  • 11. Data: 2009-05-12 11:54:25
    Temat: Re: Dyskryminacja Nikona :-)
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gubn70$csq$1@news.onet.pl...

    > Nikon traktuje jako popularne D90, D60 i ostatni model D5000.
    >
    > Jako profesjonalne D3, D300, D700.
    >
    > Nie ma w ofercie nikona czegos takiego jak półfrofesjonalne.
    > Niewazne, jakby na to nie spogladac to D90 zawsze było body amatorskim. Że
    > zaawansowane to fajnie ale zawsze amatorskie.
    > Zresztą czy to wazne?

    Nie jest to istotne - dla mnie seria lustrzanek dla "początkujących" (czyli
    najnizsza półka) - to seria :
    D50 - D40 - D40x - D60 - D5000 :-) i nie spotkałem się z inną klasyfikacją.
    Półka wyżej - też klasa amatorska to seria:
    D70 - D70s - D80 - D90
    Więc podsumowując:
    Nikon D5000 jest propozycją, która z czasem ma zastąpić model D60 - a to, że
    bliżej mu technicznie do D90 niż do D60 to inna brocha :-) .

    Pzdr,
    Sławek

    P.S.
    Ale Nikon zaniochał z tymi cyfrowymi oznaczeniami :-) .

  • 12. Data: 2009-05-12 11:55:00
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swojego sprzętu na nowsze modele - ale bedące ciagle w pewnej klasie
    > uzytkowej sprzętu.
    > Modele Nikon D50 - D40 - D40x -D60 - D5000 - to klasa amatorska
    > lustrzanek - ale od D40 włącznie OKALECZONA o zabranie silniczka AF z
    > body.
    > Więc ja czuję się dyskryminowany (jako użytkownik D50) - a miałem nadzieję
    > (głupiec ze mnie) - że w D5000 naprawią ten błąd ;-).
    > Patrząc na konkurencję - Olympus, Canon, Sony (Konica-Minolta), Pentax w
    > kategori lustrzanek nie zrobili nigdy takiego numeru klientom.

    To cena za wsteczną kompatybilność nikona. Canon dawno temu stwierdził, że
    nie będzie ciągnął starego mocowania tylko wprowadzi nowe - umarł system FD,
    a powstał EF ci co mieli stare szkiełka trochę pomarudzili, ale efekt jest
    taki, że od tego czasu (już ponad 20 lat) wszystkie szkiełka pasują do
    wszystkich body i mają zawsze wszystkie możliwości.

    Nikon poszedł inną drogą. Powoli zmieniał swój bagnet zachowując wsteczną
    kompatybilność. Ta kompatybilność jest w uproszczeniu tym większa im droższe
    body. W pewnym momencie uznali, że na rynku jest już wystarczająco dużo
    szkieł z wbudowanym silnikiem AF i można oszczędzić na nie montowaniu tego
    silnika wnajtańszych produktach zgodnie z zasadą chcesz wstecznej
    kompatybilności to za nią zapłać, a jak nie to kup nowe szkła.

    W Twoim przypadku masz dwa wyjścia albo droższe body (d80 d90), albo nowe
    szkiełka. A dlaczego nie ma wersji z wbudowanym silnikiem wielu popularnych
    szkiełek to pytaj w Nikonie albo zmień system :-) Nie to nie złośliwość
    tylko szczere zdziwienie, że można reformować system od dupy strony - czyli
    najpierw nowe korpusy do których nie ma co podpiąć, a dopiero później nowe
    szkła. To ja już wole tak jak w Canonie raz na pół wieku zmienić wszystko i
    przez następne lata nie wiedzieć co to problem z kompatybilnością :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2009-05-12 12:03:05
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niewazne, jakby na to nie spogladac to D90 zawsze było body amatorskim. Że
    > zaawansowane to fajnie ale zawsze amatorskie.

    Wchodząc na stronę Nikona - jest podział tylko na modele Popularne i
    Profesjonalne.
    Historycznie jednak ten podział był bardziej szczegółowy :-) .

    Pzdr,
    Sławek

  • 14. Data: 2009-05-12 12:20:12
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Sławek Drogosz napisał(a):
> [...]
    > Profesjonalne.
    > Historycznie jednak ten podział był bardziej szczegółowy :-) .

    Historycznie to im wyższy numerek, tym lepszy model. Seria Fxx popularna
    i seria Fx profesjonalna. Później zaczęli kombinacje typu F65. F90x był
    akurat modelem często stosowanym przez profesjonalistów.

    Teraz są 4 linie, Dx profesjonalna, Dxxx mniej profesjonalna, D40-D60 i
    D5000 entry level i D70-D90 amatorskie zaawansowane. W sumie D5000
    plasuje się gdzieś między D60, a D90, tylko cena nie ta :(

    Gdyby D5000 miał zamiast kamerowania drugie pokrętło i wstępne
    podnoszenie lustra, to byłoby akurat. (zamiast drugiego pokrętła jeszcze
    lepiej byłoby gdyby wszystkie obiektywy miały pokrętło przysłony na
    obiektywie).

    wer

  • 15. Data: 2009-05-12 12:47:41
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Sławek Drogosz pisze:

    > Nie jest to istotne - dla mnie seria lustrzanek dla "początkujących" (czyli
    > najnizsza półka) - to seria :

    To dla Ciebie. Ale faktycznie nieistotne.

  • 16. Data: 2009-05-12 15:35:50
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gubmcg$9s8$1@news.onet.pl>,
    a402 nabazgrał:

    > Które to systemy sa marketowe?

    Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus i pewnie coś jeszcze.

    > Aha i czy sa jakies nie marketowe?

    Hasselblad, Phase One, Mamiya, Red (choć to nie do końca aparaty),
    Leica i wszystkie te, o których nie słyszałem ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 17. Data: 2009-05-13 08:22:10
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    > Patrząc na konkurencję - Olympus, Canon, Sony (Konica-Minolta), Pentax w
    > kategori lustrzanek nie zrobili nigdy takiego numeru klientom.

    Nie, no skąd.
    Jedynie Pentax zachowuje jakąś tam w miarę przyzwoitą kompatybilność.

    Canon wysłał do piachu system FD, Olympus OM, a Minolta MD.

    W Nikonie przynajmniej możesz sobie kupić D200, czy D300 i będziesz
    mógł używać prawie wszystkich szkieł.

  • 18. Data: 2009-05-13 09:08:16
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Trochę prowokacyjny temat - ale ja osobiście czuję się dyskryminowany.
    > Patrząc na konkurencję - Olympus, Canon, Sony (Konica-Minolta), Pentax w
    > kategori lustrzanek nie zrobili nigdy takiego numeru klientom.

    Nie mozesz czuc sie dyskryminowany z powodu silniczka.
    Wszak ani Olympus, ani Sony, ani Pentax, ani nawet Canon nie daje
    silniczka w body ;-)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 19. Data: 2009-05-13 09:11:07
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gue2m0$5ik$1@inews.gazeta.pl>,
    Waldemarrr nabazgrał:

    > Nie mozesz czuc sie dyskryminowany z powodu silniczka.
    > Wszak ani Olympus, ani Sony, ani Pentax, ani nawet Canon nie daje
    > silniczka w body ;-)

    Huh? Dobrze, że Samsung o tym nie wie :P

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 20. Data: 2009-05-13 09:13:09
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > Więc ja czuję się dyskryminowany (jako użytkownik D50) - a miałem nadzieję
    > (głupiec ze mnie) - że w D5000 naprawią ten błąd ;-).

    Nadzieja swoich dzieci nie lubi ;)

    Krótko i nt.: czas na D80, da się znaleźć LNIB.

    pozdrawiam,
    gietrzy