  • 1. Data: 2009-01-07 15:30:37
    Temat: Dziwne urządzenie potrzebne.
    Od: promkg <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam nietypową potrzebę. Otóż chcę taki sprzęt, co funkcjonalnością
    przypomina przełącznik KVM, ale w sumie nie jest nim - mianowicie chodzi
    mi o coś podłączane do komputera poprzez złącze USB i posiadające z
    drugiej strony kable d-sub + PS/2 (mysz i klawiatura). Coś, co pozwoli
    mi z laptopa zrobić monitor, klawiaturę + mysz. Podłączam to do
    komputera bez klawiatury i myszki i monitora i mi wyświetla na moim
    laptopie (może w okienku) obraz z D-Sub'a, a klawiatura i mysz działają
    jak podłączone bezpośrednio do tamtego komputera.
    Szukałem czegoś takiego po sklepach i na allegro, ale tylko robili
    wielkie oczy. Czy ktoś o czymś takim słyszał?

    promyk-g

  • 2. Data: 2009-01-07 15:45:06
    Temat: Re: Dziwne urządzenie potrzebne.
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    promkg jest autorem poniższej notatki:

    > Coś, co pozwoli
    > mi z laptopa zrobić monitor, klawiaturę + mysz. Podłączam to do
    > komputera bez klawiatury i myszki i monitora i mi wyświetla na moim
    > laptopie (może w okienku)

    vnc

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 3. Data: 2009-01-07 15:58:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 07 Jan 2009 16:30:37 +0100, promkg <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Szukałem czegoś takiego po sklepach i na allegro, ale tylko robili
    >wielkie oczy. Czy ktoś o czymś takim słyszał?

    A musi być urządzenie? Nie możesz po sieci użyć jakiegoś klienta do
    pracy zdalnej? Pulpit zdalny, jakiś serwer NVC czy np. darmowy (do
    zastosowań komercyjnych) TeamViewer? Zaleta będzie jeszcze taka że nie
    będziesz musiał tego robić mając komputery obok siebie a właściwie z
    dowolnego miejsca. Ja używam softu do pracy zdalnej właściwie na
    okragło - odpadło mi 90% ganiania po userach żeby sie przekonąc że
    pani Czesia wcisnęła CapsLock i dlatego hasło nie działa. ;-)

    Zdrówko

  • 4. Data: 2009-01-08 08:25:08
    Temat: Re: Dziwne urzšdzenie potrzebne.
    Od: promkg <p...@o...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > On Wed, 07 Jan 2009 16:30:37 +0100, promkg <p...@o...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > okragło - odpadło mi 90% ganiania po userach żeby sie przekonąc że
    > pani Czesia wcisnęła CapsLock i dlatego hasło nie działa. ;-)

    No niestety musi być. Jakby dało radę załatwić sprawę zwykłym VNC to bym
    nie zawracał gitary. A ja jeżdżę po całym mieście i czasem mam serwer,
    czy inny komputer bez monitora i reszty, a mam laptop. Oczywiście te
    komputery nie są podłączone do żadnej sieci i nie mają wyświetlaczy
    często gęsto, stąd moja koncepcja. Na pewno da radę to zrobić takim
    urządzeniem klocem typu KVM - sieć, ale takie zabawki kosztują kupe kasy
    i są mało przenośne.

    promyk-g

  • 5. Data: 2009-01-09 13:07:32
    Od: Chopin <s...@w...pEEl>

    promkg pisze:
> [...]
    > często gęsto, stąd moja koncepcja. Na pewno da radę to zrobić takim
    > urządzeniem klocem typu KVM - sieć, ale takie zabawki kosztują kupe kasy

    "Sieć" w tym przypadku to byłby 1 patchcord w wersji skrosowanej
    (crossover).

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 6. Data: 2009-01-09 14:41:45
    Od: promkg <p...@o...pl>

    Chopin pisze:
    [...]
    > "Sieć" w tym przypadku to byłby 1 patchcord w wersji skrosowanej
    > (crossover).

    Tia... Tyle tylko, że takiego urządzenia też nie mogę namierzyć

    promyk-g

  • 7. Data: 2009-01-09 16:35:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 15:41:45 +0100, promkg napisał(a):

    > Tia... Tyle tylko, że takiego urządzenia też nie mogę namierzyć

    No, nie! Zajrzyj na Allegro w dziale Kompy->kable
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-01-13 22:04:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.01.2009 16:30, promkg pisze:
    > drugiej strony kable d-sub + PS/2 (mysz i klawiatura). Coś, co pozwoli
    > mi z laptopa zrobić monitor, klawiaturę + mysz. Podłączam to do

    Takich urządzeń w handlu raczej nie znajdziesz. Jeżeli nawet
    istnieją (a ja się nie spotkałem), to będzie to rzadkość.

    Serwerami steruje się zdalnie przez sieć. A w ostateczności
    przez jakąś lokalną konsolę w szafie.

    PS. Na Twoim miejscu raczej szukałbym po prostu małego moni-
    tora LCD i jak najmniejszej klawiatury z wbudowanym track-
    padem na przykład.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-01-14 09:46:09
    Od: promkg <p...@o...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Takich urządzeń w handlu raczej nie znajdziesz. Jeżeli nawet
    > istnieją (a ja się nie spotkałem), to będzie to rzadkość.

    Owszem, znajdę. I znalazłem:

    http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/kvm2u
    sb/

    promyk-g

  • 10. Data: 2009-01-14 10:06:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.01.2009 10:46, promkg pisze:

    > Owszem, znajdę. I znalazłem:
    > http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/kvm2u
    sb/

    To teraz powodzenia w znajdywaniu tego w Polsce :)
    Co najwyżej gdzieś na zamówienie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |