  • 11. Data: 2010-05-25 06:33:41
    Temat: Re: Dziwne uszkodzenie komputera
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "dziadek Ben" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hteg5o$htu$1@news.onet.pl...

    > Mam płytę z prockiem 286, która ciągle żyje - elektrolity NIGDY NIE BYŁY
    > WYMIENIANE!

    Mam i ja sporo takich starszych płyt działających, np. 8086 z włożonymi
    kościami w obudowach DIP 640kB RAM. Z koprocesorem 8087 z kartą
    CGA/herkules. Też płyty śmigają ale z zasilaczami to juz róznie bywa.

    Marek

  • 12. Data: 2010-05-25 06:35:11
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Miałem podobnie, z tym, że z początku reset był wymagany tylko po dłuższej
    > przerwie w działaniu komputera - wyłączenie i natychmiastowe ponowne
    > włączenie odbywało się normalnie. Po jakimś czasie problem się nasilał i
    > po włączeniu trzeba było chwilę odczekać żeby reset pomógł. W końcu bardzo
    > trudno go było włączyć, a jak się włączył to zawieszał się. Przyczyną były
    > kondensatory na płycie.
    >
    > Mirek.

    W takim razie jeżeli nie widać uszkodzeń kondensatorów nie pozostaje nic
    innego jak od spodu płyty podlutowywac kolejno kondensatory i patrzyć czy
    coś się poprawia.

    Marek

  • 13. Data: 2010-05-25 14:06:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "dziadek Ben" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam płytę z prockiem 286, która ciągle żyje - elektrolity NIGDY NIE BYŁY
    > WYMIENIANE!

    Tylko na płytach od 286 nie było przetwornic napięcia działających z
    częstotliwościami rzędu kHz.

  • 14. Data: 2010-05-25 16:14:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    marko1a wrote:

    > W takim razie jeżeli nie widać uszkodzeń kondensatorów nie pozostaje nic
    > innego jak od spodu płyty podlutowywac kolejno kondensatory i patrzyć
    > czy coś się poprawia.

    Jeżeli masz ten objaw za każdym razem, niezależnie czy komputer gorący
    czy zimny, czy stał włączony czy nie, to pewnie jednak nie kondensatory,
    Zauważyłem, że to jest jakoś tak, że elektrolity jak padają to jest o
    wiele lepiej w cieple niż w zimnie i możliwe, że ma wpływ też to, czy
    stoją cały czas pod napięciem czy nie.
    Oczywiście jak są spuchnięte, to coś jest nie tak, ale czasem jest tylko
    niewielki, brązowy zaciek na płytce, który widać dopiero po wylutowaniu,
    albo nic nie widać a pojemności nie ma.

    Mirek.

  • 15. Data: 2010-05-26 06:55:55
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Jeżeli masz ten objaw za każdym razem, niezależnie czy komputer gorący czy
    > zimny, czy stał włączony czy nie, to pewnie jednak nie kondensatory,

    No właśnie tak jest i dlatego nie podejrzewam kondensatorów.

    Marek