  • 1. Data: 2017-03-15 06:48:40
    Temat: Dysk w NAS - ile IOPS ?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ile IOPS powinien pokazywać monitor stanu przy kopiowaniu z zewnętrznego nośnika USB
    3.0 danych na NAS, w NAS dyski 6 Gb/s na szynie 3 Gb/s, Raid1(kopiuję bezpośrednio
    przez File Station, w gnieździe USB 3.0 NAS adapter/przejściówka USB 3.0 z karty SDXC
    sformatowanej na Ext4 dość duże pliki mutlimedialne i szukam wąskiego gardła, monitor
    pokazuje ponizej 40 IO/s ze sporadycznymi wierzchołkami do 80 IO/s, wychodzi poniżej
    1 GB/minutę, dla całej karty 126 GB będzie ponad dwie godziny zrzucania plików czyli
    jeszcze wolniej, niż przez komp - ale komp nie czyta Ext4)?
    Podejrzewam konkretną przejściówkę (może nie lubi formatu Ext4 ??), gdyż z pendrajwów
    USB 3.0 (ale exFAT lub NTFS) kopiuje "migiem" (migiem = nie chciało mi się nawet
    badać szybkości)

  • 2. Data: 2017-03-16 10:07:54
    Temat: Re: Dysk w NAS - ile IOPS ?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wygląda na to, że przyczyną nienajszybszego tranferu plików z karty SD na NAS mogą
    być adaptery kart SD ("przejściówki").
    Adapter Transcend USB 3.0: wynik około 40 IO/s (poniżej 1 GB/s).
    Adapter Kingston USB 3.0: wynik około 100 IO/s (ta sama karta te same pliki w
    formacie Ext4, ale uporządkowane po ponownym skopiwaniu na kartę, co może mieć wpływ
    na tranfer 2-2,5 GB/s)
    Pendrive PNY USB 3.0: wynik 200 IO/s (około 4 GB/s, pendrive w formacie NTFS - może
    format plików ma wpływ na szybkość transferów, ale dlaczego NTFS w NAS-ie miałby być
    szybszy niż Ext4?).

    -----

  • 3. Data: 2017-03-16 11:12:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>