  • 1. Data: 2013-01-31 11:39:36
    Temat: Dziwne skoki temp. CPU i napiecia DDR3
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Czasami wentylator na CPU (kontrolowany przez speedfana)
    zaczyna chodzic na 100% (maksymalne obroty).
    Okazalo sie, ze wystepuja wtedy dziwne skoki temperatury CPU:
    http://pokazywarka.pl/speedfan-cpu/#zdjecie6003130

    Skad biora sie te dziwne skoki?
    Czy temp. CPU to temp. Core po przejsciu przez jakis
    filtr/"wygladzacz"/estymator?

    Przy okazji zauwazylem dziwne spadki napiecia DDR3
    z "nominalnych" 1.49 V do 1.47 V - czy to moze byc grozne?

    Plyta glowna: Gigabyte GA-880GMA-UD2H
    Pamieci: DDR3 2x8GB ADATA AD3U1600W8G11-2

  • 2. Data: 2013-01-31 15:30:33
    Temat: Re: Dziwne skoki temp. CPU i napiecia DDR3
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 31 Jan 2013 11:39:36 +0100, Q napisał(a):

> [...]
    > filtr/"wygladzacz"/estymator?
    >
    > Przy okazji zauwazylem dziwne spadki napiecia DDR3
    > z "nominalnych" 1.49 V do 1.47 V - czy to moze byc grozne?

    Bardzo goźne, szczególnie gdyby napięcie wyniosło 1,490001.:P

  • 3. Data: 2013-02-01 11:17:04
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Bardzo goźne, szczególnie gdyby napięcie wyniosło 1,490001.:P

    ...czyli wymienic zasilacz? ;)

    Kurde, w sumie mialem to zrobic juz pare lat temu :)

  • 4. Data: 2013-02-01 14:30:21
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

> [...]

    > z "nominalnych" 1.49 V do 1.47 V - czy to moze byc grozne?
    >
    > Plyta glowna: Gigabyte GA-880GMA-UD2H
    > Pamieci: DDR3 2x8GB ADATA AD3U1600W8G11-2

    To chyba jakiś problem gigabyte. Miałem podobnie na płycie GA-790. Komputer
    chodził 24/7 w sypialni. Normalnie był niesłyszalny. Co parę godzin
    zupełnie losowo wchodził na parę sekund na obroty. Pomogło wyłączenie w
    speedfan-ie temperatury alarmowej. Później wyszedł nowy BIOS i problem się
    rozwiązał.