  • 1. Data: 2017-03-15 21:06:18
    Temat: Pytanie o migracje RAID
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Czesc;

    Mam takie pytanie - o ile w serwerach nie jest to jakas skomplikowana
    operacja dla ludzi z tematu, o tyle posiadajac komputer domowy klasy PC,
    zbudowany na jakiejs tam plycie p8z68-v lx ze zintegrowanym kontrolerem
    (szczerze to pokusic sie mozna o stwierdzenie -- brak kontrolera ;-) ),ale
    OK.
    Jest sobie pecet, plyta jak wyzej dziala to z SSD na OS i 2x1Tb w Raid0 na
    szpargaly...

    Czy ktokolwiek wie, ktokolwiek przeprowadzal migracje z RAID0 do RAID5 bez
    utraty danych? Jak to ugrysc?

    Dzieki za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2017-03-15 22:55:50
    Temat: Re: Pytanie o migracje RAID
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Roger(OS) napisał w Wednesday 15 of March 2017
    21:06:

    > Jest sobie pecet, plyta jak wyzej dziala to z SSD na OS i 2x1Tb w
    > Raid0 na szpargaly...

    Raid0??? :-O
    Ale masz jakiś backup? ;)

    > Czy ktokolwiek wie, ktokolwiek przeprowadzal migracje z RAID0 do
    > RAID5 bez utraty danych? Jak to ugrysc?

    Najbezpieczniej?
    1. Zgrać dane na jakiś inny nośnik
    2. Skonfigurować przynajmniej trzy dyski w RAID5
    3. Wgrać dane z kopii na nową macierz

    Nie wiem, czy ta płyta wspiera migrację istniejących zasobów,
    ale nawet jeżeli - to i tak w takich sytuacjach zalecane jest
    zrobienie kopii zapasowej ze względu na podwyższone ryzyko utraty
    danych.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 3. Data: 2017-03-16 12:41:52
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >szpargaly...
    >Czy ktokolwiek wie, ktokolwiek przeprowadzal migracje z RAID0 do RAID5 bez

    Trenowałem to laboratoryjnie i sie udało, na jakims WinRaid z plyty.
    Przy czym był to lab i utrata danych nie byłaby problemem.

    W każdym środowisku "produkcyjnym" zalecam backup i potem migrację. Jak sie
    powiedzie, to OK jak nie mamy backup.
    Ale prawdopodobnie szybciej będzie jak dane zgrasz, skasujesz R0 założysz R5
    i wgrasz dane.

    Ciekawostka z produkcji:
    Ostatnio wymieniałem płytę główną socket 775 chpiset P45 gdzie byl Raid 5 na
    Asus`a H97 PLUS socket 1150.
    Zrobiłem wszelakie kopie systemu itd/itp i przełożyłem płytę podłączyłem
    wszystko co trzeba było, i ....

    ... wszystko ruszyło (zakładałem ze to może sie udać ale ...) dyski będące
    częścią RAID wylądowały w zupełnie w innych miejscach (porty sata), a i tak
    płyta to zakminiła i odpowiednio poukładała.

    BUNIEK

  • 4. Data: 2017-03-17 14:16:26
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:55:50 +0100, na pl.comp.pecet napisałeś(aś):

> [...]
    > ale nawet jeżeli - to i tak w takich sytuacjach zalecane jest
    > zrobienie kopii zapasowej ze względu na podwyższone ryzyko utraty

    Wlasnie dla tego pytam, tu na grupie czy wspiera itp, bo w sieci jakos
    specjalnie duzo info o niej nie ma, moze ktos juz z grupowiczow to
    przerabial.
    Sporo danych tam jest, dwa systemy linux i Win7, a boje sie, ze ktoregos
    dnia to pizdnie i bedzie problem :D

    Interesuja mnie te testy laboratoryjne kolego...

    W ktorym roku to przeprowadzales? Jaka plyta, wersja BIOS itp?
    Jakia dokladnie macierz i migracja do ?
    Jakie programy?

    Jeśli to było w 2005 to do dzis sporo sie na pewno zmieniło :D

  • 6. Data: 2017-03-17 19:39:58
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Roger(OS) napisał w Friday 17 of March 2017 14:16:

    > Sporo danych tam jest, dwa systemy linux i Win7, a boje sie, ze
    > ktoregos dnia to pizdnie i bedzie problem :D

    Nie musisz się powtarzać. ;)

    > Jeśli to było w 2005 to do dzis sporo sie na pewno zmieniło :D

    Pewne zasady są ponadczasowe.

  • 7. Data: 2017-03-21 00:12:51
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Fri, 17 Mar 2017 19:39:58 +0100, Jan Stożek napisał(a):

    > Nie musisz się powtarzać. ;)

    Jakiegos dziwnego serwera uzywam :-)
    Nie moglem anulowac jednej z wiadomosci bo blad wyrzuca, ze nieznana
    komenda.

    > Pewne zasady są ponadczasowe.
    Moze i tak :D

  • 8. Data: 2017-03-21 00:49:10
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-21 o 00:12, Roger(OS) pisze:
    > Jakiegos dziwnego serwera uzywam :-) Nie moglem anulowac jednej z
    > wiadomosci bo blad wyrzuca, ze nieznana komenda.

    Hm, myślałem, że wiadomości można cofnąć tylko wtedy, gdy się taką
    utworzy poprzez stronę WWW, np. poprzez https://groups.google.com
    Czy z poziomu Thunderbird'a też to da się zrobić? (nieważny serwer, jak
    będzie trzeba to zmigruję) - bo w jego różniastych opcjach niczego
    takiego nie widzę...

  • 9. Data: 2017-03-21 08:03:11
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Roger(OS) napisał w Tuesday 21 of March 2017
    00:12:

    > Jakiegos dziwnego serwera uzywam :-)

    Chodziło mi raczej o to, że dokładnie tę samą wiadomość - słowo
    w słowo albo co najwyżej z kosmetycznymi zmianami - wysłałeś w
    odpowiedzi na post BUNIEK-a. To chyba nie jest kwestia serwera. ;)

    > Moze i tak :D

    Nawet na pewno. Zasada, że istnieją takie zasady, które są
    ponadczasowe też do nich należy. :)

  • 10. Data: 2017-03-22 11:16:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-21 o 00:49, JaNus pisze:

    > Hm, myślałem, że wiadomości można cofnąć tylko wtedy, gdy się taką
    > utworzy poprzez stronę WWW, np. poprzez https://groups.google.com
    > Czy z poziomu Thunderbird'a też to da się zrobić? (...)

    Prawy klawisz myszy na wiadomości i "usuń wiadomość".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam