  • 1. Data: 2009-05-12 11:06:53
    Temat: Dyskryminacja Nikona :-)
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Trochę prowokacyjny temat - ale ja osobiście czuję się dyskryminowany.
    Jestem szczęśliwym posiadaczem Nikona D50 i myślę, że powoli nadchodzi czas
    aby wymienić go na "nowszy model" z serii amatorskiej Nikona.
    Spodobał mi się model D5000 i myslę że, za 1/2 do 1 roku byłby dla mnie
    atrakcyjny cenowo - ale do D50 mam szkła bez silniczka AF.
    Po to sa pewne serie produktów aby użytkownicy mieli komfort wymiany swojego
    sprzętu na nowsze modele - ale bedące ciagle w pewnej klasie uzytkowej
    sprzętu.
    Modele Nikon D50 - D40 - D40x -D60 - D5000 - to klasa amatorska lustrzanek -
    ale od D40 włącznie OKALECZONA o zabranie silniczka AF z body.
    Więc ja czuję się dyskryminowany (jako użytkownik D50) - a miałem nadzieję
    (głupiec ze mnie) - że w D5000 naprawią ten błąd ;-).
    Patrząc na konkurencję - Olympus, Canon, Sony (Konica-Minolta), Pentax w
    kategori lustrzanek nie zrobili nigdy takiego numeru klientom.

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2009-05-12 11:15:09
    Temat: Re: Dyskryminacja Nikona :-)
    Od: a402 <z...@o...pl>

    No przecież w tej klasie masz D90 z silniczkiem.

  • 3. Data: 2009-05-12 11:24:41
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po to sa pewne serie produktów aby użytkownicy mieli komfort wymiany
    > swojego sprzętu na nowsze modele - ale bedące ciagle w pewnej klasie
    > uzytkowej sprzętu.

    A przede wszystkim, zeby do swoich bezwiertarkowych korpusow kupowali
    drozsze szkielka ultradzwiekowe.

    p, zul

  • 4. Data: 2009-05-12 11:25:50
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To jest marketing marketowych systemów.

    rozumiem, ze pracujesz conajmniej srednim formatem ?

    zul

  • 5. Data: 2009-05-12 11:26:04
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Krzysztof L pisze:
    > To jest marketing marketowych systemów.

    Które to systemy sa marketowe?
    Aha i czy sa jakies nie marketowe?

  • 6. Data: 2009-05-12 11:26:24
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    To jest marketing marketowych systemów.
    Chcesz zmienić aparat, wymieniasz szkła i lampę a stare do szuflady bo
    grosze warte.
    Dziwne jest tylko jedno, że nie jeden się przejechał a ciągle szuka Nikona.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-05-12 11:27:44
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No przecież w tej klasie masz D90 z silniczkiem.

    Mylisz się D90 to klasa lustrzanek półprofesjonalnych lub zaawansowanych
    amatorskich; kontynuacja serii D70 - D70s - D80 - D90.
    :-)

  • 8. Data: 2009-05-12 11:34:32
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Sławek Drogosz pisze:
    > Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mylisz się D90 to klasa lustrzanek półprofesjonalnych lub zaawansowanych
    > amatorskich; kontynuacja serii D70 - D70s - D80 - D90.
    > :-)

    Półprofesjonalne to D300, D700.

    Profesjonalne D3

    Amatorskie Dxx

  • 9. Data: 2009-05-12 11:39:19
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > grosze warte.
    > Dziwne jest tylko jedno, że nie jeden się przejechał a ciągle szuka

    Sąsiad z Canonem ma tak samo ... Płacze, że lampa nie ma czujnika, i nie
    pracuje z cyfrą.

    Ja niedawno pozbyłem się starej 35-ki PC Nikona. Takiej z lat 70-tych. Do
    końca nią fotografowałem, ale przyszła kolej na nowsze.
    Mam kilka innych manualnych. Ciągle mogę ich używać. Nawet mi korpus światło
    mierzy.
    A nowe lampy? No cóż, są po prostu zdecydowanie lepsze. A jak nie
    potrzebujesz super możliwości - możesz używać lampy z pomiarem przez jej
    czujnik. Większość lamp Nikona to ma.

  • 10. Data: 2009-05-12 11:40:12
    Od: a402 <z...@o...pl>

    > Półprofesjonalne to D300, D700.
    >
    > Profesjonalne D3
    >
    > Amatorskie Dxx

    Nikon traktuje jako popularne D90, D60 i ostatni model D5000.

    Jako profesjonalne D3, D300, D700.

    Nie ma w ofercie nikona czegos takiego jak półfrofesjonalne.
    Niewazne, jakby na to nie spogladac to D90 zawsze było body amatorskim.
    Że zaawansowane to fajnie ale zawsze amatorskie.
    Zresztą czy to wazne?