  • 1. Data: 2009-09-14 10:36:22
    Temat: Dysk do rejestratora ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy dysk twardy do rejestratora monitoringu video powinien być jakiś inny niz
    "zwykłe" dyski?
    Wbudowany Linux.
    Wymagane parametry wewnetrznych HDDX2 wg instrukcji to po prostu ATA 133/ UDMA 133
    IDE.
    A przydałoby się coś w okolicach 1TB.
    Ewentualnie polecicie jakiś model dysku?
    JaC

  • 2. Data: 2009-09-14 11:29:11
    Temat: Re: Dysk do rejestratora ?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    UDMA 133 IDE.
    > A przydałoby się coś w okolicach 1TB.
    > Ewentualnie polecicie jakiś model dysku?

    W Komputroniku był dział dyski do zastosowań Video
    (czy coś takiego)
    Chyba droższe.

    Artur(m)

  • 3. Data: 2009-09-14 11:43:51
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    Zależy jakiego rejestratora. Jezeli np. video w pojazdach,
    to powinien byc to dysk "wzmocniony" :) i odporniejszy na
    wstrzasy - nazwijmy, to, ale na czym to wzmocnienie polega
    - to nie wiem :).

    Pewnie na tym, zeby nie byl to byle dysk, tylko z gornej polki. :)

    Co do wymagan, jest jak mówisz - zwykły dysk tyle, że ograniczeniem
    jest tutaj czesto sam rejestrator !!! Jak kiedys biosy :). Doczytaj w
    instrukcji,
    jakie wielkosci może max obsluzyc, bo co Ci po 1TB, jezeli okaze sie, ze
    rejestrator faktycznie obsluguje tylko mniejsze dyski zapinane "w kupe".

    pozdr

  • 4. Data: 2009-09-14 12:41:35
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    > W Komputroniku był dział dyski do zastosowań Video
    > (czy coś takiego)
    > Chyba droższe.

    Nie mylic! ;)
    Do obrobki video - musza byc szybkie.
    Do rejestratorow (choc tez video :) "silne", dlugowieczne, odporne na
    "stresy" ;)

    pozdr

  • 5. Data: 2009-09-14 12:47:58
    Od: diverek <d...@o...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    IDE.
    > A przydałoby się coś w okolicach 1TB.
    > Ewentualnie polecicie jakiś model dysku?

    Z własnego doświadczenia powiem tak, najlepiej sprawdź jakie dyski są
    dedykowane do tego rejestratora, ewentualnie skonsultuj się z
    producentem/dystrybutorem. BTW dyski do typowego zastosowania w
    rejestratorach, przeznaczone do pracy ciągłej w trudnych warunkach, np.
    seria NS (Nearline) Seagate'a nie zawsze działają poprawnie. Ze "zwykłą"
    serią AS nie miałem z reguły większych problemów.

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 6. Data: 2009-09-14 13:01:42
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 14:41:35 +0200, "ChOpLaCz" <c...@o...pl> wrote:

    >Nie mylic! ;)
    >Do obrobki video - musza byc szybkie.
    >Do rejestratorow (choc tez video :) "silne", dlugowieczne, odporne na
    >"stresy" ;)

    Jeszcze przystosowane do ciągłej pracy przez kilka lat. Monitoring to
    ciągły zapis strumienai danych bez jakiejkolwiek przerwy. Nawet silnei
    obciązone serwery mają okresy gdy ilośc operacji dyskowych spada. W
    przypadku rejestratora nic tekiego nie nastepuje - strumień do zapisu
    jest w miare stały. Przy przeglądaniu archiwum zapisu ilość operacji
    dodatkow wzrasta. Ważna jest w sumei nie prędkośc dysku (bo to nie są
    mimo wszytko jakies wielkie transfery) a jego bezawaryjność.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-09-14 13:30:38
    Od: games <g...@g...home.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    IDE.
    > A przydałoby się coś w okolicach 1TB.
    > Ewentualnie polecicie jakiś model dysku?

    W miare niezawodny to podstawa, dzis kazdy dysk z dobrej firmy nadaje
    sie do obrobki wideo a monitoring to maly pikus bo transfery i jakosc
    materialu jest przerazajaco niskiej jakosci.

    Dodatkowo kamery monitoringu maja opcje wykrywania ruchu i jesli takowa
    jest wlaczona to material zajmuje bardzo malo miejsca. U znajomego na
    stacji benzynowej monitoring z 4 kamer i dysk 20GB daje rade od kilku lat.

  • 8. Data: 2009-09-14 14:23:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nic poza tym, co podałem nie znalazłem w instrukcji.
    Tajłan ;-)
    A dystrybutor to chce Ci sprzedać co ma na półce, najdroższego katalogowo, z
    zamazanym napisem producenta i swoją naklejką i 50%
    marży, przy czym wszystkie warunki muszą być spełnione łącznie ;-)

    -----

  • 9. Data: 2009-09-14 16:58:37
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    games pisze:

    > a monitoring to maly pikus bo transfery i jakosc
    > materialu jest przerazajaco niskiej jakosci.

    Nie generalizuj, bo zaczynasz się zbliżać do granicy blablania :)

    > Dodatkowo kamery monitoringu maja opcje wykrywania ruchu i jesli takowa
    > jest wlaczona to material zajmuje bardzo malo miejsca.

    Rejestracje od detekcji nie są sobie równe. Wystarczy, że ustawisz różny
    poziom czułości detekcji i masz kompletnie różne wielkości plików, bo
    raz będzie Ci nagrywał już przy bąku mrówki, a innym razem nie zauważy
    słonia - to oczywiście przenośnia. Do tego dorzuć sobie prędkość
    strumienia danych, rozdzielczość, poklatkowość, obszar detekcji ...

    > U znajomego na stacji benzynowej monitoring z 4 kamer i dysk 20GB daje rade od
    kilku lat.

    No i przypuszczam, że stąd właśnie wziąłeś swój pierwszy akapit co? ;).
    4 kamery na 20GB dysku... jakość pewnie "powalająca". Kilkuletnie
    kamery, więc pewnie rzędu 320-360 linii, rozdzielczość zapewne jakiś
    marny CIF, zapis 5kl./s itd itp. Archiwum pewnie wystarcza na tydzień, a
    później nadpisywanie. Więc pewnie sobie jakoś tam śmiga ten dysk
    pomalutku :)
    Wrzuć sobie taki pierwszy lepszy dysk do 16 kanałowego rejestratora 400
    klatkowego, gdzie na każdym kanale masz do 25kl/s, ustaw rozdzielczość
    2CIF czy nawet CIF, detekcję ruchu na średnim poziomie, strumień rzędu
    jedyne 384-512kbps. Do tego wyobraź sobie, że z przynajmniej dwóch kamer
    obraz musisz mieć w pełnym PALu, rejestrowany w sposób ciągły - ot
    trafił się taki obiekt i tak musi być. Włącz teraz jeszcze jednoczesną
    archiwizację przez sieć i dla urozmaicenia web serwer dla kilku
    użytkowników, mających podgląd na żywo i pełny dostęp do archiwum.
    Później przyjdź po 3-4 miesiącach i powiedz, że dla dysku monitoring to
    pikuś... I nie pisz, że to przykład ekstremalny, bo takie rejestratory w
    ten sposób pracujące to już dzisiaj w zasadzie standard.

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 10. Data: 2009-09-14 18:19:23
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Diverek pisze:

> [...]
    > pikuś... I nie pisz, że to przykład ekstremalny, bo takie rejestratory w
    > ten sposób pracujące to już dzisiaj w zasadzie standard.

    Wybacz ale skladalem kiedys super wypasiony sprzet do obrobki
    nieliniowej na karcie MiroDC30 uzywanej zreszta przez osrodki
    Telewizyjne do obrobki materialow i to byl wypas z super dyskami Diamond
    Max ktore w tamtym czasie byly najszybsze a takich wymagala karta. Obraz
    to SVHS z kamery SONY DV.
    Dzis kazda kamera do monitoringu zapodaje obraz w MPEG4 i jak dodasz
    do tego detekcje to bele jaki dysk daje rade.

    Ten system o ktorym pisalem to 4 kamery analogowe monochromatyczne
    rozdzielczosc PAL, do tego program z firmy Delta poznan i jakas karta
    FlyVideo. DYsk daje rade do miesiaca pozniej nadpisuje ale to wystarczy
    na takich co nie placa za benzyne.