  • 1. Data: 2010-05-23 17:26:17
    Temat: Sony Vaio VGN-NR300E
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy na dysku takich laptopów jest jakaś specjalna partycja
    którą można użyć po wyjęciu hdd do stworzenia bootowalnego
    recovery DVD?

    Kolega ma problem z jego laptopem który przestał się bootować.
    Nie zrobił jednak recovery DVD i nie wiem jak najlepiej to ugryźć.

    Mogę wyciągnąć hdd z jego laptopa i podłączyć przez USB do
    komputera, odczytac partycje, itp... Czy to ma szansę powodzenia?

    Nie wiem czy jest sens fatygować go do mnie z tym laptopem
    czy lepiej zamówić taki DVD prosto z Sony?

  • 2. Data: 2010-05-23 17:40:27
    Temat: Re: Sony Vaio VGN-NR300E
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-05-23 19:26, Pszemol napisał/a:
    > Czy na dysku takich laptopów jest jakaś specjalna partycja
    > którą można użyć po wyjęciu hdd do stworzenia bootowalnego
    > recovery DVD?

    To się robi bez wyciągania HDD z laptopa, wszystko jest pewnie opisane w
    instrukcji a w systemie jest do tego odpowiednie oprogramowanie
    producenta laptopa.

> [...]
    >
    > Mogę wyciągnąć hdd z jego laptopa i podłączyć przez USB do
    > komputera, odczytac partycje, itp... Czy to ma szansę powodzenia?

    Należy przeczytać instrukcję i odszukać opisu odzyskiwania systemu z
    partycji recorvery. Najczęsciej jest to naciśnięcie któregoś
    klawisza/klawiszy po załączeniu zasilania.
    Pamiętaj - takie przywrócenie systemu powoduje, że partycja systemowa (a
    często cały dysk) wygląda tak jak po zakupie komputera (utrata wszelkich
    danych użytkownika)

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-05-23 18:03:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message

> [...]
    > Pamiętaj - takie przywrócenie systemu powoduje, że partycja systemowa (a
    > często cały dysk) wygląda tak jak po zakupie komputera (utrata wszelkich

    Instrukcja już dawno przeczytana, Czarku...
    Obawiam się, że w tych laptopach nie ma takiego magicznego guzika.
    http://www.docs.sony.com/release/VGNNR200-300series_
    WMat_US_FC.pdf
    http://www.docs.sony.com/release/VGNNR200-300series.
    pdf

    Z tego co czytam to w tych laptopach używa się aplikacji Windows
    pre-instalowanej na laptopie na partycji systemowej do utworzenia
    DVD z którego w razie awarii dysku można zabootować laptopa
    i odtworzyć stan fabryczny dysku.
    Laptop aktualnie nie bootuje, kolega nie zrobił sobie płyty zapasowej,
    więc nie można teraz uruchomić tejże aplikacji.

    Tu jest podobna instrukcja jak utworzyć ten DVD:
    http://www.ehow.com/how_4558680_create-restore-disc-
    sony-vaio.html
    Punkt 2 nie może być zrealizowany bo laptop nie bootuje systemu
    operacyjnego.

    Dzięki mimo wszystko za zainteresowanie problemem.

    Osoby które znają te laptopy proszę o odpowiedź na moje pytanie dotyczące
    partycji na hdd którą możnaby ewentualnie użyć do wytworzenia takiego DVD.

  • 4. Data: 2010-05-24 20:40:34
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.05.23 19:26, Pszemol pisze:
    > Kolega ma problem z jego laptopem który przestał się bootować.

    Jeśli system wciaż jest na dysku, to prawie zawsze można go naprawić.

    > Mogę wyciągnąć hdd z jego laptopa i podłączyć przez USB do
    > komputera, odczytac partycje, itp... Czy to ma szansę powodzenia?

    Tak, partycje się odczytają. Dostęp do danych będzie.
    Trzeba jednak umieć je wykorzystać.

    > Nie wiem czy jest sens fatygować go do mnie z tym laptopem
    > czy lepiej zamówić taki DVD prosto z Sony?

    Jak już tutaj radzono, spróbuj wciskać klawisze funkcyjne zaraz po
    uruchomieniu komputera. Któryś z nich powinien uruchomić bootowanie z
    partycji recovery.

    Zdaje się, że jest klub vaio. Dlaczego tam nie poszukasz pomocy ?

    --
    Mar