzystajacy z bazy
    SQL i klucza HASP, pracuje 24h, bez peryferii.

  • 7. Data: 2009-03-30 13:01:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 14:09:23 +0200, Koniecpolski napisał(a):

> [...]
    >czysty win2k i jeden jedyny program w wersji serwerowej korzystajacy z bazy SQL i
    >klucza HASP, pracuje 24h, bez peryferii.

    Jeśli ten w2k to OEM to jeszcze rozumiem, ale jeśli nie, to jednak nawet
    mimo to że to taki specjalistyczno-wyjątkowy komp brałbym pod uwagę wymianę
    płyty. W końcu niewiele by trzeba reinstalować oprócz systemu :) Platforma
    s370 to dziś płyty zupełnie zestarzałe. Jeśli jakiś egzemplarz działa to
    niemalże cudem i trzeba się liczyć z wysoką awaryjnością. Pewnie, zaraz
    ktoś się zgłosi i powie że ma i440BX i śmiga. No zgoda, bywa, kiedyś to
    umieli płyty robić :) ale wyjątki nie potwierdzają reguły.

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-03-31 21:31:59
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Jacek Maciejewski* wrote in <news:1xkty6z8y372m$.uu337m37owra$.dlg@40tude.net>:
    > ktoś się zgłosi i powie że ma i440BX i śmiga. No zgoda, bywa, kiedyś to
    > umieli płyty robić :) ale wyjątki nie potwierdzają reguły.

    dziekuje, juz nic nie musze mowic. no, moze jeszcze ze do tego BX jest proc
    sporo powyzej 1GHz

    pozdr, rdx

    --